endurancevereniging en rijvereniging?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

endurancevereniging en rijvereniging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 22:04

Als ik lid ben van de endurance-vereniging kan ik dan in princiepe gewoon een startkaart voor de dressuur aanvragen of moet ik me dan lidmaken van een rijvereniging?
De andere kant snap ik wel, maar deze kant dus niet
Ik weet dat als je bijv dressuur en springen wilt doen een rijvereniging moet zoeken die dat in hun 'pakket' heeft... Maar hoe dan bovenstaande situatie?

Esperanza
Blogger

Re: endurancevereniging en rijvereniging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 22:12

Ik heb ook beide. Ik ben gewoon lid van een 'gewone' rijvereninging. Ik heb een 'normale' startkaart. En ik ben lid van de endurance vereniging.

Met die 'normale' startkaart kan ik dus dressuuren (en springen enz.) en endurancen. Verder ben je dus van een RV lid voor de dressuur en lid van de Endurance vereniging voor de endurance.

Dus als je wilt dressuuren moet je ook lid worden van een RV. Dar red je dus niet met een lidmaatschap EV.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 22:33

Maar dat is mijn vraag niet Knipoog
Als ik al lid was van een rijvereniging hoefde ik alleen maar een startkaart aan te vragen voor de endurance.
Zo was mijn situatie dus heb ik dat gedaan. Maar nu hoorde ik op de rijvereniging (waar ze me niet willen hebben vanwege mijn PONY) dat je maar bij een rijvereniging lid mag zijn... Dus hoe zit dat als ik al lid ben bij de End.vereniging maar ook dressuur wil gaan starten?

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 22:38

griebels schreef:
Als ik al lid was van een rijvereniging hoefde ik alleen maar een startkaart aan te vragen voor de endurance.
Zo was mijn situatie dus heb ik dat gedaan. Maar nu hoorde ik op de rijvereniging (waar ze me niet willen hebben vanwege mijn PONY) dat je maar bij een rijvereniging lid mag zijn... Dus hoe zit dat als ik al lid ben bij de End.vereniging maar ook dressuur wil gaan starten?

Dat van die pony las ik (ook belachelijk) Maar je mag dus wel lid zijn van 2 verenigingen. Niet van 2 normale maar wel van een normale en van de End vereniging. Dat mag, ik ben het ook.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 22:40

ok... omdat ze daar zeiden van niet Verward

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 06:56

Die daar willen jou gewoon niet hebben, dat blijkt wel, want zoals Esperanza zegt, zo zit het in elkaar. Als je niet van plan bent naar lessen van de rijvereniging te gaan, kun je ook nog lid worden van een niet-lesgevende vereniging, die zijn vaak een stuk goedkoper. Hier in de buurt zit bv. Alcmaria Hippix, dat scheelt echt veel met een gewone rijvereniging met lessen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 08:29

Ik ga juist vanwege de lessen Knipoog
Ik mag mijn hengst zelf toch niet starten maar mijn bijrijder wel Ja

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 08:52

Jet schreef:
Die daar willen jou gewoon niet hebben, dat blijkt wel, want zoals Esperanza zegt, zo zit het in elkaar. Als je niet van plan bent naar lessen van de rijvereniging te gaan, kun je ook nog lid worden van een niet-lesgevende vereniging, die zijn vaak een stuk goedkoper. Hier in de buurt zit bv. Alcmaria Hippix, dat scheelt echt veel met een gewone rijvereniging met lessen.

Ik vraag me af of ze het uberhaupt wel weten. 2 gewone rijverenigingen mag niet, maar dit is anders. Dat zullen ze waarschijnlijk niet eens weten schat ik zo.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 09:15

dat denk ik dan ook...
Ach ik weet nu dat het wel mag, en daar moeten hun maar hun huiswerk voor doen, tenminste ALS ik daar over een tijdje wel lid mag worden met mijn pony Boos!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 09:58

Ja, dat topic las ik ook. Volgens mij moeten ze daar hun huiswerk eens gaan doen. Ik heb bij onze RV ook gewoon gelest met mijn D-tje. En ik ben ook boven de 18.

Maar om wat voor pony gaat het? Sommige pony´s (qua afmeting) zijn door ras bepaald toch paard (schijnt het)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 09:59

arab van 1m48 (met ijzers Schijnheilig )

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 10:13

Haha, daarom staat ie van mij op kunststof, die zijn net even iets dikker, heb je er toch al weer een halve centimeter bij. (heeft die van mij ook echt nodig met zijn 1,76) Haha!

Maar ff serieus. Volgens mij is een arabier altijd een paard. Ik weet niet hoe ik daar zo bij kom, maar dat is een paardenras dacht ik.

Ik zou in ieder geval de KNHS bellen. Want los van alles, mogen ze je met een pony niet weigeren. Immers je mag er ook gewoon wedstrijden mee rijden.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 11:13

klopt maar verenigingen mogen eigen regels maken...

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:59

Dam moet je gaan bewijzen dat het een paard is Haha!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 14:11

Maar dan nog, met een pony mag je gewoon tussen de paarden starten hoor. Als dat zo is volgens de KNHS mag een rijvereniging toch geen andere regels hanteren?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 15:31

ja dat mag dus wel...

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 15:34

Dus als je dressuur wil rijden mag je dus wel op KNHS wedstrijden rijden alleen niet via die rijvereniging Verward Vaag hoor!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 15:51

Ja indd.. moet dan maar bij een andere vereniging aansluiten Verward

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 22:27

Ik zou dan inderdaad een andere rijvereniging in de buurt zoeken waar je wel kunt lessen en voor kunt starten, kennnelijk hebben ze echt iets tegen pony's bij de paarden of tegen arabieren en dan leer je waarschijnlijk tijdens de lessen nog niets.....

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 06:09

griebels schreef:

Dat is dikke onzin.... Je mag lid zijn waar je wilt, maar je mag maar bij 1 rijvereniging een startkaart aanvragen.
Wil je alleen endurance rijden dan vraag je die aan bij de KEV, wil je ook dressuur en springen dan vraag je die aan bij je rijvereniging (want via de KEV kun je die niet aanvragen die combi startkaart).
Als ze zo reageren zou ik zowizo een andere rijvereniging zoeken, zouden mijn mensen niet zijn, blech...
Je moet om END te kunnen sterten btw wel lid blijven van de KEV.