[WN] western zadel getest bij endurance laag-soeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kmvreter

western zadel getest bij endurance laag-soeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 16:13

Afgelopen zondag hebben Plinka en ik meegedaan aan de endurancewedstrijd in Laag soeren. Wij hebben daar nieuwelingen begeleid en konden meteen ons nieuwe zadel goed uittesten.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb geen doorgereden plekken, maar merk wel dat het zadel hier endaar nog wat soepeler moet worden (logisch), maar vooral geen enkel droog plekje op Plinka''s rug, laat staan een drukking. Kortom dit zadel is een blijvertje.

De volgende wedstrijd zal wat langer zijn, maar nu weet ik tenminst dat dit kan.

ursulaatje

Re: western zadel getest bij endurance laag-soeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:23

Bevalt jou een westernzadel beter dan een "gewone zadel"?
Ik vroeg me wel eens af wat nou lekkerder zit. Knipoog

kmvreter

Re: western zadel getest bij endurance laag-soeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 08:34

Het belangrijkste voor mij is dat het het goed op Plinka's ruggetje ligt. En een western zadel heeft natuurlijk een hele goede drukverdeling.
Verder kan ik op elk zadel wel rijden. Dit zadel heeft een wat hardere zitting dat is even wennen. Het is net als wanneer je iop de fiets van iemand anders rijdt, hoe goed de fiets ook is het is altijd even anders.
Ik kan op een westernzadel dezelfde houding aannemen als op mijn veelzijdigheidszadel. In het westernzadel zit ik zelf wat stabieler.