[WN] Nou.. We gaan er voor 29 April.. (+ een kleding vraag)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Nou.. We gaan er voor 29 April.. (+ een kleding vraag)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 20:51

Hoi Hoi,

Ik heb me laten overhalen door een aantal overenthousiaste bokkers, vriendinnen en stalgenootjes en me ingeschreven voor de VFAR Wedstrijd te Eede (Zeeland) aankomende Zondag.
We starten Schooling Trail.. Dit word onze eerste 'uit' wedstrijd.
Ik ben nu al erg zenuwachtig.. *Bijt nagels.. Nagelbijten / Gniffelen

We moeten om 8 uur aanwezig zijn en om 9 uur starten.. Erg vroeg, maar dan ben ik er maar vanaf..
Mijn Tinker en ik gaan dus ons debuut maken op die tijd.. Knipoog Gaan jullie duimen! We zullen het nodig hebben! Vork

Ik had alleen nog een vraag over de kleding.. Ik heb een outfit met mooie zwarte blouse om te starten. Maar omdat het zo warm word wil ik een lichtere kleur. Zodat ik het (voor mijn gevoel misschien Clown ) wat minder snel warm krijg. En gewoon een lekker licht en zonnig kleurtje zeg maar.

Ik was mijn spullen wat bij elkaar aan het zoeken en ik vond nog een mooie lichtblauwe blouse. Van TinTin. Een blouse met lange mouwen, maar achterop staat een applicatie van Kuifje met indianen. Nu wilde ik vragen of ik hiermee mocht starten?

Als iemand me kan helpen graag!

Groetjes Conchita

Vera

Re: Nou.. We gaan er voor 29 April.. (+ een kleding vraag)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:09

Ja hoor, daar mag je mee starten.
En over smaak valt niet te twisten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:56

Tuurlijk mag dat! Gewoon aantrekken als jij je daar lekkerder in voelt!
Succes!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:32

het mag en verder zou ik aantrekken waar je je lekker in voelt, zeker als je wat zenuwachtig bent moet je je niet onprettig voelen in je kleren(dat doen die dressuurruiters maar Knipoog )
neem je tijd in de proef(voor je zelf lijkt het of je er uren over doet terwijl dat in de praktijk reuze mee valt) en vergeet niet af en toe diep adem te halen en te genieten!

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:49

Ik sluit me helemaal aan bij de vorige schrijfsters: Als jij die blouse prettig vindt zitten, doen je hem gewoon lekker aan! Lange mouwen is nou eenmaal voorgeschreven, maar neem een lekker T-shirtje mee voor daarna, en heb vooral lol met je paardje! Het is voor je plezier hoor, zo'n wedstrijdje Knipoog

Houdt je zelf voor dat je je gelukkig mag prijzen om met zo'n geweldig paard te mogen werken Go jij! Go jij!

Heel veel plezier!!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:54

Nou ik ben het niet helemaal met jullie eens dat als je je er prettig in voelt dat je het maar aan moet trekken.
Er zijn nog wel "ongeschreven" regels die er voor zorgen dat je outfit er voor kan zorgen dat je wint of niet.

Als de jury niet kan kiezen tussen jou en een andere ruiter omdat jullie allebei even goed zijn dan gaat de presentatie zeker gelden.
En een blouse met Kuifje erop is nu niet iets wat echt heel serieus overkomt. Dus mocht je het serieuzer gaan aanpakken dan zou ik persoonlijk voor iets anders kiezen.

Ik vind dat er over het algemeen te makkelijk wordt gedacht over de kledingkeuze; :"doe maar een hoed op (slappe rand, australian, etc) het maakt niet uit" is wat je vaak ziet.
Dan neem je in mijn ogen de sport niet serieus.......

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:05

Helemaal mee eens Vera. Kijk, mensen moeten het natuurlijk zelf weten, maar een blouse met Kuifje erop? Dan ga ik me afvragen: waarom heb je überhaupt zo'n ding?! Ik zou er niet dood in gevonden willen worden! Maar zoals al eerder werd gezegd: over smaak valt niet te twisten.

Persoonlijk zou ik als ik jou was dan gewoon even naar de winkel toe...je hebt al een blouse voor een tientje. In alle mogelijke kleuren, ZONDER Kuifje erop Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:08

Altijd wel geweten dat er te weinig humor in western is Knipoog
Misschien ipv Kuifje Lucky Luke doen Clown

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:10

Kuifje op je blouse vind ik ook niet kunnen.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:22

DubbelDun schreef:
Altijd wel geweten dat er te weinig humor in western is Knipoog

Dan moet je gaan line dancen...dat is humor Nagelbijten / Gniffelen

Maar je gaat toch ook geen dressuur rijden in het colbertje van je vader met een legging aan en een motorhelm op je hoofd? Slapen
Lijkt allemaal op een dressuuroutfit maar is het toch echt niet...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:33

Simpel gezegd is verplicht; een bloes met lange mouwen en een kraag.
Wat er verder aan zit of aan ontbreekt kan gezien worden als
-niet serieus
-innovatief
-trendzettend.

Bij grote namen schijnt het te werken op die manier Knipoog

Ik heb op wedstrijden wel vaker kleurenkombi's gezien die dan misschien wel 'technisch verantwoord' waren, maar waar ik ook hoofdpijn van kreeg wegens het absolute missen van enige kleurkennis of smaak.
Dus TS moet gewoon sch*t aan iedereen hebben en starten in de bloes waar zij zich prettig in voelt.
Zeker gezien het niveau waar we het hier over hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:59

vera schreef:
Nou ik ben het niet helemaal met jullie eens dat als je je er prettig in voelt dat je het maar aan moet trekken.
Er zijn nog wel "ongeschreven" regels die er voor zorgen dat je outfit er voor kan zorgen dat je wint of niet.

Als de jury niet kan kiezen tussen jou en een andere ruiter omdat jullie allebei even goed zijn dan gaat de presentatie zeker gelden.
En een blouse met Kuifje erop is nu niet iets wat echt heel serieus overkomt. Dus mocht je het serieuzer gaan aanpakken dan zou ik persoonlijk voor iets anders kiezen.

Ik vind dat er over het algemeen te makkelijk wordt gedacht over de kledingkeuze; :"doe maar een hoed op (slappe rand, australian, etc) het maakt niet uit" is wat je vaak ziet.

Vera, ik ben het helemaal met je eens.
Ik denk alleen niet dat dit al echt aan de orde is als je je eerste wedstrijdje gaat starten. Dan ga je niet voor de linten, dan ga je voor een keispannende en hopelijk leuke eerste ervaring.
Laat 'r toch lekker en Kuifjeblouse aantrekken. Als dat eerste wedstrijdje leuk bevalt, gaat iemand zich vanzelf verdiepen in wat showen allemaal inhoudt, en dan geven we d'r voor de volgende keer wat serieusere sites te bezoeken enzo.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:32

Sonja; dat zeg ik ook niet. Als zij in en Kuifje blouse wil starten moet ze uiteraard zelf weten. Dat schrijf ik ook in mijn eerste stukje. Alleen dacht ik wat additionele info te geven over het systeem Haha!
Vandaar mijn "note", je mag er mee starten en als het je eerste westrijd is zou ik me ook niet te druk maken want je ziet echt van alles voorbij schuiven in de beginners maar wil je het serieus aanpakken (in de toekomst) dan zou ik me er meer in verdiepen en het serieuzer gaan nemen. Zoals jij ook al zegt Knipoog

En DD, trends worden alleen een mode als ze ook redelijk smaakvol zijn en iedereen aanspreken...Dat zijn een hoop outfits inderdaad vaak niet

horsea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 17:44

vera schreef:

amen Bloos Haha!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 17:50

Hmm.. Niet gedacht dat een blouse zoveel discussie op zou leveren.. Nagelbijten / Gniffelen

Ik dacht dat dat op zich wel kon, en ik ben behoorlijk serieus bezig.. Heb kapitalen aan laarzen, hoed en spijkerbroek en blouse uitgegeven. Alleen ik vond een zwarte blouse zo warm, vandaar dat ik mijn TinTin blouse (die je ook niet zomaar bij de eerste de beste winkel haalt) aan wilde doen. Lachen

En ik ben echt geen prof hoor die in de beste kleurecombis enzo wil gaan starten..
Start gewoon beginnende beginners, mijn eerste officiele wedstrijdje.. Rolleyes

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 18:28

Sita_ schreef:
Hmm.. Niet gedacht dat een blouse zoveel discussie op zou leveren.. Nagelbijten / Gniffelen
Je moet wat als het komkommertijd is Haha!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 18:32

Hihi.. Clown

Nou.. Ik zal vanavond nog eens in de kast kijken wat er nog meer hangt..
Heb ook nog wel Mickey Mouse (Donaldson).. Misschien is dat wat.. Disney is toch hardstikke hip opt moment.. Haha! Vork *LOL*

Nee zonder gekkigheid.. Ik stel het zeker op prijs dat jullie me zo serieus mogelijk aangekleed op wedstrijd willen sturen.. Ja

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 18:33

Zoek igg iets waar de mouwen lang genoeg van zijn, want te korte mouwen is pas echt geen porum Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 18:36

Ik heb hele korte armpjes.. Knipoog Mijn mouwen zijn al gauw te lang.. Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 18:42

Kijk dat is dan weer een voordeel Haha!, meestal schort het daar op bij 'normale' kleding gebruiken als showkleding.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 18:44

Oh aha.. Ja
Ik denk dat ik toch maar voor mijn zwarte blouse ga.. Ik heb die lichte nog even bij mijn nieuwe blanket gehouden en het blauw past er niet helemaal bij.. Dus dan toch maar zwart, doe hem gewoon vlak voor dat ik de ring in moet aan en gelijk weer uit.. En zweten zal ik toch wel doen van de zenuwen.. *LOL*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 18:54

Zie je alles is opgelost en we zijn toch even leuk bezig gehouden Clown

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 18:55

Ja.. Ik dacht dan hebben jullie wat te doen.. Knipoog
Haha.. Maar meer adviezen zijn welkom hoor.. Haha!

Ik zoek trouwens nog een goede blouse bij mijn blanket.. Alleen ik kan geen goede vinden.. Verdrietig
En slinky's is niet echt wat voor mij denk ik..

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 19:07

Dit is mijn blanket.. Lachen

Afbeelding

Dus als iemand kleursuggesties ofzo heeft.. Knipoog Die zijn ook nog welkom! Ja

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 19:33

Mooie blanket!
Kleuren voor je bovenkleding: zwart, alle tinten blauw en even tueel wit (maar dat vind ik minder mooi).
Simpeler kan het bijna niet Haha!

Maar het is net wat Xono zegt; in heel veel winkels kun je een leuke blouse voor een klein bedrag kopen.
Persoonlijk vind ik getailleerd het netst staan maar dat moet je wel kunnen hebben Ja