Gelieve geen commentaar op de slofteugel, wordt gebruikt als noodrem. Ruiter rijdt geen western.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

.
. Ik zat met verbazing te kijken, zo zie je het bij veel oudere paarden niet eens! Maar ik vind wel dat het paard erg diep wordt gereden. Neem bijvoorbeeld foto drie, daar heeft het paard zowat zijn kin op de borst. Volgens mij heeft dat niet zoveel met jong zijn te maken, maar met een te strak gehouden teugel om 'aan de teugel' te rijden...

.
)RGERRITS schreef:Gelieve geen commentaar op de slofteugel, wordt gebruikt als noodrem. Ruiter rijdt geen western.

. Dat vind ik echt jammer
RGERRITS schreef:de slof hangt er ook meer dr aan voor het paard recht te houden. hij slingerde nog al, dit is nu na 2x te gebruiken stuk beter geworden.

RGERRITS schreef:ik kamp zelf met slijmbeursonsteking in mn bekkens en heupen, waardoor het rijden voor mij weg valt
RGERRITS schreef:de amazone rijdt zelf op m2 niveau dressuur.
RGERRITS schreef:hij is liever lui dan moe, vandaar een klein engels spoortje, waarmee ikzelf ook mn ponys normaal meerijdt. (beter dan die groffe westernsporen).
RGERRITS schreef:de slof hangt er ook meer dr aan voor het paard recht te houden. hij slingerde nog al,
RGERRITS schreef:waarom geen slof gebruiken wat is daar mis mee om een jong dier ermee te ondersteunen.
)RGERRITS schreef:ik zie wel andere dingen bij paarden, scherpe bitten etc ruig handgebruik.
dan liever een slofje eraan.
hij gebruikt zo goed de achterhand, wat bij div paarden vergeten word.

RGERRITS schreef:zie trouwens wel slechtere ruiters, dan wat zei rijdt.