[SGW] Vraag,wat voor smeersel/zalf/spul?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Vraag,wat voor smeersel/zalf/spul?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 17:51

Ik ga binnenkort de oefencross doen in Ede, en mijn pony is soms nogal ehm... lomp.. Vork en laat zich over bijv. een boomstam naar het water gewoon erover glijden... Clown
Iemand zij dat ik dan wat vaseline op de benen (voorkant) moet doen,(of uierzalf)
Wat doen jullie op de benen voor zalf/smeersel/spul?

Sim

Re: Vraag,wat voor smeersel/zalf/spul?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 17:58

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 18:59

ik zou eerder zorgen voor goede beenbescherming. Maar anders is idd uierzalf of vaseline een goed idee, maar ik ben het eigenlijk wel met Simmie eens dat dat pas in de hogere klasses nodig wordt.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 20:34

Goede beenbescherming heb ik, ja dat is bij mijn pony zeker van belang Knipoog
Maar omdat ik het even wou weten, bedankt Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 14:36

Even een vraag van een niet-sgw ruiter Clown

Wat is het verschil tussen eventcream en uierzalf?
Ik smeer nu een dikke klodder uierzalf aan de binnenkant van het pijpbeen tegen het aantikken (ik gebruik liever geen beenbeschermers) Maar heb ook aan die eventgream zitten denken. Zou dat verschil maken?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 14:43

event cream is een wat andere samenstelling dan uierzalf. het is makkelijker te verwijderen en ruikt anders.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 14:50

Het is dus alleen makkelijker in gebruik? Qua werking maakt het niet veel verschil?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 14:51

Ik denk het niet. Voo rmijn gevoel is uierzalf veel vetter, event cream is meer creme achtig. Kom vrijdag maar kijken bij me.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 14:53

Zou ik doen Haha!

Sinds Anouar ijzers heeft tikt hij zich nog wel eens aan. Ik gebruik liever geen beenbeschermers omdat hij die op wedstrijd dan zo 7/8 uur om heeft. Tot nu toe gaat het prima met de uierzalf, maar ik was benieuwd naar die eventcream

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:05

Die event cream gaat er wel redelijk makkelijk af door zweet heb ik gemerkt. Ik groom voor iemand die M rijdt en dan smeer ik de event cream toch wel aardig dik op de benen. Na de cross is er niet meer veel van te zien. Laat staan als je een rit van 7/8 u erop hebt zitten.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:30

Voor mij is het wel heel belangrijk dat het er niet af gaat door water, aangezien er tijdens de wedstrijd liters water over Anouar heen gaan

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:55

Eventcream is wel zo gemaakt dat het makkelijk met (warm) water te verwijderen is, dus ik denk inderdaad dat het niet helemaal handig is voor jou!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:39

Lielle schreef:
event cream is een wat andere samenstelling dan uierzalf. het is makkelijker te verwijderen en ruikt anders.

Ik vind het lekkerder ruiken. Ik ruik het de hele weg en dan is een aangename geur ook wel prettig Clown

floor01 schreef:
Die event cream gaat er wel redelijk makkelijk af door zweet heb ik gemerkt. Ik groom voor iemand die M rijdt en dan smeer ik de event cream toch wel aardig dik op de benen. Na de cross is er niet meer veel van te zien. Laat staan als je een rit van 7/8 u erop hebt zitten.

Floor, je "ziet" er weinig van maar bij het afsponzen moet ik echt wel boenen om het schoon te krijgen. Ik zie op mijn paard der benen wel iets van een vetlaagje liggen terwijl de witte kleur verdwenen is.
Ik denk ook dat wij een hoger tempo rijden in een korte tijd en de paarden daardoor heftiger zweten.

Volgens mij worden endurance paarden "langzamer" nat van het zweet, ik weet ook niet hoe de creme zich dan houd.

Je kan idd vrijdag even komen kijken en als je nou een potje meeneemt mag je nog wel een kloddertje hebben ook. Kan je het een keer uittesten.