[SGW] wanneer beginnen met SGW?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

UltimOo

wanneer beginnen met SGW?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 19:54

ik zou zooo graag SGW willen rijden, maar wanneer is het het best om er mee te beginnen, met trainen enzo?

ik wou dat gaan doen met mijn 4 jarige merrie.
zoiezo wil ik eerst haar dressuur matig in de sport uit brengen en ook springwedstrijden er mee gaan rijden.
maar wanneer weet je of je paard er klaar voor is?
want het is niet zomaar iets, sgw.
dus heeft iemand misschien tips of ervaringen van wanneer jullie ermee zijn begonnen? Lachen
ben benieuwd! Lachen

Sim

Re: wanneer beginnen met SGW?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:18

Je mag pas beginnen in het jaar dat je paard 4 is geworden en dan pas na 1 augustus. Dat is wel even het belangrijkst om te weten.
Zowiezo is het wel van belang dat je paard een goede dressuurmatige basis heeft en daarnaast ook springervaring.
Je zou eens hier en daar een training mee kunnen doen om te zien of jij en je paard het echt leuk vinden. Als ze die trainingen goed aanpakt misschien wat oefencrossjes. Als dat allemaal goed gaat kun je eens kijken of je officieel in de B kunt gaan starten. Als je een vaste cross-instructeur hebt zou hij/zij je hierin ook kunnen begeleiden.
Of en wanneer jij en je paard er klaar voor zijn voel je zelf het beste aan, eventueel in overleg met je instructeur.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 20:20

okee bedankt voor de tips! Lachen
hier heb ik zeker wat aan! Lachen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 08:29

Ons jonkie wordt in juli 5. Ze is vorig jaar meteen als springpaard ingereden en kon al een oefenparcoursje van 80/90.
Dressuur was eigenlijk niet zoveel aan gedaan.

Afgelopen winter heeft ze gewoon om de anderste week een dressuurles/springles gelopen en we zijn een paar keer bij onze crosstrainer geweest.

Vorige week heeft ze voor het eerst een cross gelopen en dat ging super. Alles foutloos en een nette dressuurproef.
Aanstaand weekend gaat ze voor het eerst mee naar een gewoon concours en dan loopt ze haar eerste gewone dressuurproef.

Verder loopt ze nu mee in de crosstrainingen en in mei de volgende cross.
Je paard moet er tussen zijn oren klaar voor zijn en ook lichamelijk (conditie).

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:49

esther in roden worden nu trainingen gehouden dat is dus naast de deur

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:53

In wieringerwerf wordt in augustus een oefencross gehouden. Eerst ga je in groepjes onder begeleiding van een instructeur alle hindernissen langs om te oefenen en 's middags ga je "solo" het hele rondje nog een keer. Hartstikke leuk!! En een paar weken later is daar de echte cross. En als dat dan te snel is kun je ook bij ons komen crossen. Op Texel wordt 6 oktober gecrosst. Meer informatie is binnenkort terug te vinden op de site, die een dezer dagen de lucht ingaat.