Hey allemaal,
ik ben al tijden nieuwsgierig naar Westernrijden. Ik rijd altijd Engels, maar heb mijn ogen ook open voor andere dingen. Ik heb sinds kort een pony, die ik nu aan het beleren ben. Juist daardoor vind ik het weer interessant om te kijken op welke manier anderen met hun paard omgaan.
Ik denk er over om een aantal Westernlessen te nemen. Dit zou dan nog een manegepaard moeten zijn. Ik heb op het moment nog geen geld om vaste les te nemen (omdat het bovenop de andere dingen komt, het is extra), dus het zullen een aantal losse lessen worden. Denken jullie dat ik een klein beetje kan oppikken wat Western zo ongeveer inhoud met maar een aantal lessen? Het is vooral voor de interesse, ik wil juist veel leren. Uiteraard leer je niet zomaar even rijden, juist omdat ik moet omscholen, maar zou het wel nut hebben?
Dan mijn vraag, wat zijn jullie ervaringen met maneges die hierin lessen verzorgen, omgeving Leiden? Ik heb in de faq wel het rijtje maneges gevonden, nu ben ik nog benieuwd naar jullie verhalen. Yolanda van de Ripse Ruiters is erg dichtbij, is dat ook leuk? (Uiteraard ga ik ook zelf contact met haar opnemen.)
Ben benieuwd!
(Ik hoop dat mijn uitleg een beetje overkomt, lastig te vertellen wat ik ook echt bedoel.)
Groetjes, Merel