Leuk zeg! Ik ben ook twee dagen 'Jillaroo' geweest, ik heb in totaal 14 dagen op een cattle station doorgebracht, waarvan 2 dagen écht te paard. En heb daar echt een ge-wel-dig-e tijd gehad!
Waar vlieg je heen? Sydney? Zo ja... blijf je daar dan een dag of wat?
Ga naar Paddy's Market (dat ligt tussen het Central Station en Darling Harbour), daar hebben ze alles. Hele goede cowboyhoeden, kleurige shirtjes, konijntjes, wortels, vis, mobiele telefoons, noem het op, ze hebben het daar. En niet echt duur.
Blijf je niet in Sydney, of vlieg je daar niet heen, dan heb je verder door heel Australië echt wel de mogelijkheid cowboyhoeden te kopen. Het is zo'n toeristisch ding, dat je ze overal kunt krijgen, eerlijk waar. Niet teveel over stressen. Australië is zó'n relaxt land, niemand stresst daar, en er is altijd wel wat te regelen. Je wordt heus niet van de cursus verbannen als jij zonder hoed aankomt (al lijkt me die kans erg klein, aangezien je ze écht overal kunt vinden).
Die hoed is trouwens inderdaad erg handig, hij helpt goed tegen de zon, anders heb je in no-time verbrande oren en neus. En het staat natuurlijk ook wel stoer. Zo gauw ik die hoed opzette voelde ik me cowboy
Over je kleren, zorg echt voor lekkere zittende jeans en een longsleeve-shirt, de zon is zó fel daar dat je echt verbrand als je de hele dag buiten aan het werk bent. Die lange mouwen vond ik geen overbodige luxe en zoveel warmer krijg je het er niet door.
Goede leren laarzen zijn ook erg fijn, zeker met alle slangen die daar rond kruipen. Als je laarzen draagt happen ze eerst daarin, in plaats van in je blote voet als je op slippers loopt.
Zonnebrandmiddel factor 30 is genoeg in principe. Zelfs ik met mijn supersnelle verbrand-huidje had daar genoeg aan. Wel vaak smeren. Ook hier een tip; bij Coles (supermarkt) hebben ze hele goedkope zonnebrandcreme, een flinke tube voor maar $2,79 geloof ik en die werkt net zo goed als de duurdere variant.

Je moet gewoon even opletten of ze een breed spectrum hebben.
En meteen handig om dan ook een lippenbalsem met bescherming tegen de zon aan te schaffen. Want je lippen barsten erg snel in het australische land.
Een goede repellent is Aerogard, wederom te verkrijgen bij Coles (maar ook alle andere supermarkten). Je hebt ze op verschillende sterktes en als je Tropical Strength hebt, dan werken die echt goed voor 6 uur. Nu heb je in NSW niet zoveel last van insecten als bijvoorbeeld in QLD, maar ze hebben ze wel.
Hoe lang ga je er eigenlijk heen? Echt maar 11 dagen? Of maak je er meteen een langer reisje van; aangezien je er toch bent, daar aan de andere kant van de wereld? Lijkt me wel zonde om zó lang te vliegen, jetlag te hebben, 11 dagen hard te trainen en dan weer weg te gaan, ik zou zeker van de kans gebruik maken om meer te zien!
Ik heb echt een geweldige tijd gehad op mijn cattle station, maar ik kreeg dan ook alle aandacht, dat lijkt me wel anders daar op die cursus omdat ze de aandacht moeten verdelen over 25 cursisten. Zelf zou ik denk ik nooit zo'n cursus doen, het lijkt mij te 'nep' (ingestudeerd is misschien een beter woord). Ik vond het zelf zo speciaal dat ik in het 'echte' leven meedraaide en écht zag hoe het er aan toe gaat daar.
En ik moet zeggen dat ik dat property waar jij heen gaat wel erg klein vind. Maar 4600 acres. Ik zat zelf op een 'klein' station van 40.000 acres. Deze familie bezat nog 4 property's waarvan de grootste ruim 400.000 acres was. Dan klinkt 4600 ineens wel heel klein
Nouja, genoeg geluld, heel veel plezier! Ga ervan genieten en die hoed... dat komt vanzelf wel als je daar bent