Ommen; super kennismakingsrit!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_fjord

Ommen; super kennismakingsrit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 20:20

Hier even een verslagje van mijn dagje!

Vanochtend vroeg om 7 uur vertrokken. (ja ik weet het, mag niet klagen ik woon zowat naast de deur Haha! ) En om kwart voor 8 waren we aanwezig in Ommen. Vipje lekker laten grazen aan de hand van 'paps, mijn supergroom vandaag! Hij was mooi ontspannen, niks aan het handje (nog). Dus ik me aanmelden, daarna even het peerdje geborsteld en om 08.15u naar de voorbespreking. Helaas bleek die voorbespreking alleen voor klasse 2 te zijn (nogal raar, aangezien 08.15u wel in het programma stond), en werd de voorbespreking voor klasse 1 naar 08.45u verschoven. Helaas kon ik daar niet bij zijn, aangezien ik als 2e moest starten om 09.32u. Dat vond ik eigenlijk wel heel jammer, maar goed niks aan te doen...
Daarna de voorkeuring. Hartslag 36 en een A voor de locomotie. 'Wat heerlijk zo'n rustige fjord' kreeg ik nog te horen van de Vet. Ik zei nog 'ik hoop dat ie dat straks ook is', maar dat mocht niet baten... Cool

Toen ik daarna even naar de wc ging, was Vip helemaal druk geworden ondertussen. Hij had mn vader omver gewalst en was leuk even het terrein opgegallopeerd. (ja dat was mijn fjordenbaal Bloos , schaam). Gelukkig hadden ze hem geloof ik snel weer te pakken. Toen snel opgezadeld en op naar de start. Vip was behoorlijk onder de indruk van alles en een echt bommetje. Ik was nog niet in de losrijbak of hij begon al te bokken en te doen. Ik zat natuurlijk met een rood hoofd en dacht 'als dat zo maar goed gaat'. Toen gestart en in draf begonnen, maar hij was zo onder de indruk van het feit dat wij nu van het terrein wegreden, dat hij zijn uitspattingen gelukkig vergat. Natuurlijk ging het wel met een racetempo van hier tot Tokyo, maar dat geeft niet.

De eerste tijd lekker alleen gereden, ging prima! Tot ik een stukje te ver was gereden, waar ik eigenlijk links af moest. Ik zag net de fjord die na mij startte voor mij de weg in gaan. Vip natuurlijk ook en hij dacht: inhalen die handel. Toen even ingehouden en toen de fjord uit het zicht was, ging het weer veel beter. Na een tijdje kwam Judith_ me inhalen en ze zei dat ik wel een stukje mee mocht hobbelen! Zo gezegd zo gedaan, en inderdaad zoals ook in haar verslag staat, ging dat erg lekker! Was gezellig even zo, en we kwamen mooi relaxed bij de PA aan. Hier heb ik even 5 minuten gewacht met aanbieden. Vipje heeft even geplast (waar ik blij mee was) en bij het aanbieden had hij een hartslag van 44(!) Ik was zo super blij!! echt fijn! We konden dus mooi verder.

Vip werd daarna behoorlijk drammerig weer, we werden aardig ingehaald door klasse 2, en dat ging niet erg soepeltjes. Ik kon me gelukkig weer aansluiten bij nr 10 met een draver( ben haar naam vergeten), waarmee ik een heel stuk samen heb gereden. En wat ging die hard! Maar Mister Vip had er geen moeite mee, hij hield zo een draver bij Haha! Ik was apetrots!

De finish was in zicht. 2 km van te voren gaan stappen en nog een stuk aan de hand gestapt. Helaas kwamen er het laatste stuk allerlei deelnemers van klasse 2 langs gegallopeerd om te finishen. Hierdoor werd ie weer erg onrustig. Bij de finish had ie een hartslag van 68. Maar ik was al blij dat we gefinished waren hoor! haha. Na 10 minuten had ie gelukkig een pols van 48. Bij de nakeuring netjes 40 en weer een A voor de locomotie! Vingers aflikken

Kortom, super gegaan, ondanks mijn vliegende start en de blaren op mn handen van het drammen. Het was erg leerzaam en ik vond het echt heel erg leuk! Ik ga waarschijnlijk lid worden nu!

Fotoverslag komt nog!

Anoniem

Re: Ommen; super kennismakingsrit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:25

Ben benieuwd naar de foto's Ja

Jammer dat meer ruiters blijkbaar last hadden van een aantal niet al te nette mede ruiters.

Had je na de P/A niet meer gezien, maar nette waardes hoor. Had alleen je vader even gesproken nog voor dat je op nieuw zou laten tellen na de finish (naja mijn vader dan) Maar het is lekker snel gedaalt.

Fijn hé die dravers Knipoog Zo te horen is hij aardig op geknapt na de P/A. Waarschijnlijk kom ik je nog wel eens tegen, een bruine fjord is niet over het hoofd te zien. Zeker niet nu hij weet hoe hij de aandacht kan trekken Clown

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:29

Hee!

Wat een leuk verslagje, heel herkenbaar ook, vooral die onrust. Zal vast komen omdat het onze eerste keer was. Ik heb je fjord nog zien rennen over het terrein.
Vond je het zo leuk als je verwachtte?
Ik vond het wel erg leuk Lachen

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:30

Wat een leuk verslagje! Fijn dat jullie eerste wedstrijd goed is verlopen.... Lachen

Het ingehaald worden blijft inderdaad een lastig punt, maar het went wel, na een paar wedstrijden weet hij niet beter! Haha!
Fijn dat 'ie bij de keuringen in elk geval lekker rustig is!!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:06

haha, ik had ook al even bij je fotoverslag gereageerd.
't Is niet eens een echte draver trouwens hoor Knipoog, en Vip hield ons prima bij!
Wie weet tot een volgende keer.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 22:56

Ohhh dus dat was jouw fjordenbaal, die kan lekker sprinten zeg Clown .

Gelukkig is het verder allemaal goed gegaan, gefeliciteerd.

Roanda98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 11:38

Fijn dat het goed gegaan is voor de 1e keer.

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:30

Hey Renske, zo komen we elkaar nog eens een keer tegen. Haha!
Super gedaan. OK dan! En als je nog eens een keer die kant op een ritje wil maken ben je van harte welkom. Ik sta daar namelijk dichtbij op stal kunnen we zo een keer samen een ritje maken. Pling