[WN] Westernlaarzen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Westernlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 12:53

In de schoenenwinkel zie je de laatste tijd van die leuke westernlaarzen, maar wat ik me nou afvraag is of je daar nou ook mee kan rijden?

crazycactus

Re: Westernlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:08

Kan wel maar meestal is de kwaliteit niet zo danig dat je ze lang zal gebruiken. Helemaal die moderne laarzen van nu, die zijn er eigenlijk niet voor gemaakt.

Genta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:41

Die laarzen hebben vaak ook wat hogere hakken die naar binnen toe schuin lopen (naar beneden), dat lijkt me ook niet ideaal voor op stal Knipoog

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:58

Ik heb tweedehands een paar sendra laarzen op de kop weten te tikken. Zijn deze wel geschikt om mee te rijden.
Ik rij meestal met bergschoenen en wilde deze voor wat oefenwedstrijdjes gebruiken. Mocht het allemaal bevallen dan ga ik sparen voor nieuwe laarzen.Tenminst dat was het plan.

Nu alleen de hoed nog. Jammer dat dat wat je het mooiste vindt ook altijd het duurtst blijkt te zijn. Zwarte hoeden zijn tweedehands nog wel te vinden maar de lichtgekleurde niet.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:00

Ik rij al jaren met sendra's en dan het type dat 'voor de mooi' is bedoelt. ik heb er een paard ( dunnere) rubberen zolen onder laten zetten. ( lerenzolen een paardenpies is geen goede combi!)

Ik zou sendra boots altijd prefereren aan bergschoenen (weinig hak en grote schoen= grotere kans op blijven haken in beugel)

De snedra lijn die gemaakt is om mee te rijden heeft hogeren rubbere zolen en ik geloof extra leer daar waar de beugel/sporen zitten...

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:32

Ik heb Sendra boots en vind ze super.
Het is even een investering, maar ze zijn het geld écht waard Ja

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:34

Ik heb mijn Sendra's indertijd ook gewoon bij Dr. Adams ofzo gekocht. Prima rijlaarzen Ja

Afbeelding

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 10:14

Ik heb ook Sendra's rijlaarzen, met rubberen zool dus. Bevallen uitstekend. Ik heb ze al enkele jaren, maar ze zijn nog steeds goed.....ik woon er bijna in! Haha!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 10:16

Ik heb ook Sendra's van die hoge met zo'n beschermding over de wreef zoals dapperdier omschrijft.. (weet iemand hoe dat heet???)

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 12:21

Je kan idd best rijden met die mode laarzen, maar natuurlijk zijn echte laarzen die ontworpen zijn voor het paardrijden veel fijner om mee te rijden. Maar goed, daar zit dan ook een hoger prijskaartje aan. Dat mode laarzen van mindere kwaliteit zijn zou ik zo niet durven zeggen, er zijn nl ook echt lederen laarzen van zeer sterke kwaliteit, die niet van plastic zijn. Die gaan lang mee, zelfs wanneer zo worden toegetakeld.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:58

LiNdA1986 schreef:
In de schoenenwinkel zie je de laatste tijd van die leuke westernlaarzen, maar wat ik me nou afvraag is of je daar nou ook mee kan rijden?

Kan wel, maar wil je het ook Knipoog

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 09:39

jaaaaaa!! van die mooie paarse! Clown

effe on topic, die 'gewone' laarzen laten vaak eerder hun zolen los door de urine en mest. Je kunt er prima mee rijden en als je met sporen rijdt moet je wel zorgen dat er een rand boven je zool zit waar je spoor op blijft hangen ander glijdt ie steeds van je hak onder je laars...

Kmvreter: ik heb er nog twee liggen (Hoeden) een lichtbruine en een cremekleurige kunststof