GPS navigatiesysteem voor ruiters

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xcomplientx

GPS navigatiesysteem voor ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 12:17

Wie kan mij helpen aan informatie over goede GPS systemen speciaal voor paardrijden?
Ook ervaringen met navigatiesystemen voor ruiters zijn welkom!.

Lenneke_

Re: GPS navigatiesysteem voor ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 13:59

Ik heb een Garmin foretrex 201.
Heel handig ding, met heel veel functies, alleen ken ik het ding nog niet helemaal goed.
Ik gebruik hem nu voor de afstand, snelheid, gemiddelde snelheid, tijd en soms om weer thuis te komen. Dan zet ik bij m'n huis een waypoint en weet ik altijd welke kant ik op moet richting huis.
Ik weet nog niet hoe ik een waypoint ergens anders in moet stellen, dus op een plaats waar ik op dat moment niet ben.

Er zit geen hartslagmeter op. Maar ik heb toch twee polsen, dus om de een kan de gps en de ander het horloge was de hartslagmeter. Gaat prima zo

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 14:27

Kun je ze echt instellen op ruiterroutes? herkennen ze bv ook veeroosters ?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 14:59

Nee, hij werkt niet zoals een tomtom. Hij zegt niet dat je je links- of rechtsaf moet. Je ziet op een schermpje hoe je gereden bent (stippellijn) en waar de waypoints zijn.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:23

ik heb een garmin 60 deze bevestig ik op het paard. Op mijn martingaal op de schoft bevestig ik hem zo dat ik hem kan lezen en dus niet veel schud deze is net te groot om hem op mijn arm te doen en zo kan ik even snel kijken wat de snelheid is

sabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:37

Ik heb de garmin forreruner 205, en ben er heel erg tevreden mee. Het is gewoon een horloge dus ik bevestig hem om mijn pols, en zo kan ik hem goed aflezen. Ik vind hem heel handig om de weg terug te vinden, maar gebruik hem voornamelijk om mijn snelheid en afgelegde km te zien. Ik vind hem ook erg gebruiksvriendelijk, en hij heeft eigenlijk altijd bereik ook in dicht bebost gebied!

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 18:43

Begrijp ik hieruit, dat de gps systemen meer voor endurance ruiters geschikt zijn? het lijkt mij juist als recreatief ruiter leuk om inderdaad een route uit te stippelen en dat de navigatie mij vertelt hoe ik moet rijden, over wandel/ruiterpaden. Dus snelheid is voor mij niet heel erg belangrijk. bestaat dit?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 21:35

hmm, of dit ook voor ruiterroutes werkt weet ik niet. Heb het niet zo gezien. Wel als ik verdwaal rijd ik via mijn gps de zelfde weg terug. Dus er staan geen routes in anders krijg je denk ik een tom tom idee en daar staan ook geen bospaden in denk ik

sabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 21:47

Volgens mij zijn er wel speciale outdoor-gps systemen die ook geschikt zijn om routes van te voren in te zetten en vervolgens te rijden. De mijne is daar trouwens ook wel geschikt voor maar dan moet ik er nog apart een topo kaart van E 125,- bijkopen... Kijk eens op http://www.futurumshop.nl daar hebben ze hele uitgebreide outdoor gps systemen met kaarten erin.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 07:44

Ze bestaan vast wel, maar daar heb ik niet echt naar gekeken omdat snelheid enzo voor mij meer van belang is.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 11:19

Vlinder32 schreef:
Begrijp ik hieruit, dat de gps systemen meer voor endurance ruiters geschikt zijn? het lijkt mij juist als recreatief ruiter leuk om inderdaad een route uit te stippelen en dat de navigatie mij vertelt hoe ik moet rijden, over wandel/ruiterpaden. Dus snelheid is voor mij niet heel erg belangrijk. bestaat dit?

Uh nee, voor zover ik weet bestaat dit (nog) niet! Ik heb zelf ook de Garmin forerunner 205 en die gebruik ik voornamelijk voor de snelheid en afgelegde afstanden, maar op vreem terrein kan ik ook een plek markeren (bijvoorbeeld locatie trailer) en dan als ik daar weer naar terug wil dan toets ik zoek markeerpositie in en dan kreeg ik een compas te zien met welke richting ik uit moet. Maar hij zegt niet 'bij de 3e boom rechts' ofzo Haha! Het werkt niet als een TomTom en ook niet om van te voren route uit te stippelen. Wel kan ik een reeds gereden route opnieuw gebruiken als ik die opsla.