[WN] Auw

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chicopicaro

Auw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 07:58

Koe Hoi hoi ,

Nou mijn allerliefste chico stond gister ff buiten aan de muur lekker in het zonnetje. OK dan! helemaal goed zou je denken. Ik had hem al opgezadeld, kwam er een ander paardje aan.
En Chico die sufferd die t waarschijnlijk helemaal niet zag schrok zich echt vanuit het niets helemaal kapot . Hangend aan zijn touw raakte hij natuurlijk nog veel meer in paniek.
Dus ik hem vasthouden en probeerde hem weer naar voren te krijgen zodat het touw weer slap kwam te hangen. Trappel trappel trappel met zn voetjes ene tweejuh en jou hoor zijn grote voet beland zo om mijn maatje 38 precies bij het gewricht van mijn dikke teen !!!!!!!
Auuuuuuuuuuuwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww
gek genoeg was chico direct uitgeschrokken en keek naar mij vannuh gaat het wel ?!?!?!?!
oehhhhhhhhh waarom schrok hij nou zo erg ?!?!?!?!? wat een suffie..
Ondanks dat ik een hele zere voet had wou ik nog wel heel effuh op hem rijden.. nou je voelt hem wel aan komen natuurlijk doet dat tijdens het rijden nog veel meer zeer.
Maar hij heeft de schrik er even uit kunnen lopen , en ik ook. Later toen we klaar waren heb ik mijn voet maar afgespoten en meneer keek mij aan van , jij onder de slang ??? niet ik ?????
na een nachtje is t behoorlijk wat dikker geworden ondanks ijspack enzo maar hoop dat t snel weer over is want zo'n peerd op de voet doet behoorlijk zeer ! Koe Koe

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DT3ZJE4U.jpg
Mijn moeder die ff n ritje op chico deed 2 weekjes geleden , kun je nagaan ! hem op mijn voet !!!!! hihhhiii

Demian

Re: Auw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 19:51

Beterschap dan maar. Lompe knollen ook altijd Tong uitsteken Mijn pony sprong 2 weken terug ook op m'n voet, voel 'm nog steeds... en jou paard is wel ff wat groter Ach gut Hoe is 't nu?

westernappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 19:58

er zijn halstertouwen met een panieksluiting,bij hangen van paard schiet hij los,en ook de knoop in het touw is van belang,als je de goede gebruik trek je aan het losse eind,en dan istie los. Ach gut maarja,daar heb je nou geen m..r aan,beterschap met je voet Haha!
(het was wel een knap sterk touw en halster dat het dat paardje tegen houd!)

B_Sweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:14

Dat doet zeker auw Verdrietig

Mendieny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 22:33

auwtsj pijnlijk

chicopicaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 10:45

ik had inderdaad altijd zo'n touw met paniek sluiting , daar issie al n keer uitgevlogen naar de grote weg , gelukkig is hij toen optijd gestopt.
Mijn voet is nog steeds pijnlijk en heel erg blauw maarjah komt vast wel weer helemaal goed hihihihi

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 07:56

Jeetje, zal jij pijn in je pootje hebben gehad zeg...
Een tip voor de volgend keer:

De fout die iedereen altijd maakt bij een hangend paard of een dier wat dreigt te gaan hangen is naar de voorkant grijpen om hem naar voren te halen.
Dit is een logische reactie de eerste keer.

Bedenk wel dat je zo'n 500 kilo nooit naar voren krijgt tijdens het hangen. Dan nog een bv musketonhaak openen lukt al helemaal niet omdat het strak staat.

De enige juiste oplossing is in feite om je paard aan de achterkant naar voren te jagen.
Met je hand tik op de kont, een schop met je voet of desnoods met een zweepje of bezemsteel een tik op de kont ( zodat je zelf niet onder je paard beland mocht er iets knappen.
Dan springen ze naar voren, is de druk weg en is het opgelost.

Wel meteen weer vastzetten en even kijken of hij niet meteen weer gaat hangen en zodra ze naar achterenneige weer naar voren zetten vanaf de achterkant.

Verder veel sterkte met je voet !!!!

chicopicaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 18:09

hey hey thanx voor de tips! jah als er een ongelukssituatie voordoet is denken soms zo lastig hihihi gelukkig dat hij vrij snel kalm was........ maar inderdaad ik doe dat ook altijd als hij ergens niet langs wil altijd van achter naar voren drijven..

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 19:12

Auuwwwwww..!! dat ljkt mij zeer pijnlijk...:S..vooral zoon bakbeest op mn poten krijgen..Tong uitsteken

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:42

Ik bedoel niet van achter naar voren drijven...ik bedoel gewoon alleen puur met hangen dat je hem een schop onder zijn kont moet geven ipv naar zijn hoofd of touw grijpen...

chicopicaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 15:33

ik snap je Knipoog ik vergelijk het gewoon ook met het naarvoren drijven Lachen

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:36

Beterschap Tong uitsteken
Maar ik zou ze touw lostrekken ipv hem naar voren proberen te krijgen, dat lukt toch niet zo 1 2 3. En als het goed is zat er een veiligheidsknoop in, dus heb je hem zo los.
Alleen euhm... iets minder MSN taal kan geen kwaad Nagelbijten / Gniffelen

chicopicaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 16:43

msn taal van mij ??

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:36

?!?!?!?! en auwwwwwwwwwwwwwwwwwww is ook msn taal Knipoog

chicopicaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 12:29