[WN] hoe zit dit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

14cecile14

hoe zit dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 14:35

Wat mag je bij de wran met een 2-jarige?
Mag je wel de showmanship starten of niet?
Of kun je helemaal niets op de wedstrijden met een 2-jarige?

Het gaat om een quarter maar helaas zonder papieren.

judith

Re: hoe zit dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:36

Dit mag niet Knipoog

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 14:38

judith schreef:
Dit mag niet Knipoog

Oke!

(zag niet dat jij online was)

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:28

2 jaar is in mijn ogen ook nog maar een mini-puppie hoor, die moet nog lekker in de wei, hooguit wat "aan de hand" werk 2-3 keer in de week, verder lekker "ïk wordt later een groot en sterk paard" spelen Haha!

judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:54

dropje2 schreef:
2 jaar is in mijn ogen ook nog maar een mini-puppie hoor, die moet nog lekker in de wei, hooguit wat "aan de hand" werk 2-3 keer in de week, verder lekker "ïk wordt later een groot en sterk paard" spelen Haha!

Showmanship is ook "aan de hand werk" Knipoog En dat doet ze ook niet vaker dan 2 keer in de week een kwartiertje Lachen Maar het is voor de ervaring zo leuk als ze eens mee zou kunnen, maar dat mag bij de Wran niet. Het is een volle Quarter maar helaas geen papier ( door fouten van de hengsteigenaar...) dus helaas geen AQHA/NQHA shows met haar, waar je wel paarden onder de 3 mag starten aan de hand.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:18

In het nieuwe raamwerk mag het toch wel?? Ik zie er ook echt niks mis mee om een jong paard een keertje te starten. imo zijn ze dan beter voorbereidt op het latere werk dan een paard wat met 3 alleen nog maar een weiland gezien heeft. Knipoog

judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:21

Jeddah schreef:
In het nieuwe raamwerk mag het toch wel?? Ik zie er ook echt niks mis mee om een jong paard een keertje te starten. imo zijn ze dan beter voorbereidt op het latere werk dan een paard wat met 3 alleen nog maar een weiland gezien heeft. Knipoog

Precies! Maar ik heb zelf in de reglementencommissie gezeten en ik dacht toch dat dit juist niet toegestaan was, omdat ze zelfs de leeftijd omhoog wilden gooien naar 4 jaar? Nou twijfel ik ook even eigenlijk... Dacht het niet in elk geval.

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 15:29

judith schreef:
Jeddah schreef:

Precies! Maar ik heb zelf in de reglementencommissie gezeten en ik dacht toch dat dit juist niet toegestaan was, omdat ze zelfs de leeftijd omhoog wilden gooien naar 4 jaar? Nou twijfel ik ook even eigenlijk... Dacht het niet in elk geval.

Kan ik dit ergens na checken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:31

Je mag ná het NK in de in hand trail en showmanship starten, maar nu nog niet.

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 15:37

dropje2 schreef:

Ze staat de hele dag in de wei en ik longeer der of showmanship met der nooit vaker dan 3 keer per week en hooguit 15 minuten en dan het meeste stap en draf werk.

Ik hoor net via Niels die bij de ALV was dat na het NK je de showmanship en in hand trail mag starten met een 2 jarige.

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 15:38

nielsd schreef:
Je mag ná het NK in de in hand trail en showmanship starten, maar nu nog niet.

Oohw je had het al geplaatst Knipoog

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:49

14cecile14 schreef:
dropje2 schreef:

Ze staat de hele dag in de wei en ik longeer der of showmanship met der nooit vaker dan 3 keer per week en hooguit 15 minuten en dan het meeste stap en draf werk.

Da's mooi Cecile, zo hoort het ook met puppie-paardjes! Haha!

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 15:51

dropje2 schreef:
Da's mooi Cecile, zo hoort het ook met puppie-paardjes! Haha!

Ja precies ben ik het mee eens.