Onze 1e klasse 1 in Ommen, super geslaagd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Al_Zawraa

Onze 1e klasse 1 in Ommen, super geslaagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 11:43

Nadat Ommen voor ons bijna niet doorging zijn we zondag toch samen met Siny en Oodles(kennismaking) van start gegaan, voor ons de eerste klasse 1.

Om 5 uur ging de wekker, want we zouden met de boot van 7 uur vertrekken(ja we komen van Texel Tong uitsteken ) Dus even voor zessen waren we op stal, eerst alle spullen in de auto geladen en toen de paarden in de trailer. Destiny liep er in 1x in(vanuit de stalgang) en ook Oodles stond er binnen 5 minuten in, dus konden we vertrekken. We konden lekker vlot doorrijden en waren om kwart voor 10 al in Ommen aangekomen. Dus op naar het secretariaat(daar kende ze ons al toen we onze naam noemde: ow die van Texel Tong uitsteken ) en de voorbespreking van 10 uur.

Na de voorbespreking de paardjes uit de trailer gehaald, en even wat met ze gewandelt. Daarna zijn we naar de voorkeuring gegaan. Daar was alles ok, alleen Destiny had een hartslag van 44, ik had zelf wel wat lager verwacht, maar ja ze maakte zich ook redelijk druk. Voor locomotie hadden we een A, waar ik echt ontzettend blij mee was, na al dat gedoe van de laatste weken.

Toen hebben we de paardjes nog wat laten eten en drinken en zijn we rustig gaan opzadelen. Om 11.44 gingen we van start, het eerste stuk over de weg even rustig aan gedaan. Voordat we het wisten waren we al bij groompunt A, waar onze grooms(Menno en Jacco) eigelijk niet zouden zijn, maar omdat de groomroute alleen de weg naar punt C uitlegde via A, waren ze daar ook maar naar toe gegaan.

Daarna weer lekker doorgereden naar groompunt C, en daarna naar de P/A. Op de P/A direct aangeboden, maar op het moment dat ze Des dr hartslag gingen meten liep die zich wat druk te maken om een vlieg bij haar neus Nagelbijten / Gniffelen Maar gelukkig een hartslag van 57, en ook Oodles was helemaal goed. Dus na de paardjes even afgesponst te hebben en ze wat drinken te hebben gegeven, zijn we in een vlot tempo doorgereden, want door al dat groomen gingen we toch wat langzamer dan verwacht.

Toen op groompunt C nog gegroomt en daarna niet meer. Hadden we dat maar anders gedaan, want net na groompunt F(daar waar je langs de weg ging, ongeveer 2km voor de finish) zijn we op 1 of andere manier de verkeerde kant op gegaan, wat eigelijk helemaal niet kon want het was duidelijk aan gegeven. Gelukkig hadden we dat redelijk snel in de gaten en zijn we snel weer terug gedraaft. We hebben toen nog zo'n 1,5 km gestapt voor de finish, maar toch was ik bang dat Destiny's hartslag te hoog zou zijn, vooral omdat ie op de P/A ook vrij hoog was. Maar ze had een hartslag van 50! dus ik was echt heel blij Lachen

Bij de nakeuring was haar hartslag ondertussen gezakt naar 40, dus dat was helemaal goed, en ook voor locomotie weer een A!

Alleen toen kwam het grootste probleem: de trailer...(ja we gaan heel hard oefenen voor de volgende wedstrijd) Destiny gaat er vanuit de stalgang in 1x in, maar op de ruimte wil ze weleens wat kuren hebben. En ja hoor, het enige wat mevrouw deed was heel hard achteruit rennen Stoom uit je oren Dus uiteindelijk maar gevraagd of we de trailer even voor de stalgang mochten zetten(ja dat waren wij dus Bloos )en dat mocht gelukkig. Dus toen liep ze er weer in 1x in en ook Oodles stond er een paar minuten later in, dus toen konden we eindelijk weer gaan.

Uiteindelijk zijn we door dat verkeerd rijden net onder de 10 km/u uitgekomen, op 9,906 km/u dus dat was een beetje jammer. We hebben wel de 11e plaats behaald, dus daar ben ik echt ontzettend trots op voor de eerste keer Haha!

Ik plaats de foto's hier, omdat je hier niet meer als 2 foto's mag plaatsen.

Marleen

Re: Onze 1e klasse 1 in Ommen, super geslaagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:06

Wat een leuk verslag Lachen foto's erbij zijn ook mooi geworden..

Heb verder niets met endurance maar vind het altijd wel erg leuk om erover te lezen!

succes verder!! (ook met trailer lopen haha )

Jeddah

Re: Onze 1e klasse 1 in Ommen, super geslaagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:57

Super gedaan hoor!! Ja