[WN] houding van benen ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ironic__

houding van benen ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 16:56

ik vraag me af hoe je benen tegen een westernzadel aan moeten liggen
voor mijn gevoel zit er teveel ruimte tussen mijn benen en het zadel
en ik krijg mijn voeten ni goed naar buiten en beneden
zit ik dan te kort ?
en zou het helpen om langer te rijden
om dichter tegen het zadel te liggen met mijn benen
ik heb altijd dressuur gereden
en ik vind dat het er nu raar uitziet
en ja mischien ligt t aan mij
en is het wennen

MSQuincyTE

Re: houding van benen ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:07

Je mag en kan een westernzadel echt niet gaan vergelijken met een engels zadel omdat ze geen kniewrongen hebben vandaar dat je met je knieen zover van het zadel zit

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 18:48

@msQ: wat hebben de afwezigheid van kniewrongen te maken met het feit dat je knieën 'af'staan.
Volgens mij heb je dan gewoon O-benen Clown

@cerescity : van een westernzadel is de zit vaak breder, omdat deze gebouwd is voor mannen met een plattere bekkenbodem. Bij een hoop vrouwen zit dit niet prettig, wat zich uit in benen die niet bij het paard komen en bij forceren hiervan pijnlijk plekken in de lies/bovenbeenstreek.

Een meer vrouwvriendelijk gevormde zit kan hiervoor een oplossing bieden. Dit wordt wel een 'narrow-twist' genoemd. Vergelijk het met deze vormtjes; /\ is prettiger voor de meeste vrouwen, terwijl dit /[sup]_[\sup]\ meer voor mannen is.
Edit: tekenset werkt dus niet, dus het platte streepje even 'omhoog' denken tussen de / \ in Haha!

Ook rijden veel mensen in een te grote zitting. 16" is niet de standaard, zoals vaak gedacht wordt. Afhankelijk van de lichaamsbouw/kledingmaat kunnen veel mensen volstaan met een 15".
Hierdoor schuif je niet naar achteren in een te grote zitting (die dan breder wordt) en blijf je meer op zijn plaats zitten dáár waar het zadel voor de zit het prettigste zit.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:14

Welk zadel lag er op Jae van de week? Was dat Ab's oude roper met die rawhide achterkant? Die is ontzettend breed, en zit idd voor vrouwen helemaal niet lekker. Volgende keer even kijken naar een ander zadel.
In principe moet je je benen gewoon laten hangen in de houding waarin het zadel je "zet" anders zitten gaat je opbreken omdat je dan moet forceren.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 21:50

ja klopt
en ik zit ni vast
ik zal volgende week ff ander zadel vragen
Knipoog