[WN] ik begrijp de singel van een westernzadel niet??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

connie1964

ik begrijp de singel van een westernzadel niet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 15:11

wie kan mij uitleggen of misschien met een foto t volgende: aan de rechterkant van mijn paard gestaan hoe krijg ik dan de punt van de singel in de riem?De leren riem is erg lang en ik heb begrepen dat je die door de ring van je singel slaat net zo lang totdat je bij t einde bent.Maar als je dan die punt van je singel in je leren riem doet,gat die punt of wijd naar buiten staan of naar beneden.
wie kan mij vertellen hoe je dit oplost?
vr gr connie

crazycactus

Re: ik begrijp de singel van een westernzadel niet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:29

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 15:49

dat is duidelijk, maar ik blijf toch afvragen de leren riem gaat door de ring van de singel dan doe je dat metalen pennetje erin en de lus weer omhoog.Dan blijft dat pennetje dus omhaag staan?
snap je wat ik bedoel?
Doordat je die leren riem omhoog doet gaat t pennetje mee de lucht in of erger steekt uit..
gr connie

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:51

Het is het beste als je de strap eerst door de singel haalt, dan weer omhoog en weer door de singel. Meestal kom je dan wel een gat tegen. Ik trek de strap altijd even strak zodat de pen van je singel tegen de ring aan ligt. Dat blijft prima zitten. Zou de dat niet doen dan zou het los kunnen gaan zitten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 14:15

Als je de singel met de gesp vast wilt maken, en niet met de stropdasknop, ga je als volgt te werk:

Afbeelding

Afbeelding

Als de pin dan nog een beetje omhoog steekt, moet je de tie strap/latigo een stukje terugtrekken.

Het is net alsof je een broekriem vast maakt.