hoeveel wedstrijden per seizoen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jamika

hoeveel wedstrijden per seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 15:06

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel wedstrijden jullie ongeveer per seizoen rijden? Ik kan me voorstellen dat als je in hogere klasses komt je minder wedstrijden gaat rijden? Of rijd je dan nog juist wedstrijden in lagere klasses als training? Dit is mijn eerste seizoen en ik heb nu drie wedstrijden gehad en nog twee in de planning (5 in totaal dus). Is dat een redelijk aantal?

Lenneke_

Re: hoeveel wedstrijden per seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 16:30

Ik heb vorig jaar 6 wedstrijden gereden, 4 keer klasse 1 en 2 keer klasse 2. De bedoeling was 7 wedstrijden, maar ik had opeens geen zadel meer.

Dit jaar heb ik er 5 op de planning staan, klasse 2 en 3.

Kortere wedstrijden voor training doe ik niet. Het kost allemaal al geld zat en ik heb helaas geen geldboom in de tuin, ik rij de wedstrijden waar ik echt wat mee kan. Anders maak ik wel een keer een flinke rit over de hei

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 13:16

ik rij meestal maar 4 a 5 wedstrijden max klasse 2 en 3 ook
en met mn andere paard ook maar 4 dat is dan kl 1 en kl 2

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 16:19

De planning voor dit jaar was 3 klasse 1 en 2 klasse 2.We zijn niet verder gekomen dan 1 klasse 1 Tong uitsteken

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 17:45

vorig jaar er 5 gereden en moest er 7 zijn. helaas pech met de hoefsmid. dit jaar wilde ik er weer 7 rijden maar moet nog beginnen en woren er met wat mazzel 2

Fareeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 18:32

Ik ben blij dat ik er dit seizoen eindelijk 3 kan rijden Lachen

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 18:52

ik wilde er dit jaar 5 rijden,tot nu toe 2.
holten en wanroij wil ik dit jaar nog rijden,kom ik op 4.
hoop volgend jaar meer wedstrijden te rijden,maar nu is de afstand vaak ook een probleem,steeds 200 km heen en 200 km terug is net iets te veel van het goede.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 08:40

Vorig jaar wilde ik 4 rijden, werd er helaas maar 1. Dit jaar heb ik dezelfde vier op de planning staan. Klasse I en klasse II heb er twee gehad, over een paar weken nr drie en 30 sep. de laatste.

Volgend jaar wil ik wat grotere wedstrijden rijden, en wat verder weg. Over een paar maanden krijgen we onze eigen trailer wat het allemaal wat makkelijker maakt.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 10:54

Ik heb dit seizoen nu 4 klasse II's gereden en heb nog 2 wedstrijden in planning staan waarvan onze 1e klasse III en als afsluiter nog een klasse II.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 10:59

wow annemiek ga je al voor de klasse 3, wil ik oook! ga nog maar opbouwen voor dit jaar klasse 1, volgend jaar klasse 2 maar.

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:35

tja hier misschien een andere vraag...

Hoe lang uitelkaar kan je een klasse 1 rijden?

zit nl met een dilema.
Wil bv in Wanroij gaan rijden 20-okt
en liefste de 28ste in Dilsen (dit is om de hoek bij mij)

Zelf sta ik gestald in een gebied met bijna alleen maar zandpaden, dus qua zwaarte van het parkoers van Wanroij moet geen probleem zijn.

Is dit aan te raden om te doen? Al is het maar een van de twee als een soort training

Dilsen daar integen in volgens mij veelal harde landwegen en bospaden.

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:51

Ik zou daar niet zo snel een antwoord op kunnen geven want dat hangt van een aantal dingen af. Train je je paard nu op klasse 1 niveau? In dat geval is een klasse 1 wedstrijd een piek en dan zou ik zelf minimaal 3 weken tussen 2 wedstrijden willen hebben. Ben je al gestart in klasse II of III dan wordt het een ander verhaal.

Wat mij betreft speelt het reizen ook een rol. Hoe vaak vervoer je je paard in de trailer? Als je dat nog weinig hebt gedaan dan zou ik ook minimaal 3 weken er tussen willen hebben. Gaat je paard echter iedere week met de trailer op pad dan kunnen de wedstrijden ook wat dichter bij elkaar zitten…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 21:13

Best moeilijk, rij je elke week een keer een rit van min. 30 km op wedstrijdtempo? In dat geval moet het kunnen. Mits het paard zelf niet moe en gespannen word van de wedstrijden en reizen zelf, al die drukte om hem heen kan achter af best vermoeiend zijn.
Lijkt het terrein een beetje op waar je nu traint? Verschillend terrein vraagt ook wel wat van je paard.

Zelf zou ik het niet doen. Rij nu klasse II, een week voor een wedstrijd (klasse I of II) doe ik het rustig aan en een week na de wedstijd het zelfde. En na die week plan ik niet gelijk weer een piek. Af hankelijk van de zwaarte van de wedstrijd anderhalf tot twee week later.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 23:19

splash1999 schreef:
wow annemiek ga je al voor de klasse 3, wil ik oook! ga nog maar opbouwen voor dit jaar klasse 1, volgend jaar klasse 2 maar.

Ja Haha!

Maar jij bent er natuurlijk door blessures uitgeweest met Splash! Komt vanzelf wel weer nu je kan gaan opbouwen! Gewoon naar je klasse II volgend jaar toe trainen, komt vanzelf wel Lachen Ik ben er zelf ook tijdje tussenuit geweest hoor, denk dat ik anders al veel eerder klasse III had gestart maar Omar is natuurlijk 1,5 jaar geleden ook behoorlijk ziek geweest. Nu gaat ie lekker gelukkig Lachen

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 23:22

Ik ga een beetje mee met Bella24 en Judith.

Ik heb zelf het liefst wel minstens 2 weken tussen een klasse I wedstrijd in. Met klasse II heb ik het liefst zo'n 4 weken tussen een wedstrijd.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 06:46

Bij mij zit er nu steeds 4 tot 6 weken tussen wedstrijden, dus kan dan ook makkelijk de week er voor en de week er na rustig aan doen. En inderdaad is het vele en lange reizen natuurlijk ook niet niks voor ze, al heb ik het idee dat ze het nu makkelijker doet dan een jaar geleden (toen kwam ze nooit in een trailer)

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 07:25

Dit is ook mijn eerste seizoen. Ik had 8 wedstrijden willen rijden, maar 2 zijn niet gelukt wegens inenting niet voor elkaar en 2 heb ik maar vanaf gezien omdat die tekort op een andere wedstrijd zaten. Dus in totaal hoop ik er 5 echt te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 13:00

8 vind ik heel veel voor het eerste seizoen. 5 vind ik een net aantal.

Maar goed, als je je paard zo traint dat hij elke week een rit van 30-40 km in 2.5- 4 uur rijdt.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 13:40

ik had de wedstrijden zo uitgezocht dat er een maand tussen elke wedstrijd zat (ongeveer) dus ik vond het nog wel mee vallen kwa hoe zwaar dat voor dustin zou zijn. Ik train hem ookal ruim een jaar op behoorlijke snelheid en hij heeft nu elke wedstrijd die hij heeft gelopen niet tot nauwelijks last van spierpijn gehad. Dus ik denk wel dat hij het aan kan.

Verder rij ik ongeveer 3 of 4x per week buiten, ongeveer anderhalf uur per rit (bos is niet veel groter) op hoog tempo (hoger als ik op wedstrijd zou doen)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:26

Ligt er natuurlijk ook aan welke afstanden je rijdt op een wedstrijd. Als je 100+ wedstrijden rijdt vind ik 1 per maand toch veel Ja

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 08:13

ja oke, maar ik ben net begonnen dus dat gaat mij nog niet lukken, haha Tong uitsteken En ben ik op dit moment ook niet vanplan om ooit te gaan doen