jullie eerste wedstrijd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

woeliej

jullie eerste wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 17:06

Hallo,

Ik wil graag weten hoe jullie je aller eerste endurance wedstrijd ervaarden. Viel het mee of juist tegen?

Ik heb vandaag mijn eerste wedstrijd gereden in zelhem en ik heb het vreeeselijk overschat. Met als gevolg dat de snelheid veel te hoog lag... Tenminste dat denk ik, heb nog geen uitslag, maar heb er met aftrek van de pause die ik heb genomen 2 uur over gedaan.. Bloos Dus ik vrees dat ik wel naar m'n winstpunten fluiten kan... Hartslag was echter wel goed. bij p/a 48 en bij finish 56 ( kwam eerder als ik had verwacht)

Al met al hebbe zowel pony als ik ons kostelijk vermaakt en de sfeer was erg leuk. Dus ik hoop in elk geval dat jullie eerste rit even geslaagd was als de mijne!

Smoske

Re: jullie eerste wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:34

Mijn verslag van de eerste endurance heb ik ook hier staan en ik had het tempo ook onderschat!

Naar een volgende keer ga ik meer tempo proberen te maken en door te rijden tijdens de eerste helft van de rit.

Ik ga nog niet echt voor winstpunten dit seizoen. Mijn doel is om binnen de tijd te eindigen én niet uitgesloten te worden ivm hartslag,etc. (bij dierenarts)
Ik hoop elke keer de tijd een beetje te kunnen verbeteren zodat we naar het einde van het seizoen echt een sprong vooruit gemaakt hebben. Het tempo zal wel komen...

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 19:42

ik wil eigenlijk wel voor de winstpunten gaan want gezien de hartslag waardes van m'n pony kan die het allemaal makkelijk hebben. Die 48 slagen per minuut heb ik voor elkaar gekregen door op een rottempo te draven en stukken te galloperen, we hebben nauwelijk gestapt... Dus ik wil erg graag naar de klasse 2

weet iemand hoe het zit met die winstpunten? Waarneer je die krijgt en hoe je dat aan je uitslag kan zien, enz?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:20

Je krijgt drie winstpunten bij een goede uit gereden wedstrijd zonder verplichte rustpauzes.

Heb je een rustpauze en wel goed gefinishd krijg je er 2, heb je twee keer 10 minuten moeten wachten krijg je er een.

Mijn eerste wedstrijd was best een domper. Het was behoorlijk warm en ging gelijk helemaal alleen rijden. Na het tweede groom punten was ik mijn grooms kwijt. Bij de p/a was een smal paadje waar voor mij in eens mensen gingen groomen en echter mij een groep steeds mij gingen op drijven omdat ze er langs wouden, nu slaat mijn paard en raakte hij in paniek. Daarna gemeten en mocht tien minuten wachten. Zonder grooms geen pretje als je paard bedenkt dat hij wil rollen. Gelukkig ging de eigenaar van het terrein mij helpen.

Eenmaal gefinisd was hij wel goed, maar was er al lang en breed toen mijn grooms nog eens aan kwamen rijden. Paard is goed gekeurd maar was er duidelijk nog niet aan toe, daarnaast had ik de snelheid enorm overschat en hadden we net 9 km per uur volgens mij.

Maar ondanks dat het rampzalig verliep toch besmet met het endurance virus Haha!

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 21:09

zo das knap banketstaaf kennis maken met zo'n leuke sport.. Maargoed dat je het virus alsnog te pakken hebt gekregen! zou wel zonde zijn geweest als je gelijk de brui aan had gegeven wat het is echt super leuk!

maar snelheid maakt dus nix uit voor je winstpunten? Alles is bij mijn wedstrijd prima gegaan. Telt wachten voor het aanbieden bij de p/a als rust? Ik heb wel binnen de 10 min aangeboden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:29

Nee, dat is geen verplichte rust. Je snelheid weet ik zo niet, als je wel geplaatst word dan zeker wel. Maar als je na correctie niet geplaatst word maar wel gefinisd bent weet ik het niet zeker.

[edit]

Ruiter en paard krijgen winstpunt(en) toebedeeld na het goed uitrijden van een wedstrijd. Deze winstpunten worden geregistreerd.
Klasse I
In klasse I krijgt een combinatie die de rit goed heeft uitgereden zonder re-inspection en zonder de maximum snelheid te overschrijden 3 winstpunten. Voor elke re-inspection (bij de PA of bij de finish) wordt 1 winstpunt minder toegekend. Bij het overschrijden van de maximum snelheid zonder dat de trajectsnelheid boven de 15 km/uur komt wordt ook een winstpunt in mindering gebracht. Met 9 winstpunten mag een combinatie promoveren naar klasse II.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:24

Mijn aller eerste endurance wedstrijd... Kootwijkerbroek vorig jaar.
Ik vond het onwijs leuk, maar ondanks de training had ik het wel onderschat. Ik reed samen met een ervaren endurance ruiter (en een stalgenoot) en die maakte flink tempo. Dat viel me wel tegen, maar toch vond ik het onwijs leuk!
De sfeer vond ik geweldig, ook omdat ik al wat mensen kende.

Mijn eerste Klasse 1 was daarintegen helemaal niet zo zwaar als ik verwacht had, terwijl ik daar toch ook flink tempo gemaakt heb.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:29

mijn eerste wedstrijd viel mee, alhoewel paardlief liever achter elk paard aancroste bleef ze naderhand wel braaf. Dat was een kwestie van wennen. De lintjes zijn voor mij het probleem dat ik niet goed genoeg blijf opletten. Daar heb ik mijn 2de wedstrijd voor moeten boeten met 18 km verkeerd te hebben gereden (wel binnen de tijd en goedgekeurd en niet te hard op het 2de traject).

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 17:34

Judith_ schreef:
Nee, dat is geen verplichte rust. Je snelheid weet ik zo niet, als je wel geplaatst word dan zeker wel. Maar als je na correctie niet geplaatst word maar wel gefinisd bent weet ik het niet zeker.

[edit]

Ruiter en paard krijgen winstpunt(en) toebedeeld na het goed uitrijden van een wedstrijd. Deze winstpunten worden geregistreerd.
Klasse I
In klasse I krijgt een combinatie die de rit goed heeft uitgereden zonder re-inspection en zonder de maximum snelheid te overschrijden 3 winstpunten. Voor elke re-inspection (bij de PA of bij de finish) wordt 1 winstpunt minder toegekend. Bij het overschrijden van de maximum snelheid zonder dat de trajectsnelheid boven de 15 km/uur komt wordt ook een winstpunt in mindering gebracht. Met 9 winstpunten mag een combinatie promoveren naar klasse II.

bedankt! ik was dat regelement al half aan het zoeken maar kon het niet vinden Bloos
Maar dan heb ik dus 2 winstpunten nog, gelukkig! Haha!
Laatst bijgewerkt door woeliej op 27-05-07 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 17:43

splash1999 schreef:
mijn eerste wedstrijd viel mee, alhoewel paardlief liever achter elk paard aancroste bleef ze naderhand wel braaf. Dat was een kwestie van wennen. De lintjes zijn voor mij het probleem dat ik niet goed genoeg blijf opletten. Daar heb ik mijn 2de wedstrijd voor moeten boeten met 18 km verkeerd te hebben gereden (wel binnen de tijd en goedgekeurd en niet te hard op het 2de traject).

dat komt me wel een beetje bekent voor... Nagelbijten / Gniffelen Die kleine pony van mij heeft voor de p/a 5 mensen in weten te halen met die keiharde draf van um.. Maar dat deed die ook wel als er geen mensen in de buurt waren Bloos

18 km om gereden?! Das wel erg veel. Kwam gister nog een buitenlands meisje tegen dat al lang galloperende vertelde dat ook zij 10km teveel had gereden.. Lijkt me toch knap banketstaaf als je dat overkomt... Maakt dat eigenlijk uit voor de klassering, gezien je natuurlijk verkeerd pacours heb gereden, of maakt het niet veel uit?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:51

nee ben terug gegaan naar het punt waar ik berkeerd ben gereden, dus flink zoeken en verder heb ik denk ik zeker 15 km alleen maar gedraafd en gegalopeerd in een behoorlijk tempo. Wilde stoppen op de pa toen omdat ik al iets van 36 km had gereden mar ze had een hf van 40, nooit zo laag geweest dus toch doorgaan maar moest er rekening mee houden dat je niet harder mag dan 15 km/pu per traject of was het 13? maar goed had precies 2 minuten de tijd om goed binnen te komen zonder dat ik iets verkeerd had gedaan om dan nog goedgekleurd te worden is dan geweldig. had veel risico genomen maar ze deed het top.
Was dus wel iets van de laatste die binnen de tijd kwam stond dus gewoon op de lijst

Roanda98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 10:51

Ik heb voor het eerst in Zelhem gereden, mijn eerste endurance wedstrijd met Roanda
Zie topic Kennismakingsrit in Zelhem goed verlopen

En ik vond het zo leuk dat ik lid ga worden en zekers vaker een wedstrijd ga rijden.