ijzers eraf voor Trek?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sylviel

ijzers eraf voor Trek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 14:53

Ik rij in juli den Trek mee met mijn arabje.
Ze is juist verhuist van stalling en staat nu heel de dag op de wei. Toen ik ze kocht was ze vierkant beslagen en nog steeds.
Ik wil de achterste ijzers eraf halen en eigenlijk ook de voorste.

Ik twijfel nog omdat we met Trek toch 4 dagen onderweg zijn over allerlei verschillende ondergronden. Ik kan wel hoefschoenen aankopen, maar weet niet of dit de oplossing is..

Iemand ervaring mee?

tamary

Re: ijzers eraf voor Trek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:00

Wanneer moeten de ijzers eraf/vervangen worden? Als dat ong. nu is kan je ze eraf laten tot een week voor de trek en dan voor de trek beslaan. Daarna eraf halen en eraf laten. Je tijd is nu te kort om de hoeven te laten wennen/trainen voor een trek.

Hoefschoenen kunnen een goede optie zijn, mits je de goede (pasvorm) hebt en je paard er goed tegen kan (wondjes, schuren).

Mandyke

Re: ijzers eraf voor Trek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 19:11

Ik zou de ijzers er pas aflaten na de trek. Anders loopt je paard misschien te gevoelig. Ze er nu afhalen om over een maand er terug onder te laten zetten helpt de hoef niet echt vooruit, daar is de tijd te kort voor. Of je haalt ze eraf en gebruikt hoefschoenen!