Voor de 2e keer op endurance! Dubbel gevoel...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Smoske

Voor de 2e keer op endurance! Dubbel gevoel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 08:57

Mijn tweede endurancerit met Mix heb ik gisteren in Peer gereden: 27km. Ons doel voor die dag was: deze keer wel binnen de tijd te komen en goed door de DA keuring. Voor de winstpunten gaan we nog niet, gewoon keurig binnenkomen.

De eerste rit waren we over de Max tijd pas binnen gekomen omdat ons tempo te laag lag: 9.3 km/u
Hartslag was toen goed: 40 bij vertrek en 45 na aankomst.

Gisteren was de hartslag bij vertrek 47, vond ik op zich wel veel hoger dan de eerste keer maar het was dan ook warmer en volgens DA was het toch normaal.

De rit geen super! Ik reed samen met mijn buurmeisje en haar haflinger en de paarden hadden er ook echt zin in. Ons tempo zat vlotter en er waren geen problemen tijdens de rit. Tussendoor heeft iemand ons opgewacht om even te koelen en de paarden te laten drinken en dat was prettig. (Mix dronk tussendoor ook uit plassen)

We zijn deze keer dan ook tijdig binnengekomen, weliswaar nog 15 later dan de 'juiste tijd' maar wat waren we trots! We reden gemiddeld 11.82 km/u deze keer zonder dat we het gevoel hadden de paarden af te matten, het liep gewoon lekker.

Na wedstrijd gekoeld, slobbertje gegeven, veel laten drinken, wortels, enz. Mix zag er relaxt uit. Maar bij de DA keuring zat zijn hartslag op 59!
Even later bleek hij linksachter te manken ...de hoge hartslag zou hier een gevolg van kunnen zijn. (pijn)

Ik heb tijdens de rit niets gemerkt van een onregelmatigheid en andere ruiters die even hebben meegereden en achter ons reden gaven achteraf ook aan niets gemerkt te hebben. Ik voelde me schuldig omdat ik misschien met pijn heb doorgereden maar de DA gaf ook aan dat zoiets in de laatste km nog kan gebeuren door op een steentje te trappen ofzo...

Namiddag komt mijn eigen DA Mix nog nakijken want over 4 weken zouden we weer op endurance gaan.

Ik heb dus nu echt een dubbel gevoel: enerzijds was de rit super,we genoten van de rit en Mix was deze keer ook heel relaxt. Een heel ander paard dan op de wedstrijden in de binnenbak! Anderzijds voel ik me slecht omdat hij bij de keuring bleek te manken...en ik niets gevoeld of gemerkt heb. Dus even afwachten of we over 4 weken weer kunnen starten!

Lynn_Nikita

Re: Voor de 2e keer op endurance! Dubbel gevoel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:00

miosschien is het op laatste stuk gebeurd. Als hij echt kreupen liep en veel pijn had, had je het vast gemerkt onder het rijden, voel je niet schuldig over aub

hopen dat het snel beter is, goe dkoelen zou ik zeggen

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 09:22

Normaal voelde ik het inderdaad eerder goed als hij niet 100% liep, ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het niet goed zag toen iemand anders met hem aan de hand liep gisteren , het was omdat de DA me er op wees. Hij vroeg ook of hij altijd zo 'slofte' maar dat is naar mijn gevoel altijd zo geweest bij Mix.
IK heb gisteren zijn benen meteen in de klei gezet.

bluebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:05

Hey wat grappig!

Ik heb gisteren ook in Peer meegereden voor de 1 ste keer en het ging echt super! Haha!
Helaas had ik het laatste stukje niet opgelet en reed de verkeerde kant op ( nog een keer hetzelfde rondje Clown )
Gelukkig kwamen er nog andere ruiters aan en ben ik omgekeerd en uiteindelijk toch nog goed over de finisch gekomen Knipoog
Bell heeft super gelopen! helaas was ik door mijn verkeerd rijden 7 min over de toegestane tijd heen Bloos
Maar verder vond ik het een hele leuke rit en is het super goed bevallen!
De DA keuringen waren prima, hartslag van 48 en locomotie A dus alles ok!
Wel vermoeiend maar we gaan zeker nog een keer meedoen.
Dus als er weer een rit georganiseerd word in de omgeving hou ik me aanbevolen!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:00

Ik kan me helemaal voorstellen dat je ere een dubbel gevoel aan over gehouden hebt hoor! Hoe is het mu met Mix??

Volgende keer hopelijk wel helemaal goed! Ja

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 19:33

Jeddah schreef:
Ik kan me helemaal voorstellen dat je ere een dubbel gevoel aan over gehouden hebt hoor! Hoe is het mu met Mix??

Volgende keer hopelijk wel helemaal goed! Ja

DA is net geweest. Hij heeft Mix aan longe zien lopen en op de harde ondergrond. (met buigproef)
Mix heeft zowiezo een 'lichte zwenk' naar buiten maar verder was hij helemaal niet mank of onregelmatig.
Dus niets abnormaals!
Alles was ok nu en ben dus wel gerustgesteld.
Waarom de DA hem gisteren wel vond manken...het is een momentopname en misschien ben ik wel ergens de laatste km ingetrapt of wat dan ook.
Ik weet nu dat er gelukkig niets aan de hand is en we gaan gewoon lekker trainen voor de volgende rit!

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 19:45

bluebell schreef:
Hey wat grappig!

Ik heb gisteren ook in Peer meegereden voor de 1 ste keer en het ging echt super! Haha!
Helaas had ik het laatste stukje niet opgelet en reed de verkeerde kant op ( nog een keer hetzelfde rondje Clown )
Gelukkig kwamen er nog andere ruiters aan en ben ik omgekeerd en uiteindelijk toch nog goed over de finisch gekomen Knipoog
Bell heeft super gelopen! helaas was ik door mijn verkeerd rijden 7 min over de toegestane tijd heen Bloos
Maar verder vond ik het een hele leuke rit en is het super goed bevallen!
De DA keuringen waren prima, hartslag van 48 en locomotie A dus alles ok!
Wel vermoeiend maar we gaan zeker nog een keer meedoen.
Dus als er weer een rit georganiseerd word in de omgeving hou ik me aanbevolen!

Volgens mij ben jij ons tegengekomen!!! Je vroeg nog of we net gestart waren en het die kant uit was. Kan dat?
Ik reed met een vos en westernzadel en er was nog een haflinger bij!
Volgende wedstrijd is in Tessenderlo begin augustus.

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 20:27

Gelukkig dat er nu niks mankeert

IK heb hetzelfde gehad in Lichtaart, onderweg ging het super, helemaal niet mank. Hartslagen lekker laag, mooie tijd gereden (zelfs 3 min te vroeg), maar bij de nakeuring, tja zag ik het al zelf in mijn ooghoek. Liep gewoon super mank toen.

Alsof ik dat niet zou hebben gemerkt. Maar het kan in de laatste stapkm mischien inderdaad verstapt te hebben.

Waar ga je rijden in augustus? bij de vet of bij de vlp?

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 21:15

Nagyl schreef:
Waar ga je rijden in augustus? bij de vet of bij de vlp?

bij de vet, wedstrijd is in Tessenderlo.
Hun wedstrijden zijn over het algemeen allemaal vrij dichtbij voor mij, dus dat is handig.
Rij jij toevallig ook mee?

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 08:45

Ja iswel de bedoeling. Mijn paardje staat nu nog in Zutendaal, maar we gaan verhuizen naar Gelik.

Hoop dat nagyl dan goed loopt, want dag erna ga ik voor 2 weken op vakantie. En kan mijn vriendin niet opzadelen met een paard wat iets mankeert.

Want de wedstrijd van VLP is mij echt wat te ver weg in augustus.

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 08:47

Nagyl schreef:
Ja iswel de bedoeling. Mijn paardje staat nu nog in Zutendaal, maar we gaan verhuizen naar Gelik.

Hoop dat nagyl dan goed loopt, want dag erna ga ik voor 2 weken op vakantie. En kan mijn vriendin niet opzadelen met een paard wat iets mankeert.

Want de wedstrijd van VLP is mij echt wat te ver weg in augustus.

Leuk! Dan zien we elkaar misschien!
Mijn paarden staat in As, dus vlakbij jou paardje!
Ben je lid geworden van de vet? (off-topic )

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 08:49

nee ben aleen lid van Der.

bluebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 08:56

Haha idd ik ben het laatste stuk verkeerd gereden anders was ik op tijd binnen geweest! 7 min te laat Verdrietig
maar Bell heeft het goed gedaan en haar hartslag was goed dus we gaan zeker weer meedoen bij de volgende wedstrijd!
Ik moet me wel nog lid maken van de vereniging en uit vinden waar de vlgende rit bij ons in de buurt plaats vind! Knipoog
Dus wie weet tot de volgende keer!

Groetjes Chantal & Bell