[WN] Dog & Horsetrail......

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Randypaard

Dog & Horsetrail......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 23:09

Goeiedag iedereen! Weet iemand of er in Nederland ook Dog & Horsetrail bestaat??? Ik zie het wel in Duitsland en in Amerika....
Heeft iemand er ervaring mee? Waar kan ik het bekijken?
Lijkt me leuk om volgend jaar mee van start te gaan; Randy (paard) en Buddy (Aussie)... mooie combi!

Ik wil nog steeds foto's toevoegen, maar weet niet hoe!!! hellup!

Hoor graag van jullie of er Dog & Horsetrail in Nederland bestaat....

groetjessssss Puck

crazycactus

Re: Dog & Horsetrail......

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 07:24

Begin dit jaar hebben Pannenkoek en MsPK een horse & dogtrail oefenmiddag georganiseerd op de AOK ranch. Dat was echt heel erg leuk.
Op zijn site staan wel foto's.
http://members.home.nl/rob.ravesteijn/ (even kijken bij paarden, clinics)

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 09:27

jajaja als er ooit nog een komt..wil iemand mij dan op de hoogte houden..want ik denk dat Hummer er heel erg geschikt voor is... Haha!

Gr. Charita

Magic27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 10:34

Weet iemand het regelement van het Dog & Horsetrail ?
Misschien een idee om zoiets te organiseren en dan bij voldoende animo opnemen in de wedstrijdorganisaties ,is altijd leuk voor de toeschouwers ....eeen deelneemers. Pling

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 10:44

In Duitsland heb ik het een keer gezien bij de Jomm Ranch en het bestond steeds uit een team van persoon + hond én ruiter.
De hond (+baas) moesten een trailparcours afleggen, speciaal gericht op honden, en tegelijkertijd start de ruiter met zijn trailpattern. Allebei in dezelfde trailtuin, maar de ruiter in het ene gedeelte en de hond + baas in het andere gedeelte.
Het ging hierbij om de snelste tijd en dat is wat het ook zo leuk maakt. Je moet alles natuurlijk korrekt doen maar wel zo snel mogelijk.

Magic27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 10:50

Jeetje ,lijkt me wel erg moeilijk .Moet je letten wat je paard doet ,je hond sturen en naartuurlijk jezelf ,wwwaaah
Heb je over zoiets ook filmpjes ???

Randypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 11:05

Magic27 schreef:
Misschien een idee om zoiets te organiseren en dan bij voldoende animo opnemen in de wedstrijdorganisaties ,is altijd leuk voor de toeschouwers ....eeen deelneemers. Pling

daar kunnen we wel achteraan, via amerikaanse sites, daar is het wel bekend..... Dan wil ik best samen met meerderen dit organiseren!! Leuk!
google maar op Horse & Dogtrail, kom je wel aan de reglementen...

Zal de Oak Ranch is vragen, wie weet weten zij meer....

Randypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 11:13

crazycactus schreef:
Begin dit jaar hebben Pannenkoek en MsPK een horse & dogtrail oefenmiddag georganiseerd op de AOK ranch. Dat was echt heel erg leuk.
Op zijn site staan wel foto's.
http://members.home.nl/rob.ravesteijn/ (even kijken bij paarden, clinics)

Whoah! das leuk!!!! Wil ik ook! Kunnen we dat niet weer doen? Heb je cursusmateriaal? of zijn er dvd's/boeken van?
Gaan we reclame maken en volgend jaar 1 organiseren!!!! Gaaf
Leuk zo die foto's, ik zal ook ff wat speurwerk verrichten naar meer info omtrent deze tak v sport!

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 11:42

Magic27 schreef:
Jeetje ,lijkt me wel erg moeilijk .Moet je letten wat je paard doet ,je hond sturen en naartuurlijk jezelf ,wwwaaah
Heb je over zoiets ook filmpjes ???

Wat ik heb gezien en bedoel ik denk ik anders dan wat jij bedoelt.
Hier ging het dus om twee mensen, 1 met paard en de andere met hond. Dus 2 personen die samen 1 team vormen.
En de totale wedstrijd ging dan weer over ongeveer 10 teams. Het team dat het het beste deed en de snelste tijd neerzette had gewonnen.
Ik vond het met name zo leuk omdat er ook honden en paarden meededen die nog nooit trail van dichtbij hadden gezien Clown (natuurlijk waren er ook echte cracks)
Eén baasje moest bijvoorbeeld zelf door de sluis kruipen anders ging zijn hond er niet doorheen enz.....
Voor het publiek is het ook echt genieten, en een leuke afwisseling van een verder 'strakke' wedstrijd.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:51

In duitsland is het gewoon paard, hond en ruiter. Best lastig hoor én paard én hond in de gaten houden.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 13:23

Rob Ravesteijn heeft het bij ons georganiseert.
hij is op vakantie tot donderdag daarna kan je hem een pb sturen of stuur anders een mail naar mij info@aok-ranch.nl
we hebben het een keer gedaan de tweede keer ging het door ziekte niet door en de reden dat we het daarna niet meer hebben gedaan is dat er te weinig deelnemers zijn die mee willen doen er er daardoor geld bij moet.
maar de rest kan je beter met Rob bespreken over het hoe of wat en waarom.
misschien als we voldoende deelnemers bij elkaar kunnen krijgen hij het nog wel een keer wil doen.
maar die beslissing ligt bij hem. vragen kunnen we het altijd nog een keer

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 16:23

Hier nog iemenad die het ERG leuk lijkt!! Ja Dus als er ergens iets komt hoor ik het ook graag! Knipoog

yerry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:35

ja en ik ook...wil weer errug graag meedoen....en mijn pupjes ook!!!!

Randypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 09:44

piggeljay schreef:
Rob Ravesteijn heeft het bij ons georganiseert.
hij is op vakantie tot donderdag daarna kan je hem een pb sturen of stuur anders een mail naar mij info@aok-ranch.nl
we hebben het een keer gedaan de tweede keer ging het door ziekte niet door en de reden dat we het daarna niet meer hebben gedaan is dat er te weinig deelnemers zijn die mee willen doen er er daardoor geld bij moet.
maar de rest kan je beter met Rob bespreken over het hoe of wat en waarom.
misschien als we voldoende deelnemers bij elkaar kunnen krijgen hij het nog wel een keer wil doen.
maar die beslissing ligt bij hem. vragen kunnen we het altijd nog een keer

hey leuk, wachten we rob gewoon af. Het is hier nogal onbekend volgens mij. Ik had er nog nooit van gehoord. Ik hoorde van de fokker van mijn aussie, zij gaf mij de tip. Misschien dat we bij bepaalde hondenrassen in clubbladen een artikeltje moeten schrijven of zoiets... En bij de westernsites (Wran en zo...) ....

Randypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 09:47

yerry schreef:
ja en ik ook...wil weer errug graag meedoen....en mijn pupjes ook!!!!

Nou kijk an!! haha, hebben we vast een paar kandidaten! Gaan we onze puppy maar vast geestelijk voorbereiden voor volgend jaar! hahaha En niet te vergeten onze edele liefdes uiteraard ook, tenslotte zijn die leading!... Pling

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 12:00

Ik ga in september een demonstratie geven op de aussie-reunie van een vriendin van mij. Voor de gelegenheid gebruik ik haar teefje. Normaal doe ik het dus met mijn eigen ACD teef. Maar aangezien die nu een nest puppen heeft liggen gaat dat wat lastig.

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 13:48

Hier nog iemand die op de hoogte gehouden wil worden !!
Heb het voorlopig weer even druk met het laatste deel van de studie, maar daarna komen de paardjes weer op de 1e plaats (en dit is een leuk iets voor Markus om toch een beetje erbij te blijven horen...)

Randypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 22:23

crazycactus schreef:
Ik ga in september een demonstratie geven op de aussie-reunie van een vriendin van mij. Voor de gelegenheid gebruik ik haar teefje. Normaal doe ik het dus met mijn eigen ACD teef. Maar aangezien die nu een nest puppen heeft liggen gaat dat wat lastig.

Ey leuk, kan mijn aussie vast ff kijken hoe hij het later moet doen! Tong uitsteken

Heb je al een datum?

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 23:12

Magic27 schreef:

De reglementen van de Horse&Dogtrail zijn te vinden op Bokt, gebruik maar even de zoekfunctie; er is zat over te vinden.
Randypaard schreef:
Whoah! das leuk!!!! Wil ik ook! Kunnen we dat niet weer doen? Heb je cursusmateriaal? of zijn er dvd's/boeken van? Gaan we reclame maken en volgend jaar 1 organiseren!!!! Gaaf
Leuk zo die foto's, ik zal ook ff wat speurwerk verrichten naar meer info omtrent deze tak v sport!

En? Heb je al wat gevonden? Geef je wel op tijd door wanneer je dat allemaal gaat regelen....... Hoever ben je zelf in de Trail? Wat kan je hond?

Yerry, Jeddah, CC, NdH, achter de schermen ben ik al weer bezig om iets te regelen! Zoals het er nu naar uitziet na de NK's zodat niemand meer een excuus kan verzinnen om niet te komen (op een niersteentje na dan Bloos ) Ga er maar van uit dat het eind oktober/begin november wordt en de lokatie ligt aan het aantal deelnemers, ik heb in Duitsland in ieder geval zat combinaties dus misschien wordt het in de grensstreek gehouden. Wat PJ schrijft is helaas waar, ik ga het niet voor 4 personen regelen omdat anders de kosten de pan uit schieten......

Tot gauw,

Pancake

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 07:25

Klinkt super Pannenkoek!!! Ja

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 09:22

ik wil ook dan!!!

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 09:31

calemity_jane schreef:
ik wil ook dan!!!

.......en dan vragen we Piggeljay om op Joey te passen Knipoog

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:33

Pannenkoek schreef:
calemity_jane schreef:
ik wil ook dan!!!

.......en dan vragen we Piggeljay om op Joey te passen Knipoog

welja Duivel jij hebt een bordje creche gezien en daar wil je nu natuurlijk misbruik van maken.
Haha! gelukkig hebben we susan ook nog die heeft ervaring Knipoog
@CJ is horse en kid trail geen optie Clown