Ommen: onze eerste kennismakingsrit! Met foto's!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

karin1986

Ommen: onze eerste kennismakingsrit! Met foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 19:46

Al tijden keek ik er naar uit, maar vandaag was dan toch eindelijk de dag: mijn eerste kennismakingsrit in de endurance met mijn verzorghaflinger Amber (van Alet op bokt). De afgelopen tijd had ik al de nodige ‘nachtmerries’ gehad over wat er mis kon gaan; verdwalen midden in het bos (ik ben zachtjes uitgedrukt niet zo goed met kaarten), Amber die halverwege niet meer verder zou willen, etc. etc.
Met een flinke dosis gezonde spanning vertrok ik dus, maar mijn angsten bleken onterecht! Het bleek allemaal ontzettend mee te vallen. Ik vond het helemaal geweldig Haha!

’s Ochtends al erg vroeg uit bed, kwart voor 5, maar dat bleek niet nodig te zijn omdat er nog een extra voorbespreking was voor de kennismakingsklasse.

Afbeelding
het is nog vroeg, dus Amber heeft haar pyjama nog aan Knipoog

Het begon al goed: bij de voorkeuring had ze een hartslag van 40. Prima, we konden op pad.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
bij de start

Afbeelding
there we go!

Om 9.50 startten we en het eerste stukje ben ik aangesloten bij iemand met een kwpn’er, even opgezocht wie het was later en haar naam was Rieja met Amiga, volgens mij heb ik die naam wel eens voorbij zien komen op bokt. Zij gingen iets te snel dus besloot ik toch even aan de rem te trekken en alleen verder te gaan.
Afbeelding
een klein stukje samen rijden

Ik had niet verwacht dat Amber het zo moeilijk zou vinden alleen te zijn daar in dat bos en andere paarden uit het zicht te laten gaan: ze was heel gespannen, had diarree, hinnikte steeds en wilde zo snel mogelijk achter die paarden vóór haar aan.
Gelukkig had ik haar nog aardig onder controle en als we dan weer een tijdje alleen reden kalmeerde ze weer. Het ging helemaal anders dan verwacht: de route was supergoed aangegeven en verdwalen was bijna niet mogelijk. We zijn langs hele wisselende landschappen gekomen en ik heb echt super genoten.

Afbeelding

Afbeelding
check die oortjes

Afbeelding

2 kilometer voor de p/a gaan stappen, 1 km voor p/a eraf gestapt…Bij de p/a even gewacht met aanbieden en haar hartslag was 56, prima dus, we konden door. De laatste kilometers gingen nog sneller dan de eerste, mede doordat Amber nogal overstuur was geraakt van 2 mensen die ons in galop (!) inhaalden zonder wat te zeggen. Verward

Afbeelding
na de p/a

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig was ze nog goed te rijden en kwamen we om 13.17 aan bij de finish waar haar hartslag 64 bleek te zijn, na een rust van 10 minuutjes bleek hij 50 te zijn, helemaal OK dus!

Ik ben ontzettend trots op Amber die ontzettend goed haar best heeft gedaan en ook vooral op mijn super grooms: Alet (mede fotograaf Knipoog )en mijn ouders. Ze hebben steeds gezorgd voor water en eten en de nodige bemoedigende woorden! Lovers
Een superrit, echt voor herhaling vatbaar. En wat een sfeertje trouwens ook, vriendelijke vrijwilligers, leuke mensen, ik vond het persoonlijk anders dan in het dressuurwereldje Ja

Alet

Re: Ommen: onze eerste kennismakingsrit! Met foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:01

Nou hier nog iemand die helemaal trots is!
Jullie hebben het samen hartstikke goed gedaan OK dan!
Ik vond ook dat er een leuke sfeer was, ook op de groomplekken. Op een gegeven moment ga je toch gezichten herkennen en een praatje maken Lachen

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:05

Daar heeft iemand van de stal waar me paard staat ook gereden vandaag.. Toevallig dat ik het berichtje zie staan. Super goed voor de eerste Leuke haflinger heb je daar Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:18

Toch goed gegaan allemaal? Ziet er erg gezellig uit die foto's.
Jammer van de ruiters die je in haalde, in de laaste kilometers hadden wij precies het zelfde.

En voor herhaling vatbaar? Haha!

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:19

He dat ziet er super uit!! Wat is een amber toch een leuk paardje!! Waar heb je de kennismakingsklasse gereden?

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 20:25

@ Judith_ jazeker! Ik heb je trouwens niet meer gezien...
@ jonur: in Ommen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:27

Volgens mij reed jij net de bak in toen ik moest starten, bedacht ik ook pas achteraf. Daarna heb ik je ook niet meer gezien.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:10

Ik herken mezelf alweer op een foto, grappig zeg Haha!
Ik maakte me nog een beetje zorgen over je toen ik verder reed, ik hoorde Amber af en toe nog schreeuwen...maar gelukkig heb je een fijne rit gehad.
De sfeer is idd anders hè, dan bij dressuur.....ik was zaterdag nog dressuur gestart en dan is de 'endurance-wereld' toch een redelijke verademing.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:13

was zeker bij laarbrug manege?
toen ik langs reed was het goed druk.
zag ook dat er gratis pony rijden was.

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 21:16

Hee Rieja, ja Amber miste jullie inderdaad...

Ik sta niet bij de uitslagen, want ik kwam er achter dat de hartslagmeting na de finish geen nakeuring was!!!!
Ze had zeker nog een stukje voor moeten draven? Nou ja geen ramp, het was maar kennismaking, maar wel een beetje dom Sigaar

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 22:47

Een geslaagde rit dus voor de 1e keer. Netjes hoor OK dan!

Volgens mij blokkeerden mijn stalgenootje en ik net een beetje jouw start, wij zouden net de bak in Haha! .

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 07:21

Dat klinkt echt als een geslaagde rit! Fijn dat jullie zo genoten hebben!! Ja

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 08:28

Ha ik herken jullie, stond naast jullie Haha! Met die NRPS-er (ik was een van de grooms, bruin haar)
Maar mooi dat het zo goed is gegaan, voor herhaling vatbaar dus!

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 09:02

Ik heb je wel gezien inderdaad! Vond je het ook een leuke dag?

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:43

O Ommen is leuk maar staat dacht ik wel bekend als één van de zwaarste ritten samen met kootwijk.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:33

Leuk hoor Karin! Ook dat je zo fijn gereden hebt! Ja
Jammer van de 10 minuten alleen! (daarom sta je ook niet in de uitslag Knipoog )

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:45

Super joh, leuk om te horen! Maar verdwalen was dus echt wel mogelijk wat mij dus is overkomen Bloos

( Onderweg zijn er nog foto's van ons gemaakt, iemand enig idee waar ik die op internet kan vinden?)

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 16:04

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 23:15

Op de uitslagenlijst staat er achter je naam 'Veterinaire kaart niet ingeleverd/verloren'. Die kaarten werden namelijk ingenomen door de vets bij de nakeuring en daar ben jij niet geweest, dus het secretariaat heeft jouw gegevens niet gekregen. Knipoog

Maar goed, dan weet je dat voor de volgende keer! Ik denk dat ik je wel heb gezien, de Haf die ik reed hinnikte naar alles wat op een Haf leek dus ik gok dat ze ook naar jouw paard heeft gehinnikt. Haha!

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 07:17

Volgens mij zag ik jou ook wel Karin, jullie haalden mij in met 2 haflingers helemaal in het begin.
En ik was er inderdaad inmiddels al achter waarom ik niet op die uitslagenlijst stond Haha! Beetje dom Tong uitsteken

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 07:28

Ziet er hardstikke leuk uit zeg!
Over samen rijden,is moeilijk in de endurance hoor,aangezien elk paard zijn eigen tempo heeft.

Maar ziet er goed uit,en gaaf dat je toch nog zo goed geindigd bent!

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:53

Hoi Karin, Amber en Alet Knipoog

Super dat jullie het zo leuk vonden, Amber ziet er keurig uit en wie weet weet ze de volgende keer ook wat beter waar ze aan toe is, en is ze wat minder gespannen in het begin. Leuk hoor, zo'n kennismakingsrit lijkt mij ook erg leuk om te doen.