ik vroeg mij af in hoeverre wondjes op de benen een probleem zijn. bij de vorige voorkeuring met pim had hij op ieder achterbeen een wondje. toen vroeg de VET al waar dat door kwam, nu heeft hij een schaafwond op zijn knie en nog wat wondjes van het vallen op straat, en zo heeft hij eigenlijk altijd wel wat. is dat een probleem? waar kan je op afgekeurd worden? als de DA er niet naar vraagt tijdens de keuring, moet je het dan wel zelf aangeven? Tiara heeft bijvoorbeeld een dikke kogel achter, ze loopt niet krupel en er is niks mee aan de hand maar het gaat niet meer weg. kunnen ze daar moeilijk over gaan doen?
Ik heb nog nooit problemen gehad met wondjes. Als je paard er verder geen last van heeft is er niks aan de hand, maar dat zie je van tevoren zelf wel denk ik. Laat het wel op je veterinaire kaart zetten, dan kunnen ze bij de nakeuring nooit denken dat het onderweg is gebeurd
inderdaad als de dierenarts het zelf niet opmerkt het wel zelf vertellen en op de kaart laten schrijven, anders kan het voorkomen dat men denkt dat het tijdens de wedstrijd gekomen is.
Ik heb ook nooit problemen gehad met wondjes bij de voorkeuring. Ze schrijven het op de veterinaire kaart (en anders zelf even melden), dan is bij de nakeuring duidelijk dat het er al zat.
Een beetje paard dat ook buiten staat, speelt met andere paarden loopt er al snel bij met wat bulten, wondjes, winkelhaakjes, dus dat zijn ze wel gewend.
Ik rij nog geen endurance maar wil aan het eind van de zomer een kennismakingsrit gaan rijden. Mijn DA was vroeger DA bij endurance wedstrijden en weet er dus wel wat van af. Mijn paard heeft een dikke hak door slijmbeursontsteking en DA zei dat als je zei dat dat dat gewoon blijvend is, je gewoon mag starten. Hetzelfde met kleine wondjes.
Anouar heeft zich de laatste wedstrijd tijdens het rijden aangetikt. Vlak voor de vetgate zei het vrouwtje waar ik mee reed dat er bloed op z'n been zat. Hij had er geen last van, dus voor het aanbieden even schoongemaakt met water, ze hebben er niks over gezegt. Kan gebeuren vind ik, maar nu doe ik toch maar wel beenbeschermers om.