[WN] Waarom...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

storrum

Waarom...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 16:40

lees je vaak (vooral in amerikaanse QH advertenties) "Thank you for selling us this mare/stallion whatever"
net alsof het een gunst is dat iemand een paard aan iemand wil verkopen Clown

Moet het niet juist andersom zijn??

"Thank you for buying this...."

Wie weet ut?

horsea

Re: Waarom...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:02

Blijkbaar zijn de kopers blij met de kans het betreffende paard te kopen. Lachen

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:04

tja, ik snap daar ook niet zoveel aan. Misschien dat het paard in eerste instantie niet te koop was, maar later toch is verkocht en dat ze daar blij mee zijn?

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:18

Amerikanen! Rolleyes
Apart volk. Die bedanken je ook dat je bij hun restaurant hebt gegeten ...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:20

beleefdheidsvorm daar?
misschien goed voor de zaken in de toekomst?

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:46

Gewoon een simpel cultuurverschilletje in wat beleefdheid voor moet stellen.
Wij Nederlanders zijn pas een raar volk, als het gratis is zijn we d'r wel voor te porren en pakken we er meteen vijf van inplaats van ééntje Gestoord Knipoog

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 21:30

Mensen geven gewoon aan dat ze blij zijn met hun paard... Niet elke verkoper verkoopt z'n paard aan de eerste de beste of de hoogste bieder... Als ik mijn Dot zou moeten verkopen mág iemand haar kopen en dat zal zéker een gunst zijn ja... dat ligt dan niet aan 't hoogste bedrag of wie't eerst komt..
Dus ja.. 't kan een gunst geweest zijn en ze zijn blijkbaar erg blij met de aankoop..
Snap niet zo goed wat 't probleem is eigenlijk.. is toch alleen maar leuk als iemand blij is met 't paard wat ze gekocht hebben.

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:47

Francis schreef:
Mensen geven gewoon aan dat ze blij zijn met hun paard... Niet elke verkoper verkoopt z'n paard aan de eerste de beste of de hoogste bieder... Als ik mijn Dot zou moeten verkopen mág iemand haar kopen en dat zal zéker een gunst zijn ja... dat ligt dan niet aan 't hoogste bedrag of wie't eerst komt..
Dus ja.. 't kan een gunst geweest zijn en ze zijn blijkbaar erg blij met de aankoop..
Snap niet zo goed wat 't probleem is eigenlijk.. is toch alleen maar leuk als iemand blij is met 't paard wat ze gekocht hebben.

Helemaal mee eens, zie het probleem ook niet zo...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 07:10

Geeft de TS aan dat het een probleem is dan?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 07:56

Zie het als gratis reclame voor de verkoper, zeker als dit iemand is die bedrijfsmatig bezig is.

Je ziet ook wel advertenties van verkopers waarin de naam van de koper openlijk staat. Dat moet je ook maar net liggen. Je zou het ook als schending van je privacy kunnen zien.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 08:17

Cer schreef:
Geeft de TS aan dat het een probleem is dan?

Nee dus Clown , ik dacht zelf meer een vraag. Maar ik vind het wel leuk om de antwoorden te lezen.
Het zal ook wel zoiets zijn waar iemand mee begint en wat dan door steeds meer mensen overgenomen wordt.

Ik vind wel dat wanneer je je paard verkoopt dat je dan wel de 'beste' koper uit kunt zoeken, maar als die besluit om hem na 2 weken te verkopen aan de een of andere kl••tzak, dan heb je gewoon pech.
Als je verkoopt dan heb je toch geen rechten meer? Daarom begrijp ik ook nooit de advertenties waarin bijv. staat "geen handelaren" of "alleen naar een goed tehuis".

Dán moet je hem/haar weggeven met de restrictie dat hij niet verkocht mag worden. Knipoog

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:27

storrum schreef:
lees je vaak (vooral in amerikaanse QH advertenties) "Thank you for selling us this mare/stallion whatever"
net alsof het een gunst is dat iemand een paard aan iemand wil verkopen Clown

Moet het niet juist andersom zijn??

"Thank you for buying this...."

Wie weet ut?

Vaak is het zo dat je een paard op het oog hebt, dat niet te koop is.
Vier jaar geleden wilde wij BH Smoken Lady kopen voor Ilona, alleen was die niet te koop.
Uiteindelijk gaf de op te leveren combinatie voor de sport de doorslag, en werden er mogelijkheden gecreëerd dat wij Lady toch naar ons toe konden kopen, en wij hebben dit toen in een soort van gelijke strekking laten weten aan de verkopende partij, dus waren dankbaar dat wij deze merrie mochten kopen. Tja ik ervaar het nog steeds als en gunst dat wij Lady hebben kunnen kopen.

Peter

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:29

Wake-up call voor Storrum Clown

Als je niet wilt dat je paard verkocht wordt voor de handel oid dan moet je hem ergens gratis stallen maar wel in eigendom houden en hopen dat ze er goed voor zorgen t/m zijn oude dag en regelmatig kontakt houden.
Bij verkoop verlies je alle rechten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:31

Volgens mij was Storrum al wakker, aangezien ze die conclusie zelf ook al trok Haha!

Het zal wellicht ook nog een extra reclame zijn, vooral de advertentie van stallen die een koper feliciteren, met de behaalde resultaten erbij vernoemt uiteraard Ja

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 08:46

Cer schreef:
Volgens mij was Storrum al wakker, aangezien ze die conclusie zelf ook al trok Haha!

Het zal wellicht ook nog een extra reclame zijn, vooral de advertentie van stallen die een koper feliciteren, met de behaalde resultaten erbij vernoemt uiteraard Ja

Ik was idd al wakker, wake-up Dubbeldun Clown Haha!

De advertenties waarin een stal een koper feliciteert kan ik me - als reclamemiddel - idd goed voorstellen.
Maar dan is het vanuit de andere, dus verkoperszijde.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:49

storrum schreef:
Dán moet je hem/haar weggeven met de restrictie dat hij niet verkocht mag worden. Knipoog

Ik doelde op deze zin. Ook dan ben je nl je rechten kwijt. Weggeven = is ook afstand doen van je eigendomsrecht Lachen
In bruikleen geven met behoud van eigendomsrecht sluit doorverkoop uit (anders zou het nl diefstal worden).
Dus ik ben aardig wakker Knipoog al ben ik wel aan koffie toe Bloos

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 08:59

DubbelDun schreef:
Dus ik ben aardig wakker Knipoog al ben ik wel aan koffie toe Bloos

Heb ik net op Haha!

Maar als je het papier - als dat er is - op je naam houdt en je maakt een contractje? Ik bedoelde ook niet weggeven in de zin van: hier heb je een paard en doe er maar mee wat je wilt...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:46

Het papier moet je iig op je naam houden én natuurlijk niet erbij geven Lachen
Kontrakje is leuk, maar zonder goed onderbouwde (notariële) opmaak zo goed als waardeloos.
http://www.kluwershop.nl/results.asp?res=800

*ondertussen ook aan de decaf geweest*