Vandaag hebben we de halter/toiletteerclinic gehad van Karin v. Bekkum.
Wat ons betreft, voor herhaling vatbaar, echt hartstikke leuk & leerzaam!
Het liep iets uit... maar dat maakte op zich niet zoveel uit, aangezien iedereen al druk in gesprek was met elkaar
We hadden in totaal 7 paarden die meededen, waaronder verschillende leeftijden & verschillende types, dus een gevarieerd 'paardenstel'
2 veulens, een 2-jarige, 3-jarige, maar ook oudere... een 'reiner' ... een 'halterpaard' (paint) etc. etc.
Het begon met inlopen... lopen... lopen... lopen... (hetgeen wat ik me ook nog herinner van vorig jaar, toen ik zelf meedeed
)Vermoeiend... maar leerzaam...
Karin v. Bekkum laat niemand zomaar 'voorbij' gaan, zonder haar hulp & aandacht gegeven te hebben.
Leren meedraven... rechte lijnen, opstellen... simuleren van een echte 'halter' wedstrijd... alles werd behandeld.
Pauze... eindelijk...
eten en voor degene die gezeten hadden... even opwarmen met een warme hap
Daarna weer even lopen... en toen begon het toiletteren.
Ook hier werden de paarden er weer bijgehaald, om bepaalde dingen te laten zien & te oefenen...
Eerst waren de veulens aan de beurt, het scheren....
We dachten natuurlijk; o jee.... }> maar nee hoor... ging allemaal goed !
Daarna nog anderen, benen scheren; manen vlechten, hoeven lakken, witte benen... alles werd gedaan met de nodige 'theorie' erbij.
Uiteindelijk werd het 17.00 uur (ipv 16.00 uur) en waren we denk ik, allemaal wel toe aan een 'warm' huis
Wat ons betreft, zeker voor herhaling vatbaar ... voor Karin .... echt super
Zit al 'stiekem' te denken aan volgend jaar... misschien Karin weer eens uitnodigen... voor pleasure/horsemanship ofzo...
Oh ja... ook nog een nieuwe 'bokker' ontmoet... kwam ik pas op het eind v.d. dag achter... Mac
Jos, Monnik, Margee kende ik al .
Wat vonden jullie van deze dag?
Monnik; waar bleef je nou met "Okie" ... met toilleteren?
Verder; ik heb nog wat foto's ... maar ik weet niet of ik die hier mag plaatsen.. SM
groetjes Jolanda
. Ze liep door die bak alsof ze deze dingen al jaren doet.
. Bij mij op de site staat ook al een verslagje met aantal foto's,