Sprengenrit was weer leuk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Sprengenrit was weer leuk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 21:05

Vanochtend was het weer zover, de baas kwam weer eens voor dag en dauw me uit de wei halen. In het hok op wielen hing al een grote zak met vers gras klaar, dus ik zag het wel zitten om mee te gaan.
Al vrij snel waren we waar we kennelijk moesten zijn, en daar begon het hele circus van voelen en luisteren weer. Alles was goed, dus we mochten starten. Als één van de eersten van start gegaan, dat vind ik fijner dan ergens middenin of achteraan beginnen, daar is het me te druk. Meteen lekker de sokken erin gezet, en samen met nog 2 anderen reden we al snel op kop. De natheid viel mee, af en toe wat bagger, maar ik heb m'n hoefjes redelijk schoon weten te houden. Ik hou niet van modder in m'n straalgroeven Boos!

Ik mocht weer lekker veel galopperen van de bazin, dat doe ik graag. We kregen nog een paar keer jonge wilde zwijntjes vlak voor onze hoeven, dat was wel even schrikken Gelukkig waren de mama-zwijnen een stukje uit de buurt, want anders hadden we er echt wel even de sokken in moeten zetten. Daar wil je geen ruzie mee krijgen.

Maar goed, na de confrontatie met de pyama-biggetjes waren we al snel bij de rustplaats. Ik was wel een beetje onrustig van alles wat ik zag, maar de bazin ging toch al snel naar de dierenartsen voor controle. Alles was weer goed, dus we mochten even uitrusten. Dat jonge puppie was ook weer mee, dus we hebben samen een beetje over het gras rondgelopen, ik gras etend, die gekke pup schapenkeutels vretend. Ach ja, ieder z'n smaak Vork

Na de rustpauze hebben we weer korte metten gemaakt naar huis, samen met het paard waar we het eerste rondje ook mee op gereden waren. Er probeerde nog even een jong vosje het ruiterpad over te steken, maar die zag daar toch maar vanaf. Toch wel geinig, al die wilde dieren....

Ik werd tegen het eind toch wel een tikkie moe, hoewel ik halverwege nog even een flinke renbaansprint op de hei ingezet had (of misschien wel omdat ik dat gedaan had ) Maar ja, het zag er zo uitnodigend uit, zo lekker tegen zo'n heuvel op razen...

Maar in ieder geval ben ik weer goed aan de finish gekomen, als tweede. Ik hou wel van een eindsprintje, maar de bazin vond het niet zo'n goed idee, het is er toch wel een beetje nauw, twee van die hekken door, en dan hangen er ook nog spandoeken. Dus ik mocht niet sprinten van haar. Nou ja, geeft niks, ik had m'n sprint al gehad, op de hei.

Bij de nakeuring moeten die DA's nu toch echt wel gedacht hebben dat ik halfdood was Clown : hartslag van 36 en ademhaling van 8... Ik hou ze graag voor de gek, die gasten. Voor m'n lopen kreeg ik weer de bekende A van Apart Loopje Haha!

De bazin is me daarna lekker thuis gaan brengen, nadat ik eerst nog even lekker had gerold in de buitenbak. Lekker zand hebben ze daar!

Thuis stond m'n harem al weer trouw op me te wachten, dus dat was mooi. Gelukkig kreeg ik een lekkere regendeken op, want het was ondertussen begonnen met regenen en dan is een warme jas best wel fijn op je vermoeide spieren.

Nagyl

Re: Sprengenrit was weer leuk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:11

Heel mooi en apart verhaal.

ja die zullen wel inderdaad gedacht hebben, beetje dood. hihi

super!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:11

WAUW!! gefeliciteerd zeg! Super gedaan weer! Ja

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:13

Zo te horen een fijne rit! Knap gelopen, als tweede binnen! Rust nu maar lekker uit...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:13

Haha leuk verslag!!

Nu vind ik extra jammer dat ik zelf niet heb kunnen rijden...Maar super dat het voor jullie zo goed ging hoor, gefeliciteerd!

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:32

Leuk verslag van wat mij een hele mooie rit lijkt.
Komen er dan ook nog uitslagen zodra iedereen binnen is; en zo ja, had je nog een leuke plaatsing?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:35

Leuk om zo al dat wild tegen te komen Lachen. Gelukkig maar dat Mamma Zwijn ver weg was Lachen (hoewel je die er waarschijnlijk wel had uitgerend met je renbaan verleden, zwijnen hebben veeeeeeel kortere pootjes).

En die hartslag en ademhaling, dat is ook een manier om half dood over de finish te komen Haha!

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:48

Wat een boef Ibbel!

Heb je geen foto's?

Roanda98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:03

leuk dat je een heerlijke rit heb gehad. het verhaal is leuk om te lezen,wat leuk dat je nog wat wild heb gezien.

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:36

Hey, van harte beide! Weer goed gedaan zo te lezen. Hopelijk zijn er nog wat foto's gemaakt?

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 08:56

zooo klinkt gooeed! kanp gereden!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:32

Haha! Leuk verslag. Gefeliciteerd nog hoor!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:11

knap hoor... Ook van het vrouwtje Ja

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:41

goed gedaan!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 17:15

Carlaa schreef:
Hey, van harte beide! Weer goed gedaan zo te lezen. Hopelijk zijn er nog wat foto's gemaakt?

Ik hoop het wel, want wip had geen tijd vanwege het groomen en de pup mee....
Ik heb Jos al gemaild, hopelijk komen zijn foto's snel. Martijn heeft mij niet voor de lens gehad, Ruud is nog bezig met uploaden. Komt vast wel goed allemaal Haha!

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 18:03

Gorino does it again. Goed gedaan hoor. Het vrouwtje natuurlijk ook Haha!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 05:50

Super weer hoor!!!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:39

Aah, leuk verslagje weer.
Van harte met de erg nette rit en jullie behaalde positie OK dan!