Banholt: Trots!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

carola

Banholt: Trots!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 15:47

Volgens mij heb ik het wel duizend keer gezegd gister, zo trots als ik op Kanway ben!

Samen met Kanway en zijn trainster Maria ben ik lekker een weekendje naar het verre zuiden geweest. Zaterdag zijn we al naar de draverstal van Jean Huls geweest, waar wij uitgebreid wat hebben gedronken, gebabbeld, paarden bekeken (oa. halfbroertjes van Kanway) en koersen gekeken op de televisie. We mochten ook bij hem in huis slapen van hem, maar we gingen toch maar naar het wedstrijdterrein. Toch even gezelliger en lekker alles verkennen. Het slapen in de trailer ging prima, alleen nogal veel herrie van het feest.

Zondag vroeg opgestaan en Kanway opgehaald uit z'n stalletje. Helaas had hij wat matig gegeten van zijn kuil, terwijl hij toch z'n hele leven al veel heeft gereist. Hij was toch flink zenuwachtig voor zijn doen.

Op het wedstrijdterrein aangekomen eerst even een rondje gestapt met Kanway, en daarna naar de voorkeuring. Hij had een pols van 32, terwijl hij naar mijn idee toch wel wat zenuwachtig was. De locomotie ging voor geen meter op dat grasland, hij was alleen maar aan het tolten en maaien met zijn ene voorbeen. Dus even naar de harde weg (ik kneep hem enorm!), maar toen toch een A!

Om 10.16 u zijn we gestart. Het terrein was een stuk zwaarder dan ik verwachtte. De heuvels gingen nog wel, maar al die stenen! Ik was enorm blij dat hij toch nog voor de zekerheid rondom zooltjes had gekregen.
Na een kilometer kon ik al heerlijk met een los teugeltje rijden, hij was enorm braaf. Alleen bij de eerste keer door de Gulp kreeg hij het op z'n heupen en was ie niet zo lief. Hij vertikte het om natte voeten te krijgen, dus ben ik zelf maar afgestapt en voorgegaan. Toen ging het prima, maar ik heb de hele weg verder gesopt! Ik vond het enorm zwaar, en twijfelde of ik niet zou stoppen bij de PA.

Ongeveer 500 meter voor de PA ben ik er naast gaan stappen. Bij de PA had hij na 2 minuten een pols van 52, dus toen lekker verder gegaan.

De tweede keer door de Gulp ging een heel stuk beter gelukkig, en verder heb ik lekker gereden. Op 20 km had ik wel een dipje, omdat ik al een tijd geen mens had gezien en dat brak mij toch wel op.

Bij de finish omhoog hebben we flink gekoeld, maar boven op de berg had hij nog 120 op m'n hartslagmeter ofzo, dus dat ding maar uitgezet en ik dacht dat het wel 10 minuten straftijd zou opleveren. Maar niets was minder waar, hij had 52!

Na een half uur nakeuren. Daar had hij 40 en een A voor locomotie. Verder ook alles prima. Mijn hele dag was goed toen, en ik begon maar met roepen hoe trots ik wel niet was. Ik had langzaam gereden (9,32 km/u), dus had ik totaal geen verwachtingen van de prijsuitreiking. Maar ik moest er toch op, en tot mijn grote verbazing had ik gewonnen! Echt heeeeeel gaaf! Ik kreeg een hele mooie plaquette en een prachtig mooi halsterhoofdstel van Zilco. Daar was ik erg blij mee, nu hebben beide paarden tenminste een eigen hoofdstel.

Al m'n dank gaat natuurlijk uit naar Maria. Zij heeft Kanway jarenlang getraind voor de sulky, maar door haar nette en behoudende trainingswijze is hij nu nog steeds puntgaaf! En zij geeft mij ook de volledige beschikking over haar topper, dat is natuurlijk helemaal super.

Ook wil ik een complimentje naar de organisatie maken. Ik vond het echt helemaal super, zeker voor een eerste keer vond ik het top.

Silence

Re: Banholt: Trots!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 15:56

Gefeliciteerd met je 1e plaats.

Ik stond bij de laatste oversteek Terlinden, maar heb helaas geen foto`s kunnen maken.
Wel heb ik je daarom op de foto gezet tijdens de prijsuitreiking.
Zal ik die in dit topic zetten of wil je ze via pb?

carola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 16:00

Leuk Silence! Mag ik ze op de email, dan kan ik ze opslaan op m'n computer. Ik pb je even!

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 16:09

Hoi Carola,

Nogmaal gefeliciteerd, dat hebben jullie echt verdiend!!! We vonden jullie als buren trouwens heel gezellig Knipoog en ik heb ook zeker wat van jullie opgestoken/geleerd. dankjewel! & veel plezier met je hoofdstel Knipoog

Groetjes,
Lucia

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 16:46

Echt super gefeliciteerd, ben hartstikke trots op jullie OK dan!
Volgende keer ben ik er als het goed is weer bij om te groomen, ik vond het deze keer achteraf toch wel jammer dat ik er niet was Haha!
Lekker zo door trainen, gaat helemaal goedkomen *LOL*

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 17:08

Hoi
ik heb daar ook op stal gestaan samen met jeanette van yoram.
Ik was 2de in klasse 2, terrein vond ik ook best pittig, maar na een flink aantal km`s waren we er toch wel aan gewend.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 17:52

Mixta: wij vonden het ook erg gezellig met jullie als buren! Het wijntje was lekker he? Hoe is het met je paardje vandaag, staat ie er fris bij?

Marina: ik vond het ook jammer dat je niet mee was als vaste-super-groom! Al was het met Maria ook erg gezellig!

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 18:01

Carola, je hebt het super gedaan en Kanway ook!! Ik vond het heel leuk om jullie te ontmoeten en met die geweldig Kanway aan het touwtje te wandelen... Wat geweldig ook dat Maria mee was, en zo zie je maar weer: een topper in de drafsport (hij heeft toch bijna 150.000 Euro verdiend) en ook nog eens een topper in de endurance! En je hebt mij ook helemaal aangestoken, hoor. Als Hot is uitgekoerst, ga ik met hem ook eens een poging wagen in de endurance!

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 18:17

Carola, proficiat met je overwinning.
Ik kwam je nog de laatste 2 km tegen voor de finish voordat je afstapte. Ben je de berg voor de finish opgelopen?
Of heb je die opgestapt?

Ik heb die op zijn gemakje opgedraafd, want vond de berg best wel steil, en dacht van, met stappen hierop krijgt die ook een hoge hartslag.
Dus bij de finish, bleek die een hartslag te hebben van 50 (op vetkaart staat ook 50 met een schrijffoutje wat zou kunnen lijken op 58, jury had 58 opgeschreven bij de uitslagen, maar de organisatie zei dat het 50 was), het is dat ik de eerste keer meerreed in de kennigsmakingsklasse, dus maakte het niet veel uit.

Ik heb samen met Nina gisteren berekend welke punten ik zou krijgen, en wat bleek wij hadden dezelfde punten in totaal, hadden we als ik klasse 1 reed, samen gedeeld.

Leuk twee hengsten op de 1ste, hihihi

Wanneer rij je de volgende?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 18:20

Dat is goed gegaan zeg OK dan!. Gefeliciteerd met je mooie resultaat.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 18:27

Wat ontzettend leuk Carola!! Heel hartelijk gefelciteerd en wat fijn dat je nu met Kanway lekker kan endurancen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 19:32

Super gedaan hoor!!!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 20:43

Bedankt allemaal!

Peetje: ik vond het ook leuk en gezellig om kennis te maken! En ik vond het heel leuk dat jij het zo leuk vond om met Kanway te wandelen! Echt grappig, want ik kende hem natuurlijk helemaal niet in zijn 'gloriejaren'. En tuurlijk moet je ook een poging gaan wagen in de endurance, dat is zooo leuk!

Ik heb me opgegeven voor Zelhem, klasse I. Dus over 4 weken mag ie weer. Maar mijzelf kennende kan ik me altijd nog een smoes bedenken waarom ik kan afzeggen. Want ik verga altijd van de zenuwen en ben zo'n niet-held!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 21:10

WAUW!! Wat gaaf zeg! Wat zal jij een MEGA trots gevoel hebben! Kan ik me helemaal voorstellen! GEFELICITEERD!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 08:21

carola schreef:
Ik heb me opgegeven voor Zelhem, klasse I. Dus over 4 weken mag ie weer. Maar mijzelf kennende kan ik me altijd nog een smoes bedenken waarom ik kan afzeggen. Want ik verga altijd van de zenuwen en ben zo'n niet-held!

Gewoon gaan! Kanway is goed en Zelhem is ook een leuk evenement.
Die zenuwen hebben we allemaal wel eens last van, maar daar ga je niet om afzeggen hoor! Lekker rijden met Kanway, als je eenmaal op weg bent, ben je blij dat je gegaan bent.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 10:46

carola schreef:
Mixta: wij vonden het ook erg gezellig met jullie als buren! Het wijntje was lekker he? Hoe is het met je paardje vandaag, staat ie er fris bij?

jahoor die stond er gister gewoon heerlijk fris erbij Lachen We hebben lekker wat gestapt en hij heeft lekker buiten in de wei gestaan Lachen

merelj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 12:32

Wow, gefeliciteerd!

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 14:06

Nogmaals van harte gefeliciteerd! echt top gedaan en natuurlijk leuk voor Kanway dat ie nou nog wat te doen heeft na z'n koerscarriere

carola schreef:
Maar mijzelf kennende kan ik me altijd nog een smoes bedenken waarom ik kan afzeggen. Want ik verga altijd van de zenuwen en ben zo'n niet-held!

Dat zei je nu ook, maar als je dus niet was gegaan, had je nu niet zo'n mooi hoofdstel gehad Knipoog En het ging toch gewoon top en hij was rad (ondanks de spoken die je zaterdag zag), dus niet zeuren en gewoon gaan Haha!

Ik zag trouwens net dat Zelhem op een zaterdag is.... dan zou ik wel meekunnen misschien als sort van 2e poging Tong uitsteken

carola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 14:18

Lijkt me leuk Judith! Misschien dan meteen een dubbele poging, want ik dacht dat Marina ook misschien wel wou starten.... Dus als je dan groom zou willen zijn, zou dat heel goed uitkomen!

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 14:23

Lijkt me heel erg leuk Haha! Hoop dat er dit keer niks tussenkomt :p

Ga jij dan 1 dag, of blijf je het hele weekend?

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 14:33

Gefeliciteerd Carola ! Je bent terecht trots op Kanway. Daarnaast heeft hij samen met Rex ook nog eens prima reclame gemaakt voor het ras en de sport ! Haha!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 14:37

Ja, zeker weten Miriam!

Judith: ik denk één dag. Maar eerst maar kijken of er niets raars tussen komt...... Lange termijn planning is volgens mij hetzelfde als opwekken van ongelukjes, dus ik denk er nog maar niet teveel over na!

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 14:38

carola schreef:
Judith: ik denk één dag. Maar eerst maar kijken of er niets raars tussen komt...... Lange termijn planning is volgens mij hetzelfde als opwekken van ongelukjes, dus ik denk er nog maar niet teveel over na!

Nee, da's korte termijn planning Knipoog

carola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 14:51

Hierbij nog een paar foto's!

Door het koude water! De eerste keer vond Kanway het doodeng om door het riviertje de 'Gulp' te gaan, dus ben ik er maar naast gegaan...
Afbeelding
Foto gemaakt door Martijn Beurze

De tweede keer door de 'Gulp' durfde hij het wel.
Afbeelding
Foto gemaakt door Marco Santing

En nog foto's van de prijsuitreiking:
Afbeelding
Foto gemaakt door Paul Bien

Hier krijg ik de prachtige mergsteen-plaquette / 'gedenksteen' bij de prijsuitreiking.
Afbeelding
Foto gemaakt door Sandra

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 15:37

SUPER die foto's!! Leuk om Kanway zo te zien!!