Endurance omgeving Schoorl.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jeannine

Endurance omgeving Schoorl.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 17:06

Volgens mij kun je hier ook een flinke route uitzetten. Ja Dat lijkt mij wel wat Haha!

vicky

Re: Endurance omgeving Schoorl.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:28

Jaren terug was hier wel een endurance weet eigenlijk niet waarom die niet meer georganiseerd word.

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:52

ik geloof dat de organisatie ermee ophield. Er is hierover op het enduranceforum ook wel eens gesproken en misschien dat er mensen zijn (toen tenminsten) die hem weer op willen pakken. Ik weet niet in hoeverre deze mensen hun plannen voortzetten maar wie weet weer een endurance wedstrijd in schoorl.
Zelf heb ik er jaren rondgereden en ik vraag me wel af of die niet erg zwaar is voor mensen die er nooit trainen?? Zelf zou ik er namelijk niet heen gaan met een paard die, die bodem niet gewent is. (woon er nu ook niet meer dus train er ook niet meer) Maar dat is mijn mening ieder moet dat natuurlijk voor zich bekijken. Zelf zou ik ook nooit een katwijk klasse 2 starten, terwijl genoeg andere mensen dat wel doen. Misschien ben ik wel gewoon een zeur Haha!

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 06:37

Nee hoor daar heb je volledig gelijk in.
Mijn trainingsgebied is endurance Katwijk, soms verbaas ik mij erover hoe makkelijk sommige mensen over deze wedstrijd denken.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 11:05

Nou, ik heb Banholt gedaan en die was ook heel zwaar. Ik rij af en toe in schoorl en onze paardjes staan daar zomers wel eens en je kunt er best lekker rijden. Ik zou in Banholt ook zeker geen klasse 2 starten, veel te heftig.
Je kent je eigen paard het beste toch en de keuringen zijn tegenwoordig ook veel zwaarder. Je hebt gewoon kans sneller afgekeurd te worden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:15

Er is idd ooit een endurancewedstrijd geweest in Schoorl. Initiatieven om weer een wedstrijd in dat gebied op de kaart te zetten worden uiteraard toegejuicht. Lachen

Als je de mogelijkheid hebt om (vaak) op het strand en in de duinen te trainen, dan hoeft een wedstrijd op dergelijk terrein helemaal niet zo zwaar te zijn. Heb je die mogelijkheid niet, dan is het idd verstandig om wat voorzichtiger te zijn, voorzichtiger dan je zou zijn op 'bekend' terrein. Net als bij wedstrijden in het heuvelland.

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:30

Ik heb Banholt wel gestart klasse 2...
Zonder problemen, het zelfde geld voor Groesbeek ongeveer vergelijkbaar terrein.
Mijn paard doe het op dat soort terrein wonderbaarlijk goed.
Misschien omdat ze het zware duinzand gewend is.

Jeannine schreef:
Nou, ik heb Banholt gedaan en die was ook heel zwaar. Ik rij af en toe in schoorl en onze paardjes staan daar zomers wel eens en je kunt er best lekker rijden. Ik zou in Banholt ook zeker geen klasse 2 starten, veel te heftig.
Je kent je eigen paard het beste toch en de keuringen zijn tegenwoordig ook veel zwaarder. Je hebt gewoon kans sneller afgekeurd te worden.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 15:48

Je hebt altijd uitzonderingen. Ik hoorde van veel mensen die klasse 2 gestart hebben dat het erg zwaar was. Als je dagelijks in een soortgelijke omgeving triant is het natuurlijk heel anders. Bij mij waren het ook meer de kiezels die het ons lastig maakten. Zhief doet het beter met zand onder zijn voeten.

melissa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 18:15

wij trainen altijd in schoorl ik woon er zef maar 13 km van af.
maar het is behoorlijk pittig , wand het zijn natuurlijk best veel heuveltjes niet hoog maar wel de heletijd achter elkaar, ik persoonlijk denk dat ze het niet meer doen omdat het te zwaar was maar wie weet komt er ooit nog een ( ik hoop van wel ) Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 18:34

melissa_tje schreef:
... ik persoonlijk denk dat ze het niet meer doen omdat het te zwaar was...

Er zijn wel meer zwaardere wedstrijden, zoals Banholt, Katwijk en de langere afstanden in Laag Soeren. Katwijk en Laag Soeren worden al jaren zonder problemen georganiseerd.

Ik kan me dan ook niet voorstellen dat de zwaarte de reden zou zijn dat deze wedstrijd niet meer bestaat. Ik ken de organisatie van destijds en ik weet niet beter dan dat ze gestopt zijn vanwege tijdgebrek/andere bezigheden. Vergis je niet in de tijd en energie die het organiseren van een wedstrijd vraagt.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:12

Het lastige in Schoorl vind ik dat je weinig plekken hebt waar je kunt inhalen, omdat het nogal smalle, uitgesleten paden zijn. Verder werd het volgens mij wel als zwaardere wedstrijd gerekend, tesamen met het feit dat het nogal in een uithoek lag destijds. Nu wordt er veel meer met paarden gereisd en ligt dat toch weer anders naar mijn idee. Ook zit je met het feit, dat als je over het strand wil, dit niet op zondag kan en niet van 1 mei tot en met 30 september, zodat je dus ook nog eens in het slechtere seizoen terecht komt.
Het zou erg leuk zijn als er toch weer een wedstrijd van de grond gaat komen daar, ik heb geen tijd om mee te helpen met de organisatie ervan, maar volgens mij had Priscilla ook al idee om zich daarmee bezig te houden, dus wie weet kunnen jullie de koppen bij elkaar steken......

stephanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 23:35

Het zou leuk zijn als er weer een wedstrijd georganiseerd gaat worden.

Was vandaag nog in Schoorl om te trainen, maar ondanks dat er best veel regen is gevallen was het nog loeizwaar. Huilen
Alleen de bovenlaag was een beetje vochtig en richting het duin was het gewoon gortdroog!!

Bij het duin dus toch maar even een stukje fietspad mee gepakt. (daar was toch niemand in de stromende regen op vrijdag ochtend) Knipoog