Info over Sprengenrit (Laag Soeren)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Info over Sprengenrit (Laag Soeren)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 12:42

Van de organisatie kwam het verzoek om het volgende te melden:
Mirabagh schreef:
**** vergunning label Natuur Monumenten ****
Zoals vele van jullie weten is de zuid-oost Veluwe een prachtig trainingsgebied. Vanaf bv manege de Spreng (de wedstrijdlocatie van de Sprengenrit) of camping Boszicht kun je vele kilometers genieten van al het moois dat Nederland te bieden heeft.
Echter is een groot deel van de zuid-oost Veluwe en enkele andere gebieden eigendom van Natuurmonumenten en zij hebben sinds enkele jaren een vergunning plicht. Deze vergunningen zijn in plaatsen rondom de Veluwe te verkrijgen bij bv boekhandels. Omdat deze op zondag gesloten zijn is het voor vele lastig om aan een vergunning label te komen. Daarom heb ik het volgende bedacht. De gene die geïnteresseerd zijn in zo’n vergunning label kun deze bij mij bestellen. De labels kosten €10,- (€ 10,88 incl. verzendkosten voor 1 label) en zijn dit hele jaar geldig in de volgende Natuurgebieden: Nationaal Park Loonse en Drunense Duinen , Bergherbos (Montferland) en Nationaal Park Veluwezoom ( http://www.natuurmonumenten.nl/index.jsp )

Voorwaarden:
Stuur een mail naar vergunningen@sprengenrit.nl met de volgende gegevens:
• Naam en volledig adres.
• Het aantal benodigde vergunning labels.

Je krijgt dan een mail retour met het naar mij over te maken bedrag (kosten label(s) + verzend kosten).

Ook zijn de labels op de wedstrijddag te koop bij het secretariaat.
Omdat wij voor elke deelnemer die geen vergunning heeft extra moeten betalen (bovenop de normale vergunning voor de wedstrijd) vragen wij jullie om voor de wedstrijd een label aan te schaffen als je het komende jaar toch van plan bent om in één van deze natuurgebieden te gaan rijden. Al vast bedankt!

***** GEZOCHT *****
De organisatie van de Sprengenrit is ook dit jaar weer op zoek naar een aantal ervaren endurance ruiters, die mee willen rijden in een groepje met maximaal drie kennismakers. Herken je jezelf in het onderstaand profiel, en zie je het zitten op deze zinvolle manier aan de Sprengenrit mee te doen, neem dan contact op met het secretariaat. mail@sprengenrit.nl
De begeleidende ruiters mogen kosteloos aan de wedstrijd deelnemen, hors concours in klasse I.
De bedoeling is dat nieuwe en/of onervaren deelnemers in de kennismakingsklasse en in klasse I, die zich hiervoor opgeven, tijdens de wedstrijd begeleid worden door een meer ervaren deelnemer. De begeleider kan dan uitleg geven over de gang van zaken tijdens de wedstrijd, en over de endurancesport in het algemeen. Naar aanleiding van de begeleiding van enkele jaren geleden is door Duo Tekstburo een artikel geschreven. http://www.duotekstburo.nl/artikelen/mn-artikel49.html

Profiel:
Ø Je hebt bij voorkeur al een aantal klasse II wedstrijden succesvol volbracht.
Ø Je wilt meedoen met de Sprengenrit als trainingsrit.
Ø Je vindt het niet erg om HC in klasse I te starten.
Ø Je wilt je snelheid aanpassen aan kennismakers en onervaren klasse I deelnemers.
Ø Je wilt je kennis van endurance delen met de ruiters die je begeleidt.

**** AVS klassement ****
Voor alle volbloed Arabieren in de klasse 1, die zijn ingeschreven bij een stamboek, heeft het Arabisch Volbloed Stamboek (AVS) extra prijzen beschikbaar gesteld.

Dit betekent dat van alle Arabische volbloedpaarden in de klasse 1 naast het normale klassement ook een aparte klassering zal worden opgemaakt.

Wat moet je hier voor doen? Nagenoeg niets. Je hoeft alleen op je inschrijfformulier aan te geven dat je een volbloed Arabier hebt en je stamboeknummer. Heb je je al ingeschreven maar dit niet aangegeven stuur dan nog even een mailtje naar mail@sprengenrit.nl

Voor de AVS leden die één keer een Endurance-wedstrijd willen gaan rijden en nog niet gelijk lid willen worden is er de Kennismakingsklasse. In deze klasse kun je, zoals de naam al zegt, kennis maken met de sport. In de kennismakingsklasse zal geen klassement worden opgemaakt en hier zullen ook geen prijzen worden verdeeld. Op de minimale en maximale snelheid na is het een gelijke rit als de klasse 1 wedstrijd.
Ook in de kennismakingsklasse moet je bij alle keuringen (voorkeuring, P/A, finish en eindkeuring) worden goedgekeurd.

Voor nadere informatie over de kennismakingsklasse kun je kijken op: http://www.deronline.nl/informatie/introductie.asp. Op deze site staat nog veel meer informatie over de Endurancesport en over het lidmaatschap.

**** Vervoer spullen naar de vetgate ****
Gezien het feit dat er een aantal deelnemers zijn die geen grooms hebben zorgen wij ook dit jaar weer voor vervoer van spullen naar de vet-gate in het bos.

Spelregels:
* Op de parkeerplaats staat tot ca. 9.45 uur de nood trailer t.b.v. de vet-gate in het bos. Dit zal met een papier op de trailer staan aangegeven. Hierin kunnen jullie je spullen voor de vet-gate zetten. (gezien de beperkte ruimte geen stoelen e.d. alleen echt noodzakelijke spullen)
* Er is op de vet-gate voldoende drink- en koelwater aanwezig! (geen emmers)
* De spullen worden op de vet-gate naast (in de buurt van) de trailer uitgeladen.
* Na gebruik van je spullen zorgt een iedere er zelf voor dat de spullen weer op dezelfde plek terug komen (naast of in de buurt van de trailer). Zodanig dat de trailer wel voor zijn doel gebruikt kan worden nl. het eventueel vervoeren van paarden.
* De spullen worden aan het einde van de dag teruggebracht naar het wedstrijdterrein. (tijd wordt later nog bekent gemaakt)
* Uiteraard is dit alles op eigen risico!

**** BBQ 23 juni ****
Ook dit jaar wordt er bij Camping Boszicht de zaterdagavond voor de wedstrijd een BBQ georganiseerd. Opgeven kan door een e-mail te sturen via de website http://www.campingboszicht.nl Als je graag vegetarische eet geef dit dan even aan.

Wij hebben er al zin in

Tot ziens bij de Sprengenrit,
Carla Nijhoff
Organisatie Sprengenrit
http://www.sprengenrit.nl

Lenneke_

Re: Info over Sprengenrit (Laag Soeren)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 18:40

Tot wanneer kan ik me opgeven voor de BBQ?
Wij gaan waarschijnlijk toch wel overnachten, Zelhem is wel erg goed bevallen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:29

Hmmm, even denken hoor, als je deelnam aan de sprengenrit werd er toch automatisch voor een vergunning gezorgd? Of mis ik nu een essentiel iets Haha!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 21:32

Ja de organisatie moet dan extra voor je betalen tenzij je zelf een vergunning hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:04

Oke, dus dit is geen verplichting?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 22:40

Nee, geen verplichting.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 06:58

Oke, dus even voor de zekerheid even checken.
Ik woon in Oost Brabant, dus zal verder niet op de Veluwe gaan rijden evenmin als in de andere genoemde natuurgebieden.

Het zal dus bij mijn kennismakingsklasse blijven, dat ik voorlopig op de Veluwe ga rijden.

Dan hoef ik dus niet zo`n label te kopen alleen voor de wedstrijd?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 07:03

Jawel, want je hebt zo'n vergunning nodig om te mogen rijden in het gebied. Je koopt dan een dagvergunning en die is goedkoper dan een jaarvergunning.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 07:08

Ja, maar die krijg je toch automatisch bij de wedstrijd?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 07:11

Hum, het staat er niet heel duidelijk nee. Ik zou een mail naar de organisatie sturen want ik begrijp het zo ook niet helemaal. Je hebt dag en jaarvergunningen. Die van 10 euro zijn jaarvergunningen. Als je verder nooit bij ons in de buurt rijdt heb je daar dus niets aan. Het lijkt me logisch dat de organisatie naast jaarvergunningen ook dagvergunningen verstrekt.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 07:51

Citaat:
Omdat wij voor elke deelnemer die geen vergunning heeft extra moeten betalen (bovenop de normale vergunning voor de wedstrijd) vragen wij jullie om voor de wedstrijd een label aan te schaffen als je het komende jaar toch van plan bent om in één van deze natuurgebieden te gaan rijden. Al vast bedankt!

De organisatie moet sowieso voor iedereen betalen, maar voor degenen die geen vergunning hebben moeten ze extra betalen. Daarom vragen ze dat als je tóch vaker dan 1x in een gebied gaat rijden waar deze vergunning nodig is om deze dan meteen aan te schaffen. Dit scheelt de organisatie kosten. Maar het is inderdaad niet verplicht.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 08:55

Oh, duh... Nu snap ik 't! Haha! beetje: Blond

Mirabagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:13

Allereerst, Djilan hartelijk dank voor het openen van dit Topic.

Het klopt dat wij voor de wedstrijd vergunningen voor de terreinen van NM alles inclusief moeten betalen. Dit houdt in dat wij een standaard bedrag per deelnemer moeten betalen maar voor iedereen die geen vergunning label heeft (of een dag of weekend vergunning wat relatief duur is) moeten wij extra betalen. Mijn oproep is dan ook voor de mensen die toch al van plan zijn om een vegunninglabel aan te schaffen dit vóór de wedstrijd te doen. Ben je verder niet van plan om eens op de Veluwe zoom (of in de andere gebieden waar deze vergunning geldig is) te gaan rijden dan kunnen en zullen wij je niet verplichten om een vergunning aan te schaffen. Die extra kosten zijn dan voor onze rekening. Door de verkoop van de labels (ook bij het secretariaat) proberen wij het inschrijfgeld voor de deelnemers zo laag mogelijk te houden.
Daarnaast is het een service voor iedereen die wel een label wil aanschaffen zodat ze niet bij bv de boekhandel in Eerbeek met trailer en paard te hoeven parkeren.

Carla Nijhoff
Organisatie Sprengenrit
http://www.sprengenrit.nl

Mirabagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:16

Lenneke_ schreef:
Tot wanneer kan ik me opgeven voor de BBQ?
Wij gaan waarschijnlijk toch wel overnachten, Zelhem is wel erg goed bevallen Haha!

Opgeven voor de BBQ gaat via de camping. Je kunt hen een mailtje sturen http://www.campingboszicht.nl Ik verwacht dat je je tot een week voor de wedstrijd kunt opgeven.

Mirabagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 12:29

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 12:37

Hmmm, ik kan de bovenste site helemaal niet openen en op de onderste site zie ik nog steeds alleen maar het begin stukje, ik kan niet over de site scrollen?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 16:14

Bij het openen van het boekje geeft hij bij mij de foutmelding: Kan webpagina niet vinden ......
Jammer, want ik had wel even willen kijken!

Bij de onderste link kan ik wel naar de pagina waar je het boekje zou kunnen openen, maar daarna krijg ik dezelfde foutmelding.

Ik kan overigens wel naar beneden scrollen op de hoofdpagina.

Mirabagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 17:31

Als je niet verder komt op de site dan ligt dat aan de firewall op je computer. Helaas kunnen wij daar niets aan doen. Als je de pdf van het boekje niet kunt openen dan kan het zijn dat je geen pdf reader geïnstaleerd hebt. Via http://www.acrobat.nl/ kun je dit gratis downloaden.
De tweede helft van deze week worden de boekjes verstuurd.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 22:05

Dan zal het bij mij aan de firewall liggen, duidelijk!

Mirabagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:01

Omdat er wat onduidelijkheid was over het apart uitgeschreven AVS klassement hierbij de aanvulling:

Alle Volbloed Arabieren die bij een stamboek zijn ingeschreven (dit mag dus ook een buitenlands stamboek zijn) en dit kunnen aantonen doormiddel van een stamboekpapier of paspoort kunnen mee doen.

Voor de verdere spelregels kijk bij het eerste bericht van dit topic of op onze website www.sprengenrit.nl

Mirabagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:08

De inschrijving is zondag officieel gesloten maar wij zijn nog steed op zoek naar begeleiding. Ben je bereid je klasse I rit hier naar in te delen dan héél graag. Je doet er veel mensen een groot plezier mee.

Al vast heel erg bedankt voor je inzet !

Voor verder info kijk bij het eerst geplaatste bericht van dit topic of op www.sprengenrit.nl

Mirabagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 08:18

Mocht het zo zijn dat je je onverhoopt moet afmelden doe dit dan tenminste met de volgende gegevens:

· naam

· Klasse waarvoor je heb ingeschreven

· Combinatienummer (KHNS startkaart)

Dit vereenvoudigd voor ons het zoeken enorm.

Bij voorbaat dank.