[WN] iemand ervaring met Paul's western stables in Brunsum?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aswas

iemand ervaring met Paul's western stables in Brunsum?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 20:03

Zoals de titel al zegt: wie heeft er ervaring met Paul's western stables in Brunsum.

Mijn vriend en ik willen graag western leren rijden en zijn in de buurt (Sittard) op zoek naar een goede instructeur. Wat mijzelf betreft stap ik over van engels rijden naar western. Mijn vriend rijdt helemaal niet, kan alleen maar blijven zitten, haha.

Wie kan mij wat vertellen over hoe daar is? Ik ben nog niet wezen kijken, dat volgt nog.

Andere ervaringen bij andere stallen zijn natuurlijk ook welkom!

bluebell

Re: iemand ervaring met Paul's western stables in Brunsum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:24

Ik, mijn dochter en man hebben alledrie bij PAuls western Stables gereden en onze 2 paarden daar gekocht Haha!
Hele strenge maar correcte instrukteur! Niks voor watjes of zondagsrijders Knipoog Dus als je een dik vel hebt en tegen een stootje kunt zeker eens gaan kijken!
In het begin zal het moeilijk zijn maar de doorzetters komen er wel! En als er iemand is die je veel kan leren op koeien gebied ( cutting en Teampenning) en western rijden dan is het PAul wel
Veel plezier!

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 21:22

Ik heb er zelf 5 jaar lang gereden. Ben het helemaal eens met Bluebell. Je moet een dik vel hebben, maar je leert er wel wat!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 15:56

Paard van een vriend van me staat er in training. PB coentjuh even , die lest er elke week

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 06:14

Ik ga ook mee met Bluebell! Je krijgt les, dus je krijgt ook echt les! En luisteren zal je! Hihi Lachen Vooral de eerste paar lessen had ik wel zo iets van.. WOW WAT IS DIT.. Ik ga het nooit leren. Maar heel langzaam aan gaat het beetje bij beetje beter. Het is zeker de moeite waard! Je woont ook in de buurt zie ik, makkelijk Lachen Ik moet elke week 2,5 uur in de auto zitten ofzo! Ze trainen op deze stal ook Apacho, en die gaat goed vooruit!

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 17:10

Fijne reacties!
Klinkt ook goed. Zoals ik het er uit op kan maken zijn het niet de "gewone flut"lesjes zoals je op menig manege krijgt (niet l*llig bedoeld), maar moet je er zelf ook écht hard voor werken.

Begin er steeds meer zin in te krijgen!!!

Meer mensen een reactie???????

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:51

Ik (wij) zijn al een tijdje weg bij Paul en weet dus niet hoe het nu is, maar we hebben er met veel plezier 3 jaar gereden (ik, mijn man en mijn nichtje). Paul is fair, maar idd soms hard (voor de rider dan, niet voor de paarden), maar als je je er voor de volle 100 procent voor inzet, kun je geen betere leermeester/trainer hebben dan hem. Eén ding: ga nooit met hem in discussie tijdens een les, maar spreek hem daar later over aan. Je zult zien dat je daar veel van leert en dat je ook tijdens een les meer opsteekt.
Ik hoop dat je veel plezier hebt daar en wacht (on)geduldig af op je verslagen hier op het forum Knipoog

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 20:54

na onze vakantie gaan we zeker een kijkje nemen!
(Vakantie loopt van 18-06 tm 14-07)
Ik zal zeker mijn bevindingen op bokt neer zetten.

Overigens, tips over andere westernstallen zijn evengoed ook altijd welkom!

@MamaJella: bedankt voor je tip om ná de les de feedback door te spreken

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 14:47

Eindelijk zijn we dan gaan kijken. Het kwam er steeds maar niet van, maar nu eindelijk zijn we gisteren gaan kijken.
We zijn eerst naar een andere Westernstal geweest. Daar kwam het een stuk minder proffessioneel over, maar dit had ook er mee te maken dat niet de juiste mensen daar waren die ons advies konden geven. (dus dat is niet helemaal fair om te vergelijken) Toch was er ook in de kantine niet echt een gezellige sfeer. Alles bij elkaar gaf dit al twijfel.
Daarna door gegaan naar Paul's western stables en hier was het meteen goed. Het voelde goed aan, zag er goed uit. We werden door iemand op stal doorgestuurd naar de "bak" waar op dat moment les was. Paul sprak ons daar aan, en ondanks dat hij heel direct is, sprak het ons beiden aan.
We hoefden dan ook niet lang na te denken en hebben meteen de knoop doorgehakt.
A.s vrijdag gaan we beginnen! Spannend, omdat ik erg benieuwd ben naar het western rijden op zich (overstap van engels naar western), maar ook benieuwd naar zijn manier van lesgeven.
Ik zal in ieder geval mijn bevindingen op bokt zetten.

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 17:25

Bij welke andere stal zijn jullie dan ook gaan kijken? Ik kom ook uit de omgeving Sittard. Ben dus gewoon nieuwschierig.
Toen ik nog in NL woonde hebben mijn paarden een tijdje bij Westpoint Stables in Schalbruch gestaan (net over de grens in Duitsland). Ze hebben daar wel een trainer gehad maar die is weer weg dus weet verder niet of daar nu nog iemand les geeft.

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:32

Goh ja, dat is idd een tijd geleden dat je om info vroeg hier.
Ik ben blij dat het je al meteen zo goed bevallen is, en laat ff weten hoe het bevalt om over te stappen.

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 15:46

Afgelopen vrijdag dan voor het eerst gaan lessen. Paul zelf zat in Zweden (?), dus we kregen les van iemand anders. Maar dat wisten we vooraf al.
Pff! Het viel niet mee om mijn oude gewoontes (engels) los te laten. Het was weer eens hard werken, na jaren van recreatief rijden....
Wat ik erg fijn vond, was dat iedereen erg behulpzaam was, en alles op een prettige manier werd uitgelegd. Met name mijn vriend, die eigenlijk voor het eerst reed, had moeite met de termen.
Ook fijn dat de lessen gewoon kris-kras door elkaar lopen. Zo leer je het meeste.
Komende vrijdag weer!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:42

Das mooi dat het zo goed bevallen is! We hebben vorige week Apacho weer terug gebracht, die staat er nu weer in training voor een aantal maanden. Buckskin hengst helemaal achterin de gang Lachen

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 22:28

Ik heb gisteren even gekeken naar Apacho. Mooi beestje! We hebben 'm ook nog zien lopen, omdat hij na onze les gereden werd. Helaas heb ik niet lang kunnen kijken, maar het zag er goed uit.

Zelf was het gister weer hard werken. Pff, weet nog niet wat ik fout deed, maar het liep in het begin van geen kanten. Maar aan het einde van de les ging het al een stuk beter. Ik merk dat ik toch vies veel moeite heb om oude gewoontes af te leren. Komt allemaal wel, ik wil alleen te snel....

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 10:31

Hihi ik had precies hetzelfde als jou in het begin. Gaat nu wel iets beter, maar stiekem blijf je die dressuur-dingen onthouden en wil je graag toepassen. Maar dan merk je dat dat niet werkt! En dan voel je je net zo'n beginner, terwijl je al best een beetje dressuur kan rijden.. Haha komt vast goed! Dus jullie reden gewoon op manegepaarden begrijp ik? Ben even nieuwsgierig welke Knipoog

Leuk om te horen over Apacho!

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 12:24

Ik heb de eerste les (vorige week) op Geriant gereden en nu afgelopen vrijdag op Sheza. Mijn vriend reed beide keren op StepTo

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:58

Fijn dat het lessen zo goed bevalt.. maar je hebt op Geraint gereden? Is die niet meer van netty dan? Sheza reed ik ook altijd op. errug fijn paardje.. StepTo heb ik nog nooit van gehoord, die moet dan van na mijn tijd zijn Knipoog
Ik ben er nu sinds maart 2007 weg, een jaartje dus..

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:48

Voor zover ik weet loopt Geraint al van vorig jaar in de les mee, mijn nichtje heeft er toen een paar keer op gereden. Maar of ie inderdaad nu van Paul is weet ik ook niet, helaas.
Eigenlijk zou ik best wel willen weten welke paarden er nog wel zijn, dus aswas ??? Knipoog
Sheza is trouwens een heerlijk paardje!!

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 17:50

Sheza reed erg fijn, alleen lukte mij nog bij lange na niet alles. Op Geriant ging alles een stuk makkelijker, die liep uitzichzelf wel. Toch hoop ik volgende week weer op Sheza te mogen rijden, omdat ik daar veel meer van leer.
Welke er nog meer staan..... Pffffffff.......... Ik zal volgende week wel pen en papier meenemen Knipoog

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 17:56

Smartie kan ik me sowieso herinneren, verder weet ik het nu even niet.

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:35

Hihi, jaaaaaaaa als je dat zou willen doen.
Ik kan me voorstellen dat je graag op Sheza wilt, heb haar zelf nooit gereden, maar is een superpaard, ook in de omgang.
Wat je zei over het afleren van oude gewoontes, dat heeft (bijna) iedereen die van engels naar western overstapt. De een wat meer, de ander wat minder natuurlijk. Zelf kan ik nog amper goed op een Engels gereden paard zitten, de neiging om mijn handen niet te gebruiken en met zit en benen te sturen is gewoon veel te groot. En dat terwijl ik eigenlijk helemaal geen goede ruiter ben. Maar het voelt gewoon fijner aan nu.

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:26

Smartie? Is die ook al niet meer van Daniel en Els dan? Ik weet dat die toen eigenlijk mijn paardje wilden kopen, maar daar was ik ze voor Knipoog en toen hebben ze smartie gekocht.. Was een vrouw met haar gehandicapte zoon..

Van Sheza kun je inderdaad veel leren. Heeft ze af en toe nog steeds haar nukken bij t opstappen of valt dat mee?
Volgens mij is er in t jaartje dat ik weg ben heel wat veranderd als ik hier en daar nog eens wat hoor Lachen

attache

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:35

smarty is nog van Daniel en Els *LOL* *LOL*

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:46

Geraint ken ik wel ja, maar ik dacht dat die van die mevrouw was.. Verder ben ik er niet zo bekend qua paarden hoor.. Ik heb een aantal lesjes op Ceasar gehad, die heeft mij alle hoeken laten zien hihi ik had het sturen echt niet door. Spooky is leuk snel paardje, 1x op gereden. 1x op Sue, ook fijn ding. Nu al een lange tijd niet meer gelest hoor, Apacho heeft ook een tijd thuis gestaan, vandaar.

Sheza? Is dat die bonte of schimmel of helemaal een andere?

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 23:01

Sheza is een sorrel merrie. Met een smalle, beetje onregelmatige bles.