PTV POR TREC HELP!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HCRanch

PTV POR TREC HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 18:55

Ik heb nu al tig keer de site van Lotje gelezen maar ik snap er nog steeds niks van. ik weet gewoon niet hoe en waar en wat ik kan gaan beginnen.
En hoe oud je paard voor welk onderdeel moet zijn (bij TREC 6 daar ben ik wel achter)

Zijn er hier ook mensen uit de kop van Noord holland die deze tak van sport doen?

Farah_

Re: PTV POR TREC HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:31

Stuur even een PM naar Merens op Bokt! Zij kan je er alles over vertellen! Lachen

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:13

Hoi Marion, Trec is volgens mij de naam voor het geheel, P.O.R. en P.T.V. zijn namen van onderdelen van de Trec. Soms wordt wel alleen een P.O.R. georganiseerd, naar mijn weten wordt het meestal over twee dagen verreden, eerst de P.O.R.( de orientatierit, waarbij je een aantal vastgestelde dingen op je paard mee moet nemen en waarbij je van te voren binnen een vastgestelde tijd zelf de route op een kaart moet overnemen, heel precies), dan de volgende dag de M.A. ( zoveel meter snel stappen en zoveel meter langzaam galoperen) en tenslotten diezelfde dat de P.T.V., een aantal natuurlijke hindernissen, aangevuld met andere moeilijke gymnastiche oefeningen voor jou en/of je paard.
Maar voor alle onderdelen moet je paard dus minimaal zes jaar zijn.
Merens ( Arjanne) heeft ongetwijfeld nog de nodige aanvullingen hierop, die is er inderdaad echt helemaal in thuis en heeft er dit jaar eentje in Lunteren georganiseerd.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 22:33

Op 9 juni en 24 juni organiseer ik TREC introductiemiddagen Spaarnwoude (bij IJmuiden). Ook staat er e.e.a. geplanned op 23 juni in Slootdorp, dit is nog niet helemaal concreet.

Daarnaast ben ik aan het kijken of het mogelijk is een wedstrijd in Noord-holland te organiseren.

Mocht je vragen hebben laat maar weten!

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 11:42

O dat is mooi van die introductiemiddagen. Helemaal als dat in Slootdorp is dat is lekker dichtbij

Maar voor alles moet je paad dus 6 jaar zijn? op zich een goeie regeling hoor met name voor het spring werk. Maar die van mij is pas 4

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:51

In Eersel mag je de T1 Klasse met een 5 jarige meedoen.

Het is heel erg afhankelijk van (de zwaarte van) het terrein, de sprongen zijn vaak het probleem niet hoor, die zijn vrij laag en kan je eventueel overslaan, de orientatierit is vaak het meest belastend, zeker in de hogere categorieen als je nog wel eens naar de weg moet zoeken.
Hoe het zit met de losse onderdelen, dus alleen een MA, of PTV of POR zal je gewoon met de organisator van een wedstrijd moeten afstemmen.

Moch er wat meer concreet zijn over de introductie/demonstratie in slootdorp dan laat ik het je weten!

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 17:11

ja graag dank je!

off topic HE JET zie het nu pas alles goed?

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 21:51

Hee, gevonden! Als je iets in NH gaat doen ben ik van de partij! Is de introductie dan in het Dijkagatbos? Ik ging daar voorheen nog wel eens heen, maar ze hebben alle hindernissen weggehaald (de boomstammen dan).

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 22:23

Introductie is niet in het Dijksgatbos maar wel daar vlakbij, als e.e.a. wat meer concreet is dan laat ik het weten!

en er zit nog meer in de planning

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 01:05

cool... nog hulp nodig?

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 16:25

Hou even het topic in de gaten.

Wil misschien ook met mijn tinker meedoen. Eerst maar eens kijken op zo'n dag.

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 17:05

Wij rijden ook TREC wedstrijden en willen volgend jaar in april of mei een ééndaagse trainingsdag/kennismakingsdag gaan organiseren. Dus 'S morgens de rit en 's middags de oefeningen. Allemaal met een klein wedstrijdelementje er in om te kijken hoe je het doet. Dat wordt dus in de Didam in de Achterhoek.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 19:23

Esperanza schreef:
Hee, gevonden! Als je iets in NH gaat doen ben ik van de partij! Is de introductie dan in het Dijkagatbos? Ik ging daar voorheen nog wel eens heen, maar ze hebben alle hindernissen weggehaald (de boomstammen dan).

nee hoor er zijn nog hindernissen . Verschillende boomstammen , plateau op 4 verschillende hoogtes en natuurlijk de waterbak Clown die is het leukst

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 19:24

Delphi2 schreef:
Introductie is niet in het Dijksgatbos maar wel daar vlakbij, als e.e.a. wat meer concreet is dan laat ik het weten!

en er zit nog meer in de planning
JIPPIE Clown

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:13

piecon schreef:
Wij rijden ook TREC wedstrijden en willen volgend jaar in april of mei een ééndaagse trainingsdag/kennismakingsdag gaan organiseren. Dus 'S morgens de rit en 's middags de oefeningen. Allemaal met een klein wedstrijdelementje er in om te kijken hoe je het doet. Dat wordt dus in de Didam in de Achterhoek.

Goed initiatief!!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:44

Kokopelli schreef:
nee hoor er zijn nog hindernissen . Verschillende boomstammen , plateau op 4 verschillende hoogtes en natuurlijk de waterbak Clown die is het leukst

De laatste keer dat ik er was, was alles wat weg kon weg. Balen! Maar ik ga morgen er weer heen dus we zullen zien!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:10

piecon schreef:

Goed zo, hoe van meer locaties waar mensen kunnen kennismaken hoe beter OK dan! , en jullie zitten natuurlijk in een prachtige omgev Pling ing

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:38

piecon schreef:

Ja en we hebben er zin in. Dit jaar wordt ook in Monferland nog een 2-daagse georganiseerd. Dus met de achterhoek komt het ook goed. Haha! Mooi he die ontwikkeling in Nederland op TREC gebied!

Chantaljamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 08:44

Hallo

Sinds februari loop ik stage bij de British Horse Society in Engeland en dat is daar het overkoepelende orgaan voor TREC. Hierdoor ben ik erg geinteresseert geraakt, vind het helemaal fantastisch. OK dan!

Graag wil ik er wat meer betrokken bij raken als ik dalijk weer terug ben in Nederland (eind Juni), dus zouden jullie mij een beetje op de hoogte willen/kunnen houden?

Oja is er hier op bokt niet een specifiek TREC topic?

deborah__013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 08:49

wel vet als je in engeland mag stage lopen ik mag het straks in nderlandse antillen spanje duitsland amerika of belgie of gewoon nederland:D

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 23:58

Dat TREC trekt mij ook wel moet ik zeggen. Maar waar zou ik er meer over kunnen vinden. Ik lees hier dat je paard 6 moet zijn (met uitzondering van Eersel) en die van mij moet nog 5 worden.
Dit jaar gaan we wat westernwedstrijden doen maar volgend jaar wil ik daar wel wat bij proberen.
Kan je ook gewoon komen kijken?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 01:00

piecon schreef:
piecon schreef:

Ja en we hebben er zin in. Dit jaar wordt ook in Monferland nog een 2-daagse georganiseerd. Dus met de achterhoek komt het ook goed. Haha! Mooi he die ontwikkeling in Nederland op TREC gebied!

Die ga ik even onthouden, voor mij is dat niet zo ver weg. Knipoog

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 07:36

Cheveyo schreef:
Dat TREC trekt mij ook wel moet ik zeggen. Maar waar zou ik er meer over kunnen vinden. Ik lees hier dat je paard 6 moet zijn (met uitzondering van Eersel) en die van mij moet nog 5 worden.
Dit jaar gaan we wat westernwedstrijden doen maar volgend jaar wil ik daar wel wat bij proberen.
Kan je ook gewoon komen kijken?

Tuurlijk kan je komen kijken, de zondag is dan vaak wel de leukste dag voor het publiek. Daarnaast worden zijn er voor elke wedstrijd vrijwilligers nodigen o.a. voor het bemannen van controleposten en het jureren van hindernissen, dat is de manier om erg veel over TREC te leren en de sfeer te proeven.

11 en 12 augustus organiseer ik een wedstrijd in de Wieringermeer en daar kan ik ook nog vrijwilligers gebruiken, dus mocht je tijd en zin hebben Haha! Knipoog

Minimum leeftijd is meestal afhankelijk van de zwaarte van het parcours en wordt meestal gesteld op 5 of 6 jaar.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:27

Oh das ook leuk, vrijwilliger, waar is dat precies?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:33

Slootdorp in de kop van Noord-Holland, vlakbij Den Oever aan het begin (of eind) van de afsluitdijk.