Ons verslagje van Ommen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ons verslagje van Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:14

Na een hele hoop zenuwen en minstens net zo veel pep-talk was het vanochtend dat eindelijk zo ver. Om 4:50 ging de wekker en om 4:55 zat ik op de fiets, in mijn pyama op weg naar het paard. Daar aan gekomen al lichtelijk in paniek om een deur die niet open ging. Had toen natuurlijk het handvat-deurknop-gevalletje nog niet geprobeert Clown . Paard eten gegeven die al weer klaar wakker was en terug naar huis.

Toch op het nippertje nog even aangekleed en om 5.30 kwam een van mijn super grooms al aan rijden. 5:45 trailer achter de auto en op weg naar het paard. Die overgens behoorlijk nukkig stond te zijn engeen hap van zijn hooi heeft gehad om dat hij naar buiten wou. 6:00 precies stond hij op de trailer en waren we onder weg.

Eenmaal daar aanmelden, en naar de voorbespreking. Bij de voorkeuring een hartslag van 44 en we konden op weg. We moesten al om 9:44 starten, en Cloud zag het nut dan ook niet om eerst in de bak te gaan terwijl we daar toch weer uit moesten.

Brug over, bos in en het was prachtig. De heuveltjes waren net te klein in het begin, meer grote kuilen in de weg waar hij met zijn grote passen niet tussen kan. Tuurlijk had hij ook daar weer een oplossing voor, hij springt gewoon van heuvel naar heuvel. Wat natuurlijk niet echt op schiet. Na een klein half uur viel het kwartje dat galop ook nog weleens makkelijk kon zijn, zo doende hebben we zelfs gegalopeerd, meerdere keren. (Na een val een half jaar terug heb ik niet meer durven galoperen buiten)

Na een kilometer over 13 kwamen we renske_fjord tegen, die al een vliegende start had gemaakt Knipoog Cloud leek VIP haast zelfs te mogen en heb samen met haar verder gereden, ze hebben zelfs samen paard etende kikkers en mountin bikers getrotseerd. Stelletje dappere paarden.

Voor het tweede groompunt had hij al twee keer geplast, bij het groompunt liet hij alles stromen. Samen met renske door gereden tot de p/a. Cloud gelijk aan geboden, en zat daar behoorlijk goed mee, een hartslag van 46. Nog even met eef gekletst en weer alleen verder.

Het is een hele poos goed gegaan tot 25 km, daar haalde ineens twee ruiters in galop ons in waar Cloud niet op rekende. Hij schrok en heeft geen pas meer normaal gezet. Stijgeren, bokken tot zeker 5 km tot de finish, daar een stukje met een klasse II ruiter mee gereden tot onze splitsing. Daarna ging het aardig rustig.

Toen we 15 meter over de laatste spoorbaan waren kwam er een trein aan, niet lang daarna een stoet motoren en daarna moesten we finishen. Meede doordat Cloud ongeloofelijk veel jeuk aan zijn hoofd had en geen tel stil kon staan hadden we Hf 57. Maar het is onder de 60 dus allang tevreden.

Nakeuring ging even eens goed, hij had nog niet geweldig gedronken zijn turgor was ook niet geweldig. Maar zijn hartslag was 43 en hij stond te poppelen om te mogen rennen. Daarna zijn we naar huis gegaan, helaas aangezien we best vroeg klaar waren en we ruim 2 uur moet rijden.

Cloud is al weer een paar uur thuis, heeft tot half 7 in de wei gestaan en staat nu tevreden zijn hooi te soppen op stal.

Al met al een superrit, mijn klassering weet ik nog niet maar ben super trots op mijn kleine paardje en mijn grooms natuurlijk.
Ook voor Cloud was het een superrit met al die heuveltjes, zelfs als je nagaat dat er overal enge mannen met fototoestellen stonden. Cheese!

Sok

Re: Ons verslagje van Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:17

Gaaf hoor Judith! Haha!
Fijn dat het zo goed ging! (afgezien van het gebok en gesteiger op het eind natuurlijk Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:22

Dat stukje vergeten we gewoon. Haha!

Hoor net dat ik 15de ben geworden van de hoeveel? Best wel wat volgens mij.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:30

Nou, dat klinkt Súper!!! Gefeliciteerd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:41

Dankje wel,het was ook zeer geslaagd Lachen

Roanda98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:09

fijn dat het geod ging en dat je ook weer gegallopeerd hebt. Nog effe en dan kan ik het zelf ook weer meemaken, als ik dit zo lees heb ik er helemaal zin in.

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:32

Dat klinkt als een heel lekker ritje! Moest wel lachen om je in-pyjama-op-de-fiets stukje! Haha!
Super dat ie ondanks alle hectiek voor de finish tóch een waarde van 58 heeft, daar kun je zeker trots op zijn!!

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:03

Op je pyama op de fiets Haha! .

Gefeliciteerd met je goede rit!

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:13

Hey Judith! Nu zie ik wie je was op bokt haha! Ik vond het gezellig met je tot de PA! Zo te lezen was jouw rit super! Fijn hoor! Ik zie je vast nog wel es!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 08:00

Het was niet eens koud op de fiets Haha!

Ben overgens 15de geworden en ben zeker blij met zijn nette waardens na de finish.

Renske, onze rit was zeker geslaagd, wie weet zie ik jullie volgende ommen-rit wel weer.

hel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 11:49

Heey Judith, was een gezellig dagje en echt super gereden! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:27

Hej heleen jij ook hier?

Zeker gezellig en een super rit. Maar dat was niet gelukt zonder super grooms hoor Haha!