30km te Lichtaart (B)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

30km te Lichtaart (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 22:21

Vandaag een 30km rit als training gedaan na liekie's revalidatie.

Mijn rit was super, voorkeuring alles 0 en hartslag 28 Wow!
We kwamen 3 minuten te snel aan, en omdat er een misverstandje was met de grooms zijn we helemaal naar de trailer teruggelopen om af te zadelen etc... Dus na 11 min nakeuren en toen weer allemaal 0 en hartslag 36 Bloos!
maar... de vet vond dat liekie kreupel was Verward
Niemand die iets kon zien.
Toen de vet zei dat ik dan maar buiten op het harde moest gaan draven dat het dan ook voor mij zichtbaar was, ging ik dat doen. Ik zag weer niets
Ik weer naar de vet gelopen die niets aan het doen waren of hij mij kon laten zien wat hij zag, de uitslag interesseerde me niet want ik heb deze rit niet nodig voor mijn punten zei ik nog. De vet zei bot: nee, ik kom niet kijken, hij is gewoon afgekeurd, en je haalt er thuis maar iemand bij die er verstand van heeft! Nou bij mij op stal zag ook niemand wat

Lekkere behulpzame vent zeg Lips are sealed

Later hoorde ik dat bijna alle nederlanders afgekeurd waren Nors opkijken

We waren een super stel, 2 arabhengsten die zich goed lieten zien! Ik had een fototoestel bij maar helaas vergeten aan de grooms mee te geven Gestoord

Ondanks alles heb ik echt een super rit gehad, het was gezellig met Nagyl en het tempo van beide paarden kwam zeer goed overeen Ja
Ik heb er in elk geval een super gevoel aan overgehouden. En Liekie komt zeer snel weer terug op zijn oude niveau gelukkig... Hij blijft me verbazen Ja

Djilna

Re: 30km te Lichtaart (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 22:51

Fijn dat je een goede rit hebt gehad, maar wat een naar einde zeg! Helemaal dat die andere vet niet eens wilde komen kijken. Als je in NL om een second opinion vraagt heb je daar zelfs recht op!

Vooral apart ook omdat op de Belgische wedstrijden er zo weinig negatieve klanken over de vets zijn normaal gesproken.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 22:55

Nu dus wel, we waren niet de enige
Dat hij me afkeurt dat mag, als hij vind dat Liekie kreupel is. Maar als ik niets zie en vraag om me het te laten zien pfff... Beetje normaal reageren kan ook wel dacht ik zo Ja

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 07:48

HOi

Ja we hebben lekker gereden.
Tja hoe Nagyl kreupelde bij de nakeuring, waardoor dat kwam weet ik niet. wellicht verstapt op het laatste stukje. Onder het rijden niks gemerkt, ondanks ik dat normaal haar fijn aanvoel.

Helaas jammer. Net als Griebels kwamen wij samen aan met een hartslag van 36. Hoezo een TEAM, he?!! Super team.

Vanavond even naar Nagyl, kijken of ik wat aan zijn benen kan zien. want gisteren was niks dik en /of opgelopen.

Inderdaad bij Lieke zagen we niks.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 08:21

Ik heb bij Nagyl onder het rijden ook niets gezien, misschien dat het toch door het ongelukje met dat andere paard is gekomen.
Ik hoop maar dat hij vanavond weer goed loopt.

Dadelijk komt de hoefsmid, als die niets ziet bij liekie, weet ik het zeker dat die Vet gewoon uit zijn duim heeft gezogen Ja

Ik vond het echt heel leuk om samen te rijden en als ik nog een keer een klasse 1 doe, bel ik je wel Haha!

Thanx voor de gezelligheid!!!

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 08:51

ja laten we hopen dat die snel beter wordt.
Gelukkig ging het trailer laden goed gisteren. Ja, hij begint het te leren.

Ehhh zag trouwen dat ik je zweep nog heb, dus we moeten nog eens afspreken, hihihi

Wanneer ga je weer? Of ga je beginnen voor de 60km?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 09:02

Ik ga eerst Laag Soeren rijden, 46km...
De rest van de planning weet ik nog niet
Begin juli zijn wat wedstrijden maar dat vind ik te snel na LS dus dat zal augustus pas worden. Ik weet alleen nog niet welke. Bailleux heb ik net even zitten zoeken op het end. forum in belgie maar dat is een heel zwaar parcour als het van te voren geregend heeft. Als ik die zou rijden zou ik je misschien wel op kunnen pikken maar ik weet het dus nog niet

beautyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:40

nou voor ons wat het een geslaagde 80 km, mooi tempo, goed recuperend paard (dat voor het eerste een klasse I loopt) en voor de rest een goede organisatie.

Voor de rest ben ik wel erg weinig mensen tegen gekomen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 10:34

Ik had je verslag al gelezen. Gefeliciteerd!
De vet zij ook nog tegen een groom van me (had het zelf niet gehoord): Goh, dat is nou jammer, verder was alles perfect!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:56

Jeeeetje wat een waarden zeg Wow!
Fijn dat het allemaal zo goed ging!
Wel balen van die vet, kan je dat niet aankaarten bij de organisatie misschien?

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:00

Me (partner van Griebels)

Voorkeuring 32 en alles 0
Nakeuring ook 36 en alles 0.

Ben benieuwd wanneer de uitslagen bekend zijn, dan zouden we ongeveer kunnen kijken hoe zouden zijn geeindigd.

Ondanks de uitschakeling door kreupelheid, wat denkelijk op wachtplek vetgate in gebeurd is. Hebben we goed gereden.
Voor onze tweede wedstrijd, maar 1ste offciele.

Maar ook kreupel.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 17:24

Ik heb 2 fotootjes ontvangen Haha!

De vos is Nagyl, en de schimmel is Liekie...

Afbeelding

Afbeelding

nasheeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 17:29

Lotje Moerdijk was 4e op de 30km en wellicht beste Nederlander te Lichtaart, tenzij Karin jefferson hoger is geeindigd op de 60km. Ik meen wel dat zij goed gefinisht was en goedgekeurd dus.
Veel uitval inderdaad, ook behoorlijk wat boomstronkjes verstopt in het zand. en veel verkeerd gereden ondanks de extra inspanningen van de organisatie. (vorig jaar ook verkeerd gereden ivm weghalen van bordjes, dit jaar hadden ze verf).
wij zijn gestopt op de vetgate van de 40km. goedgekeurd gelukkig. hopelijk tellen de kms nog mee voor de km awards..

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 17:39

Lotje is op de 20km gestart dus kan nooit geklasseerd zijn in de 30km Haha!
Dit omdat beide (paard en Lotje) verkouden waren Knipoog
Karin is goedgekeurd maar heeft net voor de nakeuring nog een ongelukje gehad helaas. Maar is gezien de omstandigheden toch goedgekeurd.
Lotje is een bekende in Belgie, ze start niet meer in NL zelfs
Er zijn er indd veel afgekeurd door dezelfde Vet, en ik heb zelfs van Belgen al gehoord dat het niet de eerste keer is dat deze Vet onnodig afkeurt.
De hoefsmid is inmiddels geweest en ook deze vind niets bij mijn paard, en ze heeft hem afgelopen vrijdag nog zien lopen.
Ik ga in elk geval niet meer starten waar hij Vet is

Verkeerd gereden zijn we niet echt, maar onduidelijk was het wel. De ene keer moesten we oranje aanhouden en dan ineens weer roze Verward
Van de boomstronken heb ik geen last gehad, ze waren goed zichtbaar en bij grove ongelijkheden door boomstronken hebben we ze even teruggenomen naar een sukkeldrafje of stap. Geen struikelgevallen ofzo gehad gelukkig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 18:15

griebels schreef:
Ik heb 2 fotootjes ontvangen Haha!

De vos is Nagyl, en de schimmel is Liekie...

Afbeelding

Afbeelding

Leuke foto's Haha! Clown
Schimmels trekken wel moeilijk Nagelbijten / Gniffelen
Maarja, het valt toch nog mee Knipoog

Ik was gisteren groom, erg leuke dag gehad.
Eerste keer dat ik meeging met dit paardje op wedstrijd (de vorige keren was met het jonkie of de pony) en wat een luxe is dat paard! Haha! Ze was heel erg rustig en dat is gewoon zalig om daar dan als groom mee te werken (van de vorige wedstrijd, 29 april, heb ik door het jonkie nog steeds een blauwe teen, om even te vergelijken Tong uitsteken).

Jammer genoeg wel afgekeurd wegens te hoge hartslag (was de 60 km en hartslag 60, mag maar 56 zijn). Verdrietig
Eerste keuring had ze 30, na de eerste ronde 48 en na de 2e ronde voor het binnengaan 54 en dan bij de vet zelf 60.
Na de vet moest ze plassen dus dat heeft waarschijnlijk meegespeeld...

Maar zowel ruiter als ik hadden een supergevoel over de dag dus volgende keer komt dat wel allemaal in orde Lachen

"Onze" superknol Haha!
Afbeelding

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 18:38

Weet je zeker dat je terecht afgekeurd was? Ik heb nu al meerdere verhalen gehoord dat die Vet onnodig afkeurt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 18:41

Ik veronderstel van wel...
Je kan natuurlijk niet horen wat de vet op dat moment aan hartslag hoort maar kan me niet voorstellen dat het niet waar was.

Hij zei namelijk eerst van: je hebt geluk, net geslaagd met 60. Maar toen zag hij dat we van de 60 km waren en aangezien daar de hartslag 56 is waren we dus afgekeurd...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 18:43

Ok, ik heb namelijk ook al gehoord dat een paard bij eigen meting onder de 60 zat en toen hij keurde erboven...
Vandaar dat ik het vroeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 18:47

Over dat onnodig afkeuren: ik weet het niet...
Ik ken iemand die ook afgekeurd was omdat het paard mankte, maar hij zag er ook niks aan. Vet kon ook niet zeggen waar het precies zat dus ja. Maar soms ziet een vet gewoon iets wat "gewone" mensen niet zien. En de vet zei ook dat de keuring een momentopname was, dus dan is het net pech hebben. Het kon zijn bij dat paard dat er de volgende dag niks meer te zien was, het kon ook dat er dezelfde avond al niks meer te zien was.. Dus het was helemaal niet ernstig, maar wel iets en dus afgekeurd.

Eigen metingen is ook altijd maar eigen metingen hé. Je kan zo'n hartslagmeter niet vergelijken met een dierenarts met stethoscoop, zelfs niet als je zelf met stethoscoop meet. Bij de keuring is het altijd een momentopname, er moet maar heel even iets aan de hand zijn en de hartslag is meteen een paar slagen hoger...

Ik heb in Lommel vorig jaar bij die vet geschreven en toen waren ze ook bezig over een combinatie waarvan ze vonden dat die niet meteen verantwoord omgingen met hun paard en het paard was al regelmatig eens afgekeurd. Daar hebben ze toen met 2 extra op gekeken en ze konden niks vinden, dus keurden ze het paard ook gewoon goed.

Dus ik denk niet dat ze express voor het plezier gaan afkeuren ofzo, er zal dan toch wel iets zijn, al is het maar heel klein...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 19:08

Mijn paard is nog nooit kreupel geweest, nooit!
Daarbij moest ik 2x voordraven, hij wilde dat de andere vet ook keek. Zij keek niet omdat ze met nagyl bezig was en heeft toen toch afgekeurd. Ik heb buiten meteen gedraaft toen hij dat zei en er was wederom niets te zien. Niemand die iets zag, ook tijdens de nakeuring niet. Toen ik vroeg WAT hij dan zag (niet wat hij dacht dat het was) wilde hij geen antwoord geven en deed echt onbeschoft.
Even voor de duidelijkheid, ik vroeg niet om een herkeuring, ik wilde weten wat hij zag bij mij paard... Heb ik hem ook gezegd zoals je in bovenstaande berichten kunt lezen Ja

Mijn paard loopt weleens vrolijk te spelen met zijn hoofd en voorbenen (proberen te raken ofzo, weet niet hoe ik het uit moet leggen) en dat deed hij gisteren bij de eerste x voordraven ook maar daar wilde hij niets van weten.

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:54

maar goed jullie hebben lekker gereden en je hebt geen punten nodig. jammer dat je dan afgekeurd bent maar je kunt je er enkel bij neerleggen.

en maar op naar laag soeren.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 20:57

Indd... ik heb de punten niet nodig en Liekie heeft weer bewezen een toppertje te zijn door zo snel weer terug te komen op niveau... Hij blijft me verbazen!
Ik heb ook een heel fijne rit gehad Ja

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:00

Stalgenote van mij en haar vriendin deden mee in de 30km klasse en 60 km klasse. Stalgenote was 3e bij de 30km en haar vriendin was 1e bij de 60.
Stalgenote was erg tevreden over de wedstrijd, heeft supergoed gereden!
Waren allebei NL-ers trouwens Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 21:01

Ach ik ben officieel ook Belg, alleen weten ze dat daar niet Schijnheilig

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:12

Ik vind het nogal een harde bewering om te zeggen dat die vet bewust paarden afkeurt hoor. Zeker op hartslag, ik heb ook al meerdere malen mensen 10 min. gegeven of afgekeurd terwijl ze hem dan 'zelf' wel 'goed' hadden geteld. Een paar tellen hoger of lager heb je zo.

Op locomotie: helaas zie je ook in NL veel mensen die afgekeurd worden op locomotie en het zelf niet zien.... Locomotie beoordelen kan verschrikkelijk moeilijk zijn. En werken ze daar met een A B C systeem?

Jammer dat jullie afgekeurd zijn, maar hopelijk gaat het de volgende keer beter. Tot in Laag Soeren in ieder geval!