Aangezien wij volgend seizoen officieël gaan starten, ben ik begonnen met alles een beetje plannen. O.a ben ik aan het kijken welke wedstrijden er zijn.
En ik vroeg me af, hoeveel wedstrijden jullie je eerste seizoen gereden hebben? En hoe lang zat er tussen de wedstrijden in?
ik doe er dit jaar 3. ik vind 3/4 wedstrijden wel mooi voor een eerste seizoen. ik ik heb steeds ongeveer twee maanden tussen de wedstrijden dus: maart, Juni, Augustus, Oktober
Silence
Mijn eerste jaar heb ik twee gereden, vorig jaar door omstandigheden maar een.
Dit jaar rij ik er vier, mei, juni, augustus en september. Hou vooral rekening met wat je paard nodig heeft om te herstellen, hoe je je voorbereid op een wedstrijd en met de afstand/route.
Een korte afstand met veel heuvels, zware bodem ect. kan weer vermoeiender zijn dan een lange afstand die als maar vlak is.
Silence
Ik heb er tot nu toe 3 gereden (mei, juni, juli) Vrij dicht opelkaar dus. Ik was eigenlijk van plan om eerder in het seizoen te beginnen maar dat is er door omstandigheden niet van gekomen. Dit jaar wil ik er nog 1 of 2 starten.
Silence
Ligt ook aan je paard denk ik. Anouar heeft voor hij aan de endurance begon al heel wat meegemaakt. Hij is naar dressuurwedstrijden geweest, springwedstrijden, oefencrossen... Hij had gewoon al heel veel meegemaakt, dus een endurance wedstrijd opzich was niet zo spannend voor hem.
Voor een paard dat nog niet zoveel meegemaakt heeft is het anders. Die ziet zoveel nieuwe dingen en moet wennen aan het reizen enzo
Lenneke_ dat is ook zeker iets waar je rekening mee moet houden ja. Al rij je normaal gesproken elke zondag 30 km, een wedstrijd kan veel vermoeiender zijn dankzij het reizen, de drukte om hem heen, al het gefriemel aan hem ect. ect.
Ken paarden die bekaf zouden zijn als ze een dagje op het wedstrijd terrein zouden zijn, zonder de wedstrijd zelf te lopen. Cloud heeft ruim 6/7 jaar op de baan gelopen, drukte is hij dus wel gewend veel reizen ook wel. Hij is dan ook totaal niet onder de indruk van alles op de wedstrijd.
Ik rij dit jaar 3 endurance wedstrijden. (is ook mijn eerste seizoen) heb nog een relatief jong paardje waar ik wel dressuur wedstrijden mee heb gereden maar ervaren zou ik hem niet noemen. Hij fokte zich altijd heel erg op tijdens de dressuur wedstrijden (kwam omdat ik zenuwachtig was) dus heb besloten het eerste seizoen rustig aan te doen. Het gaat mij totaal niet om de puntjes, we doen gewoon mee voor de lol en we zien wel hoe het loopt.
Silence