Organisatie van een (m)endurance

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Organisatie van een (m)endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 15:40

Omdat de dressuur en vaardigheidswedstrijden populariteit verliest onder de menners en we een ontzettend mooi gebied tot onze beschikking hebben (Drents Friese Wold) wil ik volgend jaar met de menvereniging naast de endurance DFW ook een mendurance organiseren. Het idee is dat we dit los doen van de endurance gezien het startpunt van de endurance niet gunstig is voor menners.

Wat we tot nu toe bedacht hebben en wat uitgewerkt moet worden:
- gezien we niet zo'n grote vereniging zijn (dus niet veel vrijwilligers) laten we route enkel door het bos lopen. Dit is goed te doen. Hooguit 1 oversteekplaats. Moeten we dan evengoed een vergunning aanvragen bij de gemeente of zou het 1 of andere vastleggen bij staatsbosbeheer voldoende zijn?
- veterinairen: volgens mij zijn er een aantal studentenverenigingen van Utrecht welke dit verzorgen? Waar halen we de veterinairs vandaan? Wat kost het in het algemeen en wat wordt er verwacht (qua eten/ drinken, reiskosten enz)
- Hoofdveterinair: zijn dit speciaal aangewezen personen of mag elke vee-arts deze taak op zich nemen (gezien we er twee bij de vereniging hebben)?
- Tijdmeting: moet dit met een speciale klok gebeuren of volstaat een goede digitale horloge (bij start dezelfde als bij finish)? Of hebben we tijdsmeting via sateliet nodig?
- Waar en hoe meld ik de wedstrijd aan?
- Prijzen: in Onstwedde bestonden de prijzen uit een halstertouw en dat soort dingen. Moeten de prijzen aan een bepaalde waarde voldoen (net als in de dressuur: 1e prijs is 1 maal het startgeld)?
-Waar moeten we nog meer aan denken?

carola

Re: Organisatie van een (m)endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:30

Ik ben een van de veterinair studenten die de leiding heeft over het verzorgen van de vet. studenten. Dit gaat via de Solleysel (verbonden aan de faculteit diergeneeskunde in Utrecht). Voor een mendurance heb je minimaal 3 vet. studenten nodig, meestal is dat ook voldoende aangezien er nooit zoveel deelnemers zijn bij een mendurance wedstrijd. Het kost 25 euro per persoon + 19 cent per kilometer (meestal krijgen we het voor elkaar om te carpoolen en met een auto vanuit utrecht te gaan). Ook 'verwachten' wij een lunchpakketje met wat bolletjes, wat lekkers en wat drinken. En een bedankje wat alle vrijwilligers krijgen is ook altijd erg leuk (of lekker)!

De dierenartsen gaan via Djilan (ook op bokt), maar volgens mij is het helemaal fantastisch als je al een dierenarts zelf hebt geregeld! De hoofdveterinair is degene die verzekerd is wanneer er bijvoorbeeld een paard aan een infuus moet.

De atoomklokken, hesjes voor de deelnemers enz. gaan steeds naar de volgende wedstrijd. Dit gaat allemaal via de KNHS Endurance Vereniging (KEV) volgens mij. Djilan kan je hier ook vast meer over vertellen.

Maarreh; leuk initiatief hoor!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:21

Ik dacht ooit een keer gehoord te hebben dat ze bij de KEV een soort draaiboek hebben voor wedstrijden. Misschien niet voor mendurance, maar er zullen wel heel veel overeenkomsten zijn.
Dus als ik jou was zou ik hun even mailen

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 23:08

Ik ben idd zoals Carola aangeeft verantwoordelijk voor de wedstrijdveterinairen. Als je zelf een dierenarts (of 2) weet is dat inderdaad super. Ik ben er dan wel graag van op de hoogte wie het is/zijn ivm evt declaraties aan het bestuur ed.

Binnen de KNHS EV zijn er 2 bestuursleden die oa over de mendurance gaan dus als je je vragen, plannen ed in een mail kunt zetten en aan mij of 1 van mijn medebestuursleden stuurt zet ik die door aan hen. Zij nemen dan contact met je op.

Lenneke voor de endurance hebben we inderdaad een draaiboek, voor de mendurance weet ik het eerlijk gezegd niet...