Ook moest ik in bad (hihi, lekker, daarom maak ik me ook zo vies
) en vanavond kwam baasje Marti me ineens de transportbeschermers omdoen, en ik kreeg een prachtig hagelwit halster om. Zou ik op wedstrijd gaan? Spannend! En dat op een doordeweekse donderdag!
Na een tijdje schudden werd ik uitgeladen door het vrouwtje. En verhip, daar waren die gasten van gisteravond ook weer! Zie je m'n mooie witte halster? Ik wou dat ze me daarmee eens in de modder zetten, dat wordt een gaaf gezicht!

Ik had werkelijk geen idee waar ik was, maar het was niet op een wedstrijd ofzo. Baasje Marti haalde mijn transportbeschermertjes af, en vrouwtje stond er maar bij, en gaf zomaar mijn touwtje aan het mens dat mij gisteravond nog gepoetst had, samen met die lange kerel die me gereden had. Vol verbazing heb ik het aangekeken...

Ze namen me mee uit wandelen over een manegeterrein, en ze begonnen me te vertellen wat alles was, en wie alles was. Ik snapte d'r niks van, het leek wel een rondleiding
Bij een buitenbak aangekomen zei het vrouwtje dat mijn touwtje nog steeds vasthield dat ik mocht kennismaken met mijn nieuwe buren: Milena en Leonardo. Kwamen die ook bij ons wonen dan???? We konden toch nooit met z'n drieën terug in mijn trailer???? Wel aardige lui verder hoor, die Leonardo en Milena.
Maar toen zei Milena de fjord heel kattig tegen mij: "Best als jij de baasjes in probeert te palmen, maar denk maar niet dat je van MIJN hooi mag eten, stom vlekkenbeest!" Ik stond perplex en zocht meteen naar Sylvia om uitleg te vragen. Wat had dit dan te betekenen???

"Pssst laat maar kletsen joh, die dikke is gewoon jaloers dat de baasjes nu met jou bezig zijn. En bovendien is het een enorme vreetzak, dus meteen bang dat ze niet genoeg meer zal krijgen, terwijl er pas nog een paar ton hooi gelost is, ik heb het zelf gezien", zei Leonardo. "Zeg maar Leo trouwens hoor, da's makkelijker. Maar dan deel je wel je avondappel met me, anders moet je Leonardo zeggen. Grrrapje! Maak je niet te dik kerel, ik heb gehoord dat je verkocht bent aan ons baasje en vrouwtje. Nou, dan krijg je een best leven. Goed voer, niet teveel werkjes, en we doen vaak leuke dingen met ze. Welkom hoor! En ik geloof dat jij ook in ons paddock- en weidegroepje komt, dus dan gaan we mooi samen donderjagen, goed?"
Nou, en zo ging het dus... Ik kreeg een mooie schone ruime stal tussen Leonardo en Milena in, en er begon meteen een vreetfeestje met kuilgras en appeltjes. Best adresje volgens mij! Ik hoorde dat we nog wel leuke dingen gaan doen bij het oude baasje en vrouwtje; ze hadden het al over een buitenrit op de berg en over een trailclinic ofzo, dus dat wordt vast weer ouderwets gezellig.
En nu ga ik verder met m'n kuilgras, want die dikke fjord naast me staat al weer te loeren of ze het van me kan afpakken geloof ik. Wat een vreetzak!
Welterusten!
Wolfje.
hahaha kei leuk gedaan! leuke paardjes hoor!

geweldige tekst.
nog eens veel plezier met hem, is echt een mooi beesje!