Rond kwart over 7 waren we in Ommen: poownie was al snel relaxed dus konden we vlot naar de voorkeuring.
Hartslag 40, Ademhaling 20 en allemaal A'tjes dus we mochten van start!

Het merens-vriendje Esprit was inmiddels ook gearriveerd dus na een kopje koffie en de voorbespreking rustig gaan zadelen en richting de start. Na het startsignaal hebben we rustig achter de groep aangestapt wat eigenlijk prima ging. Het eerste stuk tot aan de vetgate met z'n 3tjes gereden. Paardjes gingen prima met elkaar en zo hebben we in rustig tempo de eerste kilometers afgelegd.
Bij de vetgate hadden onze grooms al een prachtig plekje in het gras opgezocht en waren de paarden al gauw klaar om aan te bieden. Hartslag 52 en voor de locomotie weer een dikke A voor beide paarden! Na een half uurtje weer lekker verder gedieselt tot het noodlot toesloeg bij Dunya's vriendje: Esprit had een ijzer verloren en moest helaas afhaken en toen moesten we toch echt alleen verder. Hier was ze het niet helemaal mee eens, maar al gauw kwamen we weer een ander paard tegen en uiteindelijk toch een lekker rondje over de Lemelerberg gedraafd. Zo waren we al gauw bij de finish aangekomen en kwamen we keurig binnen met een hartslag van 60! Half uurtje gewacht, waarin er heerlijk van de slobber werd gegeten (eindelijk, het eet!!
). Nakeuring was dan ook geen probleem, hartslag prima, en ondanks de stenige ondergrond van de wedstrijd toch een mooie A voor locomotie!Kortom, ik heb een heerlijke dag gehad, hoewel het ontzetten balen was dat Esprit halfverwege heeft moeten afhaken. Hopelijk kunnen de 2 tankjes in Onstwedde weer samen op pad!!
Stiekem ben ik wel erg trots op mijn superhaf, die toch weer 54 kilometer heeft afgelegd vandaag!

Hier nog een paar foto's:
Klaar voor de start!
Mogen we al....?
Met z'n 3tjes, vlak voor een groompunt in het eerste gedeelte
Close-upje!
Bijna bij de vetgate...
Stukje draven voor de locomotiekeuring..... een A!
De laatste foto van de toppers samen....
Hartslag tellen bij de nakeuring...
Jammer dat maatje af is gevallen maar ja ze kan het ook alleen 
?