Zelhem, een leuke training! :-))

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Zelhem, een leuke training! :-))

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 18:16

Door een zoolkneuzing hadden we Vaassen (47) en Kootwijk (82) moeten missen. De voorbereiding voor de 120 km ging dus de mist in en de plannen voor klasse 4 moest ik nog even uitstellen. Inmiddels loopt Ret weer zo rad als wat en Zelhem was haalbaar, maar het werd de 60 km in plaats van de 120.

Dus op naar Zelhem. Heel relaxed bij de voorkeuring (HF 32) maar het 'joepie!'-gevoel kwam bij Ret al vrij snel na de start opzetten: hij maakte zich sterk en liet duidelijk merken dat hij graag wilde lopen. Heb een tijdlang samen gereden met Marco (ex-paard van Susan) en zijn amazone die hun eerste klasse 2 reden. Dat ging goed, zolang er maar niet te veel paarden in zicht liepen want dan maakte Ret zich extra sterk. Ik was blij toen we op de vetgate waren, eventjes rust.

Op de vetgate rustig aan afgezadeld en gekoeld om even wat rust in het paard (en in mezelf) te krijgen. Na 6 minuten aangeboden, HF 52, locomotie A, turgor was wat minder geworden maar ik had goede hoop dat Ret het tweede rondje zou gaan drinken en dat gebeurde inderdaad. Tweede rondje veel alleen gereden, hier en daar een stukje samen met anderen en dat ging goed. Ret was nog steeds erg voorwaarts, maar hij was een stuk beter te rijden dan het eerste rondje.

Na de finish bleek een achterijzer zich zodanig krom onder de hoef te hebben gewerkt (met de lip in de witte lijn) dat daar echt even een smid naar moest kijken voordat ik uberhaupt aan nakeuren kon denken. Dat betekende voor ons einde wedstrijd: die nakeuring zou ik nooit meer op tijd halen (smid was op het hoofdterrein) en ik heb toen bij de jury gemeld dat ik me wilde terugtrekken. Afkeuring op grond van niet op tijd verschijnen bij de nakeuring leek me wat zinloos na zo'n lekker gereden wedstrijd.

Anyway, 10 minuten 'te laat' alsnog nagekeurd en super waarden, waaronder een turgor van <1 (na 1 bij start en 2 op VG) en vier plusjes voor darmgeluiden terwijl hij na de finish niet eens normaal heeft kunnen eten en drinken (behalve wat grasjes) vanwege dat ijzergedoe. En een A voor locomotie, op drie ijzers! Go jij! Go jij!

We staan niet in de uitslag en die 60 kilometers tellen dus ook niet mee, maar daar kan ik niet wakker van liggen. Voor mij is het gewoon een goed uitgereden rit met een nette vetkaart. Ik zag later in de uitslag wel dat we een blauw lintje waren misgelopen. Tong uitsteken

Ret was na de rit nog steeds lekker wakker, ging thuis in galop zijn vriendinnetjes in de wei opzoeken en ook vandaag was hij fris en vrolijk met mooie strakke benen en zonder spierpijn. Ikzelf daarentegen voel me momenteel een oud wijf. Gisteravond voelde ik wat gespannen kuiten opkomen, rijkelijk gesmeerd met Traumeel, werd vanmorgen wakker... en had overal spierpijn, behalve in mijn kuiten. Clown

Dat eerste rondje heeft er blijkbaar meer ingehakt dan de bedoeling was. Ik wist even niet meer hoe ik dat getrek moest oplossen, Ret had dat al heel lang niet meer gedaan. Het tweede rondje vonden we allebei onze rust wat meer terug. Hopelijk was het gewoon de spanning van de eerste wedstrijd (Wanroij was alweer zeven maanden geleden), de volgende keer is er vast minder spanning, net als vorig jaar. Heb in ieder geval een goed gevoel over de wedstrijd in zijn geheel. Sowieso vind ik Zelhem een heel prettige wedstrijd: goede organisatie en fijn terrein. En nu op naar Laag Soeren! Haha!

Sash

Re: Zelhem, een leuke training! :-))

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:42

Leuk verslag weer! jammer van het hoefijzer, maar toch een goede oefening Lachen komen er nog foto's?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:11

Super verslag! Wat balen van het ijzer! Maar wel erg fijn dat je een lekker gevoel aan de rit hebt overgehouden! De volgende keer gaat vast alles goed en is ie ook weer rustig! Ja

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:47

Idd, dat net op zo'n moment je ijzer er half afvliegt...Maar goed, kan gebeuren.
Iig heeft je helm het in afwezigheid van het gele monster overleefd begrijp ik Haha!

Sterkte met je spierpijn!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:16

Wat vreselijk balen van dat hoefijzer Karin, maar toch gefeliciteerd want jij en Ret hebben het super gedaan ondanks de stomme pech van het ijzer. Gelukkig loopt Ret goed en heeft hij er geen last van gehad! Op naar LS! Jij ook al zo'n spierpijn van het drammen! Ik barst ook van de spierpijn, vandaag gelukkig iets minder maar voel me ook net een oud wijf. Omar was net als Ret ook heerlijk aan het drammen in de 1e ronde! Gaat het bij jou vandaag al wat beter met de spierpijn?

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:15

hey Karin, nou mij (of moet ik zeggen: Ret moet Sym ) niet teveel na gaan doen he??

Maar gelukkig maar dat Ret er weer helemaal klaar voor is!