Eerste klasse II, ontswedde

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Eerste klasse II, ontswedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 19:08

Dit keer begon het zonder zenuwen, en wel een kwatier te laat. Door de hitte sliep ik zo laat dat ik door mijn wekker heen sliep. Opnieuw zoals gewoonlijk in pyama door het dorp om het paard eten te geven.

Ontbijten, water klaar zetten paard in de trailer en karren maar. Onder weg ook nog maar even een groom op gepikt, wel zo handig. Knipoog

Eenmaal aan gekomen, paard in de paddock aanmelden en voorkeuren helemaal netjes en inderdaad Carola, de vets hebben niet gebeten, ook niet gekrabt of geknepen. Haha! Niks om bang voor te zijn.

Laatste spullen in de auto, ontzettend veel water aangezien ze nog iemand groomden en op naar de start. En wie komen we tegen? Wendy, wat je al niet met een tong kan doen, leuk herkennings punt Ja Eerste massa start, toch wel erg 'kickuhh' hoewel Cloud er anders over dacht, die wou gewoon hard. Na drie kilometer was dat al weer aardig gezakt en fijn gereden.

Het was toch wel erg warm en Cloud zocht dan ook elke groompunt zijn groom op om dankbaar zich te laten douchen.

Vetgate was toch wel even wennen. Hij vond het maar wat vreemd dat hij tussendoor in eens moest draven maar deed het toch netjes. Hij dronk behoorlijk slecht en hapte eigenlijk alleen maar in het water. Maar toch goed gekeurd en heerlijk liggen rollen. Die dazen waren alleen wel erg vervelend. Cloud meende effectief te zijn en samen met de dazen op zijn buik ook die op mijn been weg te schoppen. Helaas zat die daar niet, wel een blauwe plek nu. Clown

Na de vetgate nog een kilometer of 20 prima gelopen. Daarna begonnen we beide toch wel last te hebben van de vreselijke hitte. Veel koelen en zoveel mogelijk laten drinken. Tot 35 km had hij nog helemaal niet geplast waar ik me toch even zorgen om maakte, gelukkig heeft hij op dat moment gelijk alles laten lopen.

Ongeveer 6 kilometer voor de finish ging zijn ijzer los zitten en heb ik hem er af gehaald. Eenmaal gefinish begon hij wel te drinken, helemaal afgespoelt en aan geboden. Zijn turger was 3, best achter uit gegaan aangezien hij toen pas is gaan drinken. Zijn hartslag bleef 60 en zakte ook niet meer. Waarschijnlijk een combinatie van de warmte en een trekker die naast hem stond te brullen. Monsteren had ik toch even twijfels, hij liep wel goed maar miste toch een ijzer. Zonder twijfel een A, goed gekeurd. Go jij! Go jij!

Paardje in de paddock, patatjes eten en wachten op de prijsuitreiking. Ben uit eindelijk 12de geworden. Op weg naar huis hoorde we toch wel heel vreemd geluid uit de trailer. Midden op de snelweg natuurlijk. Auto aan de kant, blijkt niemand van ons het disselslot vast gemaakt te hebben en was die los geschoten.

Paardlief staat nu heerlijk te suffen na een wel verdiende massage. Nog lang niet moe natuurlijk hij moest nog wel even rondjes door het land heen crossen.

smurf1988

Re: Eerste klasse II, ontswedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 19:20

Fijn dat het zo goed ging! Haha! De hitte was idd vreselijk, moest er vandaag echt niet aan denken om een klasse II te moeten rijden Nagelbijten / Gniffelen

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 19:21

Super hoor! Zeker voor je eerste keer Ja Leuk om jullie even te zien, en jullie waren inderdaad goed te herkennen Tong uitsteken

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 19:22

Leuk verslag!
Warm he vandaag, echt petje af hoor, hardstikke goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 19:24

Handig zo'n tong, was op zoek naar je hackemore maar ja die hing nog aan de trailer en niet aan je paard Tong uitsteken

Vis, we hadden gelukkig wel redelijk veel schaduw maar het werkte niet echt mee.

Ben ook erg trots op het paardje Haha!

romsaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 19:25

Wat fijn dat de eerste klasse 2 zo goed is verlopen! Zoals je misschien zag was ik er niet bij deze keer...Maar volgende keer wel!
Het was zeker erg warm vandaag, er zal wel veel koeling water doorheen gegaan zijn! Wat wordt de volgende wedstrijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 19:27

DFW Lachen, dan ben je wel van de partij toch? Kon je inderdaad al nergens vinden hoewel ik wel even gekeken heb. Mag jij ondertussen al klasse II starten?

Hoorde van mijn pa dat er ruim 120 litter voor twee paarden door heen is gegaan. Misschien zelfs wel meer, incl. drinken voor en na de wedstrijd.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 19:41

Ja!!! Gefeliciteerd! Super gedaan hoor! Ja Balen van je ijzer en jeetje een blauwe plek! Wel lief dat ie jou ook wilde helpen.... Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 19:44

Stiekem is hij toch wel lief en behulpzaam. Kan hem in ieder geval niet vergeten, elke stap die ik zet voel ik zijn hoef afdruk Clown

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 19:45

Hihi!! Dat heeft ie dus echt goed gedaan! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 19:47

Toen had hij zijn ijzers nog, kon hij goed dazen weg schoppen (en blauwe plekken maken) Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 19:51

Ohhh hij voelde zich natuurlijk schuldig en dacht, wég met die ijzers! Haha!

romsaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 20:44

Judith_ schreef:
DFW Lachen, dan ben je wel van de partij toch?

Ja! DFW ligt zeker in de planning. Duurt alleen nog zo lang...
Misschien tussentijds eens een ritje samen maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 20:46

Lijkt me erg leuk. Heb nog een week of drie school en dan de tentamens. Maar daarna en voor DFW nog tijd zat om eens te gaan rijden Lachen

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 20:52

Haha, tuurlijk heb ik niet gebeten! En wat een ramp met die dazen he? Pff, wat een rotbeesten!
Ik vond dat je een heel erg leuk paardje hebt. Dravers zijn sowieso al favoriet bij mij, maar je hebt een mooi beestje hoor.
Super dat je zelfs zonder ijzer nog een A had! Top gereden hoor! Gefeliciteerd met deze nette rit.

Lexmiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 01:17

Mooi dat het zo goed ging Knipoog

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 08:39

jaaa super gereden hoor!! en 12e netjes!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 13:36

Pff die dazen beten wel ja, zelfs door mijn dikke paardrijsokken heen. Nors opkijken

Ben erg trots op hem en 12de, vind het al heel wat dat we hem uit gereden hebben Lachen
Net heel even buiten wezen rijden, niks niet stijf ofzo, alleen wat duf maar dat komt vooral omdat het hier nu weer zo warm is.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 14:27

Goed gedaan hoor