Paard met hanetred starten in de endurance?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bambielover

Paard met hanetred starten in de endurance?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 08:44

Wil mij eigenlijk eens een beetje verdiepen in de endurance, maar voor dat ik dit doe heb ik eigenlijk een vraag aan jullie.

Ik heb een paard met hanetred. Heb altijd dressuur gereden, maar heb het idee dat hij een beetje aan zijn top zit. Ben inmiddels wel Z1 + 5. Nu zat ik te denken misschien is het nog wel leuk om endurance met hem te starten.

Alleen nu is mijn vraag door die hanetred stap hij als het ware onregelmatig. Wordt ik nu dan bij voorkeur al uit de wedstrijd gehaald zonder dat ik ook nog maar een meter van start ben gegaan?

Hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven.

Lante

Re: Paard met hanetred starten in de endurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 08:48

Ik kan me niet voorstellen dat je paard zo onregelmatig stapt dat het uit de wedstrijd zal worden gehaald en wel Z dressuur kan zijn, dus ik zou het gewoon eens proberen.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 08:52

Yvonnelind, vergeet niet dat je bij de endurance wel door de veterinaire voorkeuring heen moet komen! Ik weet niet hoe dat zit met een paad met hanetred, of ze daar rekening mee houden Verward Als je paard niet goed loopt zul je niet mogen starten van de vets!

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 09:45

Volgens mij maakt hanentred niet zoveel uit, als hij maar goed regelmatig draaft bij het voordraven. Lachen

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:29

Alleen regelmatig draven bij het voorkeuren is natuurlijk wel wat kort door de bocht. Je wordt niet voor niks gevraagd ook een keer heen en weer te stappen.
Een 'echte' hanetred verdwijnt na een aantal passen. Een goede DA ziet dat dus en weet dat te onderscheiden van onregelmatigheid.

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 06:25

Geen probleem mijn vorige paard had het ook, heb ik gewoon endurance mee gereden

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 08:39

Het lijkt me dat het best een keer kan proberen. Als hij echt slecht zal zijn, zal je ook in de dressuurring er wel uit gegooid worden. En hanentred halen de DA's er wel uit hoor. Ik rijdt een paard wat enorm maait met een been, maar hij heeft alleen nog maar A'tjes gekregen voor de locomotie.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:49

Ibbel schreef:
Je wordt niet voor niks gevraagd ook een keer heen en weer te stappen.

Oh? Verward Nog niet hoeven doen! Knipoog