Vorig jaar tijdens het trainen maakte ik veel gebruik van mijn stethoscoop zodat ik de hartslag van mijn pony kon meten. Nu is dit redelijk een gedoe, ik kan de hartslag niet vinden of raak hem kwijt tijdens het tellen. Ondertussen zal de hartslag flink gezakt zijn.
Nu zat ik toch te denken om een hartslagmeter aan te schaffen zodat ik tijdens de ritten niet hoef af te stappen en hoef te zoeken naar de hartslag.
Het volgende waar ik mee zit is dat ik ook heb zitten kijken naar een GPS systeem, zodat ik weet welke afstand ik heb gereden en wat mijn gemiddelde snelheid is. Dit lijkt mij zeer handig aangezien ik niet weet of mijn snelheid te laag ligt of niet, naar mijn idee loopt mijn pony nog erg traag, maar zeker weten doe ik dat niet (ik heb het idee dat ze ver beneden het gemiddelde loopt). Ook heb ik geen flauw idee welke afstand ik gereden heb en daar kwam ik toen wel achter tijdens de rit die ik reed.
Ik heb gezocht naar wat handiger zou kunnen zijn of dat er misschien een all-in-one is, maar deze heb ik niet kunnen vinden. Ik vind of de hartslagmeter of het gps systeem.
Het belangrijkste voor mij is dat mijn pony lekker kan lopen zonder dat de hartslag (flink) te hoog is, ik ben uit naar een leuke rit en genieten van de omgeving.
Ik ben heel benieuwd naar jullie meningen, waar zal ik in dit geval het meeste aan hebben of is het beide overbodig?