Zelhem, eerste klasse 3

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Zelhem, eerste klasse 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 20:56

Kort samengevat: nog nooit zo fijn gereden!

Het was tevens de eerste keer dat we op het terrein gingen overnachten. Dus van de week alle spullen al ingepakt, vrijdag ochtend nog even werken en dan op naar Zelhem.
Daar aangekomen paard in de paddock, tent opzetten en alles klaar zetten. M'n ouders stonden in de buurt op de camping, dus die kwamen het eten verzorgen.

's Avonds toch maar een beetje op tijd naar bed. Helaas was de nacht iets minder fijn. Er stonden nog een aantal andere mensen op het terrein die niks met de wedstrijd te maken hadden. Die liepen tot half 3 herrie te maken, dus tot half 3 heb ik nauwelijks een oog dicht gedaan. Toen het om half 3 eindelijk stil werd viel ik wel snel in slaap, maar voor je het weet gaat de wekker alweer.

Hup d'r uit, eten, paard klaar maken en naar de voorkeuring.
De voorkeuring kwamen we zo doorheen met een hartslag van 44 en een A voor locomotie.
Opzadelen en van start dan maar. Anouar had er goed zin in, hij kon zich bij de start niet gedragen. Al voor de start stond hij een paar keer half op z'n achterbenen.

De eerste 30 km heeft hij alleen maar lopen trekken en drammen. Op een gegeven moment deden m'n handen zo'n pijn dat ik de teugels nog maar nauwelijks vast kon houden. Gelukkig reden we wel met een leuk groepje en hadden we een lekker tempo.

Hoewel de hartslag tijdens het rijden iets hoger bleef dan anders zakte hij voor de vetgate wel ontzettend snel. Al toen ik aankwam was hij 60, dus we konden snel aanbieden (al gaat het bij ons nog niet zo snel) Hartslag van 56.
De veterinair bij locomotie vond het nodig om een ridgway trot te doen. Ik had dit nog nooit meegemaakt en dacht dat ze dat alleen deden als ze twijfelde. Maar aangezien Anouar zo fit als een hoentje was snapte ik er weinig van.
Voor het draven was de hartslag 56 en na het draven 52, niks aan de hand dus.

Tweede rondje ging wederom heel fijn. Gelukkig was Anouar een beetje rustiger geworden. Hij had er nog steeds goed zin in, maar liep iets minder te drammen.

Bij de tweede vetgate was de hartslag precies 60, dus we hadden geluk. Helaas stonden we erg lang te wachten voor de rest van het keuren en de locomtie, dus er bleef maar krap een kwartiertje over om naar het toilet te rennen en wat te eten naar binnen te werken.

Dit was natuurlijk de eerste keer met twee vetgates, dus ik was bang dat Anouar hierna een beetje in een dipje zou raken. Maar hij deed of hij nooit anders gedaan had en vertrok met goede moed voor de laatste 30 km.
Hij liep nog steeds super, had er goed zin in en ik hoefde hem alleen maar soms wat in te houden.

Vlak voor de finish gooide hij me er nog bijna af (er stond een heeeel eng gevaarte in een tuin), maar gelukkig bleef ik zitten.
Laatste stukje tot de finish lekker gedraafd. Degene waar ik mee gereden had ging stappen, dus die kwam iets later binnen dan ik.
Bij de finish was de hartslag 80 en de veterinair complimenteerde ons dat hij er nog zo goed uit zag.

Anouar lekker verzorgen en naar de nakeuring. Bij de nakeuring was de hartslag 56 en weer een A voor locomtie.
We hadden de wedstrijd goed uitgereden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bij de prijsuitreiking bleken we ook nog eens 3e te zijn met een gemiddelde snelheid van 13,4 km/uur. Wat wil je nog meer.

Na de prijsuitreiking snel naar huis. Anouar ging nog even rondjes rennen in de wei omdat hij zo blij was Macy weer te zien en ik zit moe maar voldaan weer thuis.
Morgen maar lekker uitslapen en op m'n gemak alle spullen opruimen.

Ik heb echt een geweldige dag gehad en ben zo trots als een pauw!!!

Foto's volgen zo snel mogelijk

Jamika

Re: Zelhem, eerste klasse 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:59

Super leuk om te lezen! Gefeliciteerd!

kirstentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:10

Gefeliciteerd! Knap hoor, op zo'n prestatie mag je zeker heel trots zijn!!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 22:32

Van harte gefeliciteerd!!!! (nogmaals!!!)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 22:38

Gefeliciteerd met je eerste goed voltooide klasse 3 Go jij! Go jij!

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 07:34

gefeliciteerd!!! dus officieel klasse 3 mét prijs! lekker debuut zeg!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 08:10

Hartstikke goed gedaan! Ja Gefeliciteerd!!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 08:15

gefeliciteerd, super debuut zeg!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 08:32

Zoals ik al eerder zei: super gedaan, ben heel trots op jullie!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:27

Super gedaan Lenneke!! Je kunt trots op je kanjer zijn! Leuk dat ik jullie nog even gezien heb op het wedstrijdterrein.

Het was idd niet grappig dat die mensen die op het wedstrijdterrein in tent sliepen (die niets met de wedstrijd te maken hadden) tot half 3 ofzo liepen te feesten Boos! Ik heb ook amper een oog dicht gedaan daardoor omdat die meisjes maar bleven gillen en doen... beetje jammer. Maar verder wel een super tijd gehad en ook voor mij en Omar 1e keer overnacht op het wedstrijdterrein.

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:51

Ik heb jou gezien! Je was met de locomotie bezig (heet dat zo? tussen je eerste en 2e rondje, kan dat?) Wij liepen om te groomen naar de finish, zei nog he! dat is iemand van bokt.. maar kon niet op je naam komen..

Gefeliciteerd met je prestatie! Leuk!

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:58

gefeliciteerd !

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 13:11

Samo schreef:
Ik heb jou gezien! Je was met de locomotie bezig (heet dat zo? tussen je eerste en 2e rondje, kan dat?) Wij liepen om te groomen naar de finish, zei nog he! dat is iemand van bokt.. maar kon niet op je naam komen..

Gefeliciteerd met je prestatie! Leuk!

Dat moet dan bij de tweede vetgate geweest zijn (tussen het tweede en derde rondje) De eerste vetgate (tussen het eerste en het tweede rondje) was niet op het hoofdterrein.

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 13:56

Leuk verslag! En proficiat met je behaalde resultaat! Super!

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:15

ToiY Toy goed gedaan Pling

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:22

Wat super!!! Gefeliciteerd!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:41

Super gedaan Lenneke (en Anouar natuurlijk ook)! Ik heb jullie alleen bij de start gezien (wij kwamen tegen half 9 aan), verder de hele wedstrijd niet meer en ik was benieuwd hoe het met jullie was gegaan. Hartstikke netjes, van harte gefeliciteerd! Go jij! Go jij!

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:46

gefeliciteerd met je derde plaats. en fijn dat je lekekr hebt gereden Lachen leuk verslagje, en ik ben benieuwd naar de foto's Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 18:53

Alvast een foto van de start
Afbeelding

Zodra ik alle foto's heb maak ik een topic bij HAW

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:56

Dan ben ik je ook tegengekomen, bij de 2e vetgate Lachen
Super dat het fijn ging, voor de eerste keer klasse 3 OK dan!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 06:06

sepperd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:55

Gefeliciteerd! Lachen