Foto's en info over Massimo trail en Pegaso zadels???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evenaar

Foto's en info over Massimo trail en Pegaso zadels???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 07:06

Hoi hoi,

Ik ben misschien op zoek naar een ander zadel, wat geschikt is voor dressuur, buitenritjes, trektochten en evt. endurance. Het zadel moet groter draagvlak hebben dan een gewoon dress zadel en ik wil er iets vrijer in zitten.
Ik heb een brede pony en ik ben eigenlijk heel nieuwsgierig naar foto's van beide zadels op brede paardjes. Gewoon om eens te zien hoe het ligt. Heb ze wel op een arabier gezien, maar das toch wat anders dan mijn tank Lachen

Iemand?

carola

Re: Foto's en info over Massimo trail en Pegaso zadels???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 08:32

Ik heb een pegaso. Bevalt supergoed. Wat wil je weten? zie ook: www.pegasosaddles.com

Mijn huis-/weidegenootje heeft een massimo (marina op bokt)

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 09:26

Ik heb een pegaso sport gehad en rij nu op een Massimo zadel op mijn fjordje. Dit zadel is eventueel te koop vanwege overgang naar western.
De Massimo lijkt meer op een veelzijdigheidszadel en heeft een heerlijke zachte zit meer dressuurachtig. Goede ligging en breede kussens. De pegaso zoekt een betere drukverdeling meer in langere kussens (bleken te lang voor mijn paardje) en het zelfaanpassen van de kussens vraagd ook wel wat zadelmakerskennis.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 09:52

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 11:12

Thanx! Ik heb gister van een vriendin een Pegaso kunnen bekijken en die was net te lang, maar ik hoopte dat ze ook een korte versie zouden hebben...

@Freggel, als je foto's wil maken graag! Zonder dekje misschien, dat te zien is hoe het ligt. toppie!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 15:10

In mijn profiel staan foto's van de Massimo. Helaas niet op een zwaar gebouwd paard.
Vriendin van me zoekt nog een Massimo voor op haar haflinger, de allerbreedste maat Massimo die er is.

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 13:00

Evenaar schreef:
Thanx! Ik heb gister van een vriendin een Pegaso kunnen bekijken en die was net te lang, maar ik hoopte dat ze ook een korte versie zouden hebben...
!

Wat noem jij net te lang? Daar waar de boom zit dragen de kussens van de pegaso het meeste, het stuk van de kussens dat uitsteekt draagt een stuk minder.. Van mijn pegaso lag het achterste stuk van de kussens net over de laatste rib.. maar volgens equestor kon dat prima en heb er ook nooit problemen mee gehad. En anders even een maitlje sturen naar equestor of kortere kussens een mogelijkheid is?

Heb mijn pegaso net verkocht (paard is eruit gegroeid) en ga als ik weer kan rijden (paard zit in de lappenmand dus kan geen nieuw zadel proberen) denk ik toch eerst voor een massimo kijken... prijs/kwaliteit verhouding vind ik daarvan toch gunstiger.

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 06:49

@ Alytuiere: De Pegaso kwam er wel een stukje overheen en uit eerdere ervaring met zelfs iets kortere zadels kreeg ze daar last van. Tuurlijk zijn dat andere zadels, maar ze heeft een beweeglijk achterwerk en een zadel schuurt al snel achteraan.

Hoe kan het dat jouw paard uit de Pegaso is gegroeid? Te breed geworden?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 06:54

Mijn paard heeft een hoge schoft en een vrij korte rug. Niet iets wat meehelpt bij het vinden van een zadel, maar de Massimo Trail zat hem meteen als gegoten. Mijn paard is overigens niet extreem breed en ook niet extreem smal, hij heeft boommaat 33 - ergens in het midden zeg maar, de Trail gaat t/m 42.

Ik heb het zadel nu een half jaar. Mijn paard liep er meteen stukken fijner mee dan met zijn oude zadel, ikzelf moest er erg aan wennen maar sinds een maandje ben ik er ook 'doorheen'.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 07:44

Ik heb een JC Trekking en een Massimo Trail.
Beide zijn zeer fijne zadels.
Ze zijn goed vergelijkbaar met elkaar met als enig verschil dat de JC een glad zitvlak heeft voor de ruiter.
Allebei de zadels hebben langere en bredere kussens als draagvlak! Wel zit er een aardig prijsverschil in, de JC is bijna € 300 goedkoper!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 07:53

En dan nog vind ik de Massimo Trail een vrij vriendelijk geprijsd zadel. Voor de mijne heb ik (nieuw) 1150 euro betaald.

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 09:22

JC Trekking ken ik niet... Hoe ziet die eruit?

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 10:09

Evenaar schreef:
Hoe kan het dat jouw paard uit de Pegaso is gegroeid? Te breed geworden?

ja, ik heb het zadel gekocht toen ze 5 was en nog niet zo lang onder het zadel. Kwam een mooie tweedehands pegaso tegen. Onder tussen is ze nog een stuk gegroeid en heel wat gespierder geworden dus helaas werd het zadel te krap.

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 10:23

Maar Massimo is minder aanpasbaar dan de Pegaso, toch? Dat lijkt mij een nadeel aangezien mijn paard nogal eens veranderd... Ik ga denk ik maar eens een mailtje sturen naar Equestor Lachen

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 10:51

Evenaar schreef:
Maar Massimo is minder aanpasbaar dan de Pegaso, toch? Dat lijkt mij een nadeel aangezien mijn paard nogal eens veranderd... Ik ga denk ik maar eens een mailtje sturen naar Equestor Lachen

ja opzich wel.. de pegaso kun je met de shims verschillend opvullen of helemaal een boommaat kleiner maken... je kunt de wrongen eraf halen of extra eraan doen..het is makkelijk dat waneer er wat kapot is niet het hele zadel uit elkaar hoeft... maar daar betaal je dan ook voor Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:20

Massimo is wel heel goed aan te passen, alleen wel door de zadelmaker. Ik haal zowiezo de zadelmaker erbij als ik twijfel of hij nog goed ligt, ik ga daar liever niet zelf mee prutsen, dus in dat opzicht vind ik de Massimo niet minder aanpasbaar dan de Pegaso

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:31

Citaat:
Evenaar schreef:
JC Trekking ken ik niet... Hoe ziet die eruit?

De JC ziet er soort gelijk uit als de massimo alleen is het zitvlak niet geribbeld als bij de massimo.....
Ook brede en langere kussens en veel ringen om spullen aan vast te maken.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 15:58

hier nog een tevreden massimo eigenaar Haha!

Ik gebruik hem op mijn new forest en kwpn-er, ligt echt super, heb maat 34. Zitting had ik overgens ietsje zachter verwacht Bloos Maar blijft een fijn zadel, mijn houding is er ook erg goed op en ik vind hem kwa uiterlijk ook mooi. En kwa prijs ook wat aantrekkelijker als de pegaso. Ik heb hem bij bluebalance gekocht, en vind het wel fijn dat zonder meerprijs je zadel eventueel aan word gepast mocht dat nodig zijn.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 22:51

Hier zijn dan eindelijk de foto's. Helaas waren de batterijen van de digi leeg, dus maar even met de phone wat fotootjes gemaakt.

Niet echt denderen en knol werkte ook niet erg goed mee, en dan ligt een zadel snel wat scheef op zijn bolle rug Haha! . Hij heeft trouwens de breedste standaardmaat van Massimo (42).

http://i2.photobucket.com/albums/y24/Si ... 7_1238.jpg

http://i2.photobucket.com/albums/y24/Si ... 7_1237.jpg

http://i2.photobucket.com/albums/y24/Si ... 7_1236.jpg

http://i2.photobucket.com/albums/y24/Si ... 7_1235.jpg

Mocht je nog duidelijkere foto's willen zeg het maar dan zal ik het wel even proberen zodra ik weer nieuwe energie vor mijn digi heb.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:57

Die ligt er mooi op Freggel! Ja

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:06

Ik ben benieuwd zeg, ik heb woensdag a.s. een afspraak voor het passen van een Massimo Trail. Het huidige zadel van Omar ligt niet goed meer omdat hij te veel van bouw veranderd is, de boom is nu te wijd en moet een nieuw zadel. Ik wil ook voor de Massimo Trail gaan. Nu te hopen dat het goed ligt op Omar EN dat ik er ook goed op kan zitten Haha!

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 06:26

Dankjewel Freggel! Ziet er mooi uit joh, zulke foto's motiveren wel tot laten passen Lachen

BertineJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:02

Ik heb een massimo trail op een haflinger met een superbrede schoft.
Dat bevalt prima.Ligt goed en zit als een huis.Ben er heel blij mee.
Ik heb ook nog een massimo trail te koop boommaat 39 en 18,5 inch kleur zwart.
Zadel ziet er super uit.Heeft op een Haflinger gelegen die net iets meer schoft had.
Kan dus op een wat breder paard met net wat schoft.Verkoop hem omdat hij dus niet op mijn huidige Haflinger past.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:21

Binnenkort komt Herman om ook een massimo te passen op stoffel.
Ik ben erg benieuwd naar dit zadel...
BertineJ @ Ik moet nog even afwachten wat voor maat stoffel heeft, maar wat vraag je voor dit zadel?

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 08:40

Ik heb nog een smalle mat Massimo te koop. Maat 17,5 boommaat 31.
Mocht iemand nog wat zoeken.