[SGW] Hagen probleem.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesV89

Hagen probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 16:41

Hoi
Mijn pony is erg voorzichtig met springen, ze wil dus absoluut niks raken. Dat is in principe helemaal geen probleem in een parcours oid.
Maar... vandaag waren wij in Maarsbergen om crosshindernissen te oefenen en we wilden ook de haag doen. Dat ging niet goed, mijn pony heeft een aantal keer geweigerd omdat ze de haag te hoog vond en niks wilde raken.
Het probleem is dus dat mijn pony niet doorheeft dat ze doorheen kan gaan, ze wil er dus echt overheen omdat ze niks wil raken. (ze houd niet van gekietel onder de buik Knipoog )
Wie heeft tips om ervoor te zorgen dat mijn pony het principe van 'door de haag heen' door gaat krijgen?

Lielle

Re: Hagen probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 17:09

Heel veel doen, zodat ze het toch een keer gaan snappen. En dus niet te hoog beginnen. Raimaer snapte er ook helemaal niets van in het begin, die had het liefst 50 cm speling.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 18:14

Lielle, ik kan me herinneren dat jij een poos geleden een soortgelijk topic hebt geopend "hoe leer je ze hagen te vegen". Misschien staat er in dat topic wat nuttige info.

*Edit* even gezocht en gevonden: viewtopic.php?f=96&t=472820&hilit=hagen+vegen

pit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:11

misschien dom antwoord maar misschien laat je een paard dat al meer ervaring er mee heeft voor gaan en stuur je jou paard erachter aan dat doe ik ook met jody die durft sommige hindernissen ook niet te springen rhemie laten we dan voor en dan springt ze wel misschien helpt dat !

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:14

Pit, ik denk dat je de openingspost niet goed hebt gelezen.
De pony springt het wel dus ze heeft geen "voorganger" nodig.

Moderatoropmerking:
Verder graag een beetje op je taalgebruik letten en leestekens (hoofdletters, komma's en punten) gebruiken. Dat leest een stuk fijner.

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:16

Wij hadden thuis om te oefenen vorige keer 2 cavaletties op elkaar gezet met nog 1 ervoor. Daar hadden we corniferen en takken overheen gelegd en na wat keer erover heen geweest te zijn ook steeds meer takken rechtop gezet. Zo begon het steeds meer op een heg te lijken, misschien een idee?
Dit is wat ik ongeveer bedoel, heb hem van een foto van toen geknipt dus hij is niet zo scherp:
Afbeelding

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:20

Maar kan het dan niet zijn dat als het dier daar door de haag springt, ze de cavaletti raakt en dan toch au voelt...? Of is die kans met een kleine cavaletti dusdanig klein dat dat niet een realistisch risico is? Wel slim bedacht overigens.

Lijkt me overigens een moeilijk probleem, en doen lijkt me de beste optie... Succes in ieder geval!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:28

die cavelettie raken ze niet zo snel als je er maar 2 op elkaar zet..er zit wel eens in een heg ofzo een balk (bij ons in cross parcour in het bos ook)

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:52

Ja idd, de cavaletties zijn laag en heb ze al gesprongen toen de takken nog laag waren dus hij weet wat eronder zit zegmaar. Ik heb alleen de takken daarna steeds rechterop gezet voor het "heg" effect, uiteindelijk sprong die echt over de (inmiddels onzichtbare Tong uitsteken ) cavaletties en dus door de kriebelende takken heen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:40

Nick durft ook niet te strijken. op de haag hindernis van het L in Castenray heeft ze zo ontzettend hoog gesprongen om maar neit die haag aan te raken... We hebben echt gevolgen dus...