Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
volgens mij komt het omdat hij vrij brede schouders heeft. hij loopt heel "stoer" een beetje op de voorhand. ik denk dat het daardoor komt want bij de andere paardjes heb ik er geen last van.
FlyingHigh schreef:Xono, mijn hemel, mijn handen heb ik echt wel voor het zadel, dat is me behoorlijk goed ingeprent! Maar dan nog.....ik heb het idee dat de reins gewoon door de beweging van de schouder onder het zadel wordt ge...dingest....
Was maar een geintje 
Ook erg onhandig...
XoNo schreef:Ik heb overigens wel vaak dat mijn brug te lang wordt, en als ik dan druk op de teugels uitoefen, en ik de teugels zo lang heb, dat de brug om de knop blijft zittenOok erg onhandig...
. De 'brug' is niet de enige manier om westernteugels beet te houden. Zelf rijd ik nooit op die manier, want ik vind het ook behoorlijk irritant.
Overigens rijd ik met een shank in het begin (en als het echt voor geen meter gaat wellicht de hele les) op 2 handen. Dan heb ik dus ook te maken met een brug. Ik houd de brug zo kort mogelijk, maar ik loop toch altijd te klooien met de lengte van de teugels. Maargoed, nadere uitleg aub