FEI paspoort enzo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

FEI paspoort enzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 15:53

Ik ben nu klasse 3 startgerechtigd en heb zeker ambities om verder te gaan. Dit jaar gaan we ook een of meerder wedstrijden in Belgie en/of Duitsland rijden, gewoon om ervaring op te doen.
Nu zit ik toch stiekem een beetje na te denken over een FEI paspoort en wat daar verder bij komt kijken. Ik heb het internet al helemaal afgezocht, maar ben er alleen achter wat het paspoort kost en dat je 2 keer in het jaar moet enten. Wat komt er nog meer bij internationale wedstrijden kijken? Komen er nog verdere kosten bij het paspoort? (kan ik vast gaan sparen Clown )

Kortom, ik wil alles weten om verder te komen.

griebels

Re: FEI paspoort enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 15:54

Je moet geloof ik ook aan een bepaald gewicht komen... Maar ik blijf dit topic wel ff in de gaten houden want ik zit met dezelfde vraag eigenlijk...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 15:59

Oja, gewicht komt er ook nog eens bij.
Volgend jaar zou het laatste jaar zijn waarin ik nog voor young rider door kan, daarna moet ik aardig wat kilo'tjes meezeulen

Voor CEI* en ** moet je minimaal 70 kilo wegen en voor CEI*** 75 kilo als ik het goed heb.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:04

dat is voor mij echt een probleem... Ik weeg zelf amper 54kg...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 16:08

Ik weeg ook 'maar' 55 kilo.
Geen idee wat m'n zadel weegt (heb geen weegschaal)

Dus als iemand iets over gewicht kan vertellen, kom maar op. Ik heb alleen vrezelijk dure pads gezien bij Goedhard

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:10

ja ik ook... waar je gewichten in kwijt kunt...
Ik had een podiumzadel te leen maar dat is zo licht dat ik daar eigenlijk niets aan heb... Hij paste gelukkig ook niet. ben nu maar weer met een nieuw dress.zadel bezig dat weegt tenminste ook nog iets...

Zin trouwens om mee in Etalles (B) te rijden? Je kunt je paard bij mij als tussenstop wel kwijt in de wei...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 05:59

Ik heb de KNHS ook even gemaild

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 08:07

je kan gewoon nationale wedtrijden starten in het buitenland dan moet je alleen een riding permission aanvragen bij de knhs dat je in het buitenland mag starten. Wil je internationale wedstrijden starten dan moet je een fei paspoort aanvragen dit kost geloof ik zn 250 euro en is 2 jaar geldig. Als ik jou was zou ik daarom eerst gewoon nationale wedsdtrijden starten in het buitenland.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 16:26

Dat is ook het plan. Maar ik kijk alvast wat verder (kan ik vast gaan sparen)
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dat paspoort 4 jaar geldig is.

Laag Soeren wil ik de 105 rijden, dat is mijn doel voor dit seizoen en daarna wil ik hier en daar wat ervaring op doen en zoveel mogelijk leren (met en zonder paard)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 07:40

Een FEI-paspoort is idd 4 jaar geldig.

Is het een idee om een mailtje met je vragen te sturen aan iemand van wie je weet dat diegene CEI's rijdt? De klasse 4-ruiters die Nederland telt zijn best makkelijk te benaderen en ze staan er ook zeker voor open om anderen op weg te helpen. Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 07:58

Bierbeek is toch een CEI**?? Die heeft mandy vorig jaar of het jaar daarvoor toch gereden? Dan zal zij het wel weten lijkt me, maar ik geloof dat ze niet meer op bokt komt, wel op het end. forum toch!?

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:17

ik heb net mijn FEI paspoort aangevraagd.... 15-17 juni zullen wij de Fasna Trail 160km gaan rijden... vorig jaar heb ik bewust mijn 1e 160 rit in Stuhr gereden, als je daar eerder wilt stoppen kan dat terwijl je km dan toch tellen.. het is al zwaar genoeg en wilde het zekere voor het onzekere voor mijn 1e 160er.... ik heb hem samen met Tineke Brouwer gereden... nu gaan we samen de Fasna Trail rijden....

je moet inderdaad voor buitenland wedstrijden een riding-permission aanvragen bij de KNHS... die zijn een jaar geldig... voor internationale wedstrijden moet je ook je paard laten keuren door de Keurings Dienst voor Vee en Vlees (Nederlandse Waren Autoriteit).... en die keuring is 8 dagen geldig....

voor de FEI wedstrijden klasse IV moet je inderdaad 75kg wegen met zadel.. ook ik haal dit niet en rijd dus met lood.... hier zijn dekjes voor te verkrijgen (die ze ook op de renbaan hebben) of extra zware gelpads (maar die zijn voor ca 10kg ca € 250,-) wij gaan hem dus zelf maken....

paarden moeten 2x per jaar geent worden.....

FEI wedstrijden zijn zeker wel de moeite waard, maar finacieel erg duur.... voor de doorsnee amazone zoals ik (zonder sponsor, amateur).... de internationale sfeer is helemaal super... en de mensen er omheen ook....

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:22

Karrimh, die keuring hoeft toch niet meer voor buitenlandse wedstrijden?
Ik reed altijd al zonder die dingen in Belgie, wist het niet eens Schijnheilig

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:02

alleen voor BENELUX niet, maar ik rijd ook in Oostenrijk en Duitsland... dus jij doet het veilig hoor naar Belgie.... Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:03

Ik wilde dit jaar ook DL starten, moet ik dan toch zo'n keuring gaan doen?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:11

Karrimh schreef:
alleen voor BENELUX niet, maar ik rijd ook in Oostenrijk en Duitsland... dus jij doet het veilig hoor naar Belgie.... Haha!

In de Paard&Sport van maart (als ik het mij goed herinner) stond ook Duitsland genoemd:

Afbeelding

En het Ministerie van LNV spreekt dan weer niet over Duitsland:

Citaat:
Versoepelingen regels paarden Benelux
Persbericht | 06-04-2007

Vanaf vandaag is het niet meer nodig om paarden 48 uur voor vertrek te inspecteren. De veterinaire autoriteiten van België, Luxemburg en Nederland hebben afgesproken dat het verkeer van paarden binnen de Benelux makkelijker wordt. Ruiters kunnen voortaan dus makkelijker grenzen over.

Paarden (fok- en gebruiksdieren) zijn naast de inspectie ook vrijgesteld van een gezondheidscertificaat. Wel moeten de paarden beschikken over een paspoort.

Voor slachtpaarden verandert er niets. Zij moeten bij elke verplaatsing naar een ander Beneluxland worden geïnspecteerd vóór het vertrek en moeten vergezeld zijn van een identificatiedocument en van een gezondscertificaat.

http://www.minlnv.nl/portal/page?_pagei ... m_id=22270

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:13

Erg verwarrend zo Boos!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:41

erg verwarrend.....

je gewone paspoort moet trouwens door een FEI DA ingetekend en gestempeld zijn.... die van Karrimh is wel ingetekend, maar moet nu nog door zo'n DA ingestempeld worden..... Boos!