[WN] kids te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

catalyst1

kids te paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 07:02

Debby en shannon (6) hebben nu sinds een jaar een pony. Natuurlijk vind je het als moeder super leuk als ze ook het paardenvirus hebben georven, maar ik wilde zeker weten dat debby en shannon het net zo leuk vinden als ik, en daarom hebben we het afgelopen jaar gewoon lekker rustig aangedaan. Poetsen, spelen en vetrouwd raken met paarden stond voorop. Na het behalen van het zwemdiploma hebben ze de keus gekregen wat ze wilde gaan doen...ballet, gym oi.d. of paardrijden. Allebei kozen ze volmondig voor paardrijden Haha! .
Ik geef ze zelf soms les en zo nu en dan krijgen ze een privelesje bij mijn instuctrice(western). Maar samen met andere kids rijden is natuurlijk nog leuker en dus hebben we ze aangemeld bij de ponyclub. Dat is dan weliswaar dressuurmatig, maar ik denk dat dat ook een goede basis is. Maar na 4 lessen kregen ze te horen dat ze niet meer welkom waren en eerst naar de manege moesten om te leren paardrijden. Terwijl ze best goed rijden al zeg ik het zelf. Okee,ze kunnen nog niet zo goed lichtrijden en galopperen, maar een ponyclub is toch ook bedoeld om te leren?
Hoe doen jullie dat met je kinderen?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vera

Re: kids te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 07:28

Verplaatst WN-AM --> WN-ITP.

VincentS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 10:23

Hey catalyst1,

Ik zeg maar zo jong geleerd is oud gedaan....

http://home.casema.nl/vincent.steenberg ... Jessie.wmv

Maar ff zonder dollen, ik denk dat sommige instructeurs niet goed weten wat ze met die jonge kidzzz aanmoeten.
Het is dan makkelijk om het "probleem" te verleggen en je kinderen dan maar weg te sturen.
Inderdaad is een ponyclub er om te leren, is het voor jouw niet mogelijk om een aantal "western"kinderen bij elkaar te krijgen en met hen een eigen ponyclubje op te richten??? De jeugd heeft per slot de toekomst!

Groetjes,
Vincent.

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 10:29

ik vind ook dat ze op ponyclub zitten om t te leren! beetje vreemd dat ze niet meer welkom zijn !
x sharona

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 17:27

Leuk zeg!!
Mijn zoontje kreeg zijn shet toen ie 3 was en het is spelenderwijs gegaan. Ik heb hem eerst altijd zelf geholpen. Dat is soms best moeilijk met je eigen kind. Maar als je goede afspraken maakt en dingen uitlegt, lukt het allemaal wel.
Toen hij los ging rijden is hij best heel veel van de shet afgevallen, maar is er altijd weer op gegaan.
Hij is mee geweest naar wedstrijden als ik ging kijken en heeft mij zien lessen. Hij kwam steeds een stapje verder.
Nu is hij inmiddels 10 en staan we op een western trainingsstal. Hier is hij begonnen met lessen op mijn d-pony in de kinderles, dat gaat heel goed. Ik heb hiervoor wel mijn zadel ingeruild voor een zadel waarvan de beugels een stuk korter kunnen.
Ergens verderop staat een filmpje van hem nu op mijn pony geplaatst door Silas.
Hij is een jongetje en heeft altijd voor western gekozen al, dus dat is misschien anders dan meisjes die met vriendinnetjes op een manege willen rijden.
Maar als een manege zo reageerd zou ik daar niet erg blij mee zijn, want het klinkt een beetje onwetend.
Ze kunnen wel degelijk veel leren. Mijn zoontje heeft zijn shet zelf alles geleerd en kan nu back up, roll back en kleine cirkels. Hij begint over te stappen zelfs. De stops beginnen ook erg leuk te worden, dus het is een echte westernshet, na veel vallen en opstaan.
Als ze plezier hebben met deze pony's en het western leuk vinden, help ze dan gewoon en misschien idd met je eigen instructrice af en toe een privelesje.

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 17:49

wat schattig dat kleinemeisje op die grote bonte pony! Bloos

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 08:26

vincentS....zo,die van jou is er ook vroeg bij zeg...zelf mocht ik vroeger nooit paardrijden en het is juist zo heerlijk voor een kind om op te kunnen groeien met een pony/paard.Ik denk ook dat je gelijk hebt dat ze er geen raad mee weten.Boos heb ik dan ook gezegt dat het waarschijnlijk meer aan de kwaliteit van de instructrice ligt ,dan aan de kwaliteit van de kinderen.
superpony.....Ik vind het ook moeilijk om mijn eigen kinderen les te geven,hoewel ik wel mijn orun diploma heb. Maar omdat ik ze nergens toe wil dwingen heb ik er dus voor gekozen om het les geven aan een ander over te laten.een manege wil ik niet,priveles is wel erg prijzig en de ponyclub...we gaan nu naar een nieuwe ponyclub,maar dat was ook kantje boord dat ze daar mochten beginnen.Voorlopig dus toch maar een paar privelesjes erbij en af en toe mama in de bak.

beauty05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:04

wat schattig. mijn zus was ook heel jong toen ze op een aard zat..

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:08

Ziet er schattig uit! En je kan er maar het best zo vroeg mogelijk mee beginnen haha dan mis je niets. (weet niet of ze altijd zonder cap rijden, maar het lijkt me wel verstandiger om een cap op te doen als een hoed, maar dat is natuurlijk eige keuze)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:27

Ik denk dat de meesten van ons met eigen paarden hun kind er eerst wel voor de grap opzetten. Als ze het dan al klein willen is het gewoon spelenderwijs ook mogelijk om dingen te leren.
Het is niet makkelijk om je eigen kind les te geven, maar je kan wel goeie afspraken maken. En ik heb niet echt staan lesgeven, maar helpen. Zo heeft mijn zoontje toch al heel veel geleerd. En hij heeft de shet heel veel geleerd. Nu we dus wel de mogelijkheid hebben dat hij in de les rijdt gaat dat dus ook prima. Hij is alleen toen wel over gestapt op mijn d-pony. Voor zichzelf rijdt hij nog steeds de shet. dat doet ie voorlopig ook wel nog.
Ik weet niet waar je woont, maar bij ons zijn kinder western lessen.

Oak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:53

Onze zoon zat al bij mij voorop toen hij 7 maanden was, op zijn vierde is hij peuter les(engels) gaan volgen bij de manege hier in het dorp. Toen heeft hij een Welsje gehad van 1.14 m maar de praktijk wees uit dat ik al het werk had en hij er eigenlijk nog te jong voor was.
Op zijn 6e de pony verkocht en hij is samen met een vriendje bij de Silver Ranch in Makkinga gaan rijden elke zaterdag gaan we trouw. En hij heeft zeer veel plezier omdat hij samen met andere kinderen aan het rijden is. Vorige zomer zijn ze een week op kamp geweest en toen ging het helemaal snel.
Kelvin onze zoon heeft nog geen eigen paardje om mee te rijden, omdat ik het gevoel heb dat ik dan te veel druk op hem ga leggen. Want als hij zelf een paard heeft, dan zal hij daar ook op moeten passen. Natuurlijk met hulp van ons.
Wij hebben hem een van de twee jarige Oak nakomelingen belooft die nog helemaal klaar gemaakt moet worden.
Tegen de tijd dat die klaar is, is Kelvin ook weer ouder en heeft heel wat meer uurtjes op de rug van een lespony door gebracht.
Iedereen doet het op zijn eigen manier. Ik vlieg liever elke Zaterdag 45 km heen en 45 km terug en laat hem goed leren westernrijden, dan dat ik hem met veel discussie zelf les moet geven. Dat zal er in de toekomst wel van komen maar nu mag hij wat mij betreft nog lekker spelen en niets moeten met de paarden. Heb gezien bij mijn zus (rijdt engels) had al een pony voor dat de kinderen er waren maar heeft ze nooit samen met anderen laten rijden, gevolg ze zij pubers nu en anti-paard helaas.

Succes met het uitvogelen hoe je het voor je kinderen het beste kunt doen.

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:57

leuke foto's!!!
Stom dat ze weggestuurd worden... ik zou ook kijken of je niet zelf een groepje kids kan vinden en dan samen les van je westerninstructrice?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:59

Ja OAK, het kan alle kanten op gaan. Ik zette hem ook meteen voorop. En toen ik de shet kocht was hij 3, bijna 4. Soms heeft ie er minder interesse in gehad, maar is wel gek van het beestje. Toen het steeds beter ging, vond ie het ook steeds leuker. Hij heeft een tijdje in voetbalselectie gezeten, dus had ook iets anders. Nu gaat ie vanwege een blessure weer recreatief voetballen.
Hij heeft geen interesse in een manege of engelse les. En hij wilde ook altijd per se op zijn eigen pony rijden. En je moet eens zien wat je een shet allemaal kan leren dan toch.
Nu we op een westernstal staan, ook 55 km van ons huis, ziet ie nog meer en is meer enthousiast. Hij rijdt op die van mij in de les, maar wil ook wel andere paardjes gaan rijden.
Toch blijft hij zijn shet echt trouw. Die is er nu 7 jaar en wordt nooit vergeten en super verzorgd.
Je hoort verschillende verhalen. Sommige kinderen willen niet, maar pakken het later opeens toch op. En sommigen zijn altijd al enthousiast. Voor die van mij was en is voetbal ook erg belangrijk en dan is ie niet op stal, maar hij hoeft van mij niet elke dag. Als je dan ziet hoe ze bij de selectie gedrilt worden bij voetbal. Maar als ze willen maakt ze dat niet uit lijkt wel. Dus een kins wat graag wil rijden en een eigen pony, zal het graag en veel uit zichzelf doen. Maar misschien moeten wij dan zo wijs zijn om het af en toe over te nemen, zodat het niet elke dag moet per se en er ook andere dingen kunnen. Elk kind is anders, elke situatie en elke omgeving waardoor je kind beinvloed wordt. Die van mij heeft meer meegekregen dan alleen het rijden. Zo zorgt hij ook erg goed voor zijn hondje en is gek op dieren. Als ie dan niet verder wil straks, heeft ie iig dat.