[WN] paspoort paint spoorloos!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Uriah

paspoort paint spoorloos!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 14:40

voor mijn buurman stel ik deze vraag.

op 11 mei is het paspoort van hun spb ruin opgestuurd naar Stroe voor op naam zetten paard.

tot op heden is er niks terug gekomen en in Stroe weten ze ook niet waar het paspoort is ,volgens hun door verhuizing op oude adres aangekomen . nou dan zou je denken dan halen ze hem toch even? duurt nu ook alweer enkele weken.

misschien weet iemand raad?

Cassidy

Re: paspoort paint spoorloos!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 14:42

Ik zou ze plat bellen, of eisen dat ze een nieuwe sturen. Hij is bij hen toch zoek geraakt?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 14:50

ik hoop toch dat ze dat aangetekend hebben opgestuurd!?!

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 14:53

nee dat is weer een fout van hun ,alleen het zou gewoon aangekomen moeten zijn toch?

weet iemand waar je je paspoort van je paint of spb heen stuurt voor op naam schrijven , het kan ook zijn dat ze totaal de verkeerde gegevens hebben gekregen van de oude eigenaar!

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 16:28

allereerst belangrijke papieren paspoorten aangetekend opsturen.
punt 2 ik stuur altijd alles naar jurgen vd holst in stroe.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 16:46

@Uriah: het op naam overschrijven doet Stroe niet, maar gebeurt bij het stamboek zelf in Amerika (de APHA). Dit gaat via een transfer én het officiële papier. Ivm zoekraken is het raadzaam hier altijd kopieën van te maken én het aangetekend te versturen.
Ik geloof niet dat er iemand is die zijn paspoort naar Stroe gaat sturen elke keer als het paard van eigenaar wisselt.
Wat mij betreft is daar het stamboek voor.

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:11

officieel dien je bij het verkoop van een paard de papieren op te sturen naar amerika en paspoort naar stroe,
daar worden de paspoorten toch van uit gegeven

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:15

Nee DD, je moet óók je paspoort op naam laten zetten... dát is nl. het officiele document hier in Nederland, niet het stamboekpapier (stamboekpapier geldt niet eens als eigendomsbewijs zelfs).
Op naam zetten van je paspoort moet bij de instantie die het paspoort heeft uitgegeven. Als je Paint dus een KNHS paspoort heeft (waar de paints in eerste instantie naar toe moesten) dan moet je voor een wijziging je paspoort dus ook naar de KNHS sturen.
Komt het paspoort oorspronkelijk van Holstud, dan moet je daar ook weer heen voor de wijziging. Wel vreemd dat het in Stroe aangekomen zou zijn, als ze nl. op de site gekeken hebben voor het adres, dan moet het gewoon in Harskamp aankomen. Ze zitten daar nl. al sinds januari...
En papieren onaangetekend versturen is natuurlijk wel érg onverstandig. Je paspoort en je stamboekpapier moet je als waardepapier behandelen... aangetekend en liefst met ontvangstbevestiging en idd altijd eerst een copy maken zodat je in ieder geval iets hebt mocht het dan toch kwijt raken.

Mocht je het naar Stroe gestuurd hebben zou ik gewoon even met Jørgen bellen... dat ze't daar niet ophalen kan natuurlijk komen omdat ze niet weten dat daar post voor hun ligt.. in princiepe zou de TNT het daar niet eens moeten afleveren, het bedrijf (de geadresseerde) is daar niet meer dus moet de post retour afzender (en nee, iemand anders kan 't daar ook niet aangepakt hebben, pand staat leeg).
Zou dus ook even contact opnemen met TNT...

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:34

Ook ik heb het paspoort voor overschrijving opgestuurd in april/mei naar het volgende adres:
NQHA
Jurgen
Postbus 118
3886 ZJ Garderen
Het heeft inderdaad een telefoontje en wat maanden geduurd, maar ik heb hem uiteindelijk toch terug gekregen. En ik scheen niet de enige te zijn, die lang moest wachten, dus misschien nog een beetje hoop voor je buurman?
Succes!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:56

Garderen?? Da's zowiezo niet goed volgens mij.. Waar heb je dat adres vandaan dan, want ik denk toch dat't dan fout is gegaan door een verkeerde adressering.
{edit} zie nu dat dat adres op de PVV site én de NQHA site staat... kan volgens mij toch echt niet goed zijn, nu ze in Harskamp zitten al helemaal niet.
Holstud (en Jørgens paspoort'bedrijfje' wat overigens los staat van Holstud) zaten eerst in Stroe en sinds januari zitten ze in Harskamp.
Ik zou Jør gewoon even bellen, het mobiele nummer wat op de site van Holstud staat is zijn mobiele nummer.

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:00

Het duurt niet alleen heel lang, het gaat ook nogal eens fout.
Zo hebben ze bij mijn SPB merrie het signalement van het stamboekpapier over genomen: solid
Maar op het chip/paspoort-aanvraag-formulier hadden we duidelijk d'r kol en de witte krooonrand genoemd. En ik heb het nog met onze FEI-d'arts gechecked: als het signalement niet klopt in het paspoort kan je in het buitenland grote troubles krijgen.
Dus alles teruggestuurd en nu weer wachten............... Gaaaap Slapen

En dat adres in Garderen staat op zijn eigen facturen die hij in juni jl verstuurde, dus dat moet goed zijn anders is hij niet goed bezig.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:03

Francis schreef:
Nee DD, je moet óók je paspoort op naam laten zetten... dát is nl. het officiele document hier in Nederland, niet het stamboekpapier (stamboekpapier geldt niet eens als eigendomsbewijs zelfs)...

Het paspoort is het bewijs dat het paard geregistreerd is, het is géén eigendomsbewijs !!
De nieuwe eigenaar moet zorgen dat bij aflevering van het paard het paspoort aan hem wordt overgedragen. Als de oude eigenaar geen paspoort kan laten zien is die strafbaar.

Mocht het eigendomsrecht voor een rechtbank worden 'uitgevochten' dan zal de naam die op meerdere (o.a. DA)rekeningen staat doorslaggevend zijn als eigenaarschap.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:05

Ik had het adres inderdaad van de NQHA site. Toen ik na twee maanden belde waar het bleef, vroeg hij of de factuur al was betaald. Die had ik dus nog niet gehad...
De volgende dag lag de rekening er en heb ik gelijk betaald. Paar weken later was het paspoort er. Het komt dus wel aan op dat adres (staat inderdaad op de factuur), maar het wordt blijkbaar niet 1,2,3 behandeld!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:47

Ik zei ook niet dat 't paspoort dat wel was DD.. zei dat het papier geen eigendomsbewijs is en dat dat papier overzetten dus juist voor Nederlandse overheid/controlerende instanties niks zegt maar dat je dus JUIST wél je paspoort op naam moet hebben. En zelf met buitenritten ook een kopietje bij je hebben want ik heb inmiddels ook al vernomen dat links en recht gecontroleerd wordt.

Wat dat adres betreft, dat zal dan wel kloppen als'ie het nu nog gebruikt.. kan ik me gelijk wel weer bedenken waarom 't af en toe lang duurt, hij zal er nu dus voor op en neer moeten rijden om z'n postbus te legen... En aangezien hij de hele dag met sperma en hengsten in de weer is...

Wel jammer dat het zo vaak fout gaat.. ik had een KNHS paspoort met fouten én mijn getrouwde naam... ik wilde m'n meisjesnaam en juiste gegevens waarvoor ik bij de KNHS 180 euro voor vervangend paspoort kon gaan betalen.. Jør wilde het voor de normale prijs voor me doen, maar helaas.. toen stonden er weer andere fouten in... ik ga het niet nog een keer doen, vind het wel best zo (hmm hoewel.. moet er vandeweek nog heen.. zal 't paspoort es meenemen, zien of'ie 't nog kan veranderen..).

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 18:50

in dit geval hebben ze het adres van oude eigenaar gekregen en hebben ze het braaf naar stroe gestuurd.

ik dacht er ook al aan om tnt even te informeren ,en aan het eind van de week is er misschien goed nieuws dan komt er een doos met post bij meneer vd horst waar het paspoort misschien bij zit.

volgens de oude eigenaren hoefde alleen het paspoort opgestuurd en geld het paspoort als eigendoms bewijs en daarom moet je hem ook opsturen om dat over te schrijven.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:58

Ik heb begrepen dat hij werkt met een postbusnummer en dat hij 2x in de week langs gaat om het op te halen.
Al het nieuwe komt dan onderop de stapel. Het kan dus wel even duren. Maar na 2 a 3 weken zou ik toch even bellen.
Bij mij heeft dat het gebeuren iig wel bespoedigd Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 19:02

Citaat:
maar dat je dus JUIST wél je paspoort op naam moet hebben
Maar ook dat is dus géén bewijs van eigendom.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 19:13

Nee, dat niet, maar voor wedstrijden en andere controle's van je paspoort moet 't dus wel... Hier bij Ermelo wordt al regelmatig gecontroleerd en ik hoorde onlangs van iemand dat die ook al op een buitenrit gecontroleerd was (copie is dan wel genoeg trouwens, heb ik gelijk maar even gevraagd... ga toch echt niet op elke buitenrit m'n paspoort meenemen).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 19:35

Nee zeg dan mag je wel een rugzak meenemen, met dat idiote formaat.
Ik moet zeggen dat ik hem nooit bij me heb Lachen