Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:* Ik ben 36 jaar, is dat niet te oud om te beginnen met SGW, heb niet de ambitie om heel hoog te gaan rijden, maar wil gewoon leuke sport gaan doen.
Citaat:* Ik zal dan gaan rijden met een merrie van ons van nu 9 jaar. De merrie is Z1 dressuur, geen springconcoursen gelopen, maar wel vermogen om te springen, zal dit wat zijn. het is wel een paard met doorzettingvermogen en is niet echt kijkerig.
Citaat:* Ik ben 4 jaar terug weer begonnen met rijden en heb tot nog toe alleen nog op mijn ZEER pittige shire gereden. Dit is heel wat anders om te gaan doen, maar wil gewoon wat meer gaan doen, en om alleen te gaan dressuren of springen vind ik saai. ben nu ook veel in het bos te vinden met mijn shire, maar dat is gewoon geen paard voor SGW!!!!
Citaat:Deze merrie die wij hebben lijkt mij gewoon een leuk paard om te rijden.
Citaat:Ik vind het eigenlijk doodeng, want het is allemaal nieuw voor mij.
Citaat:* ik heb verder nergens geen wedstrijdervaring in, is het dan wel verstandig om aan SGW te gaan beginnen? Ik vind SGW voor een paard gewoon het mooiste wat er is, de afwisseling lijkt me gewoon erg goed voor een paard.
Citaat:* Het paard heeft momenteel een veulen aan de voet van 3 weken, ik ben nu weer begonnen met longeren, zodat ze weer wat conditie opbouwt, want ze heeft een jaar stil gestaan.
Citaat:* Ik heb een boomloos zadel van barefoot, de cheyenne{veelzijdigheid} kan en mag ik deze gebruiken in de SGW en is dit voldoende voor het begin.
Citaat:Let wel dit zijn allemaal vragen, want ik weet nog niet of ik er aan begin, maar van binnen begint het steeds vaker te kriebelen bij me. Ik weet neit hoe IK zal reageren op springen, want dat heb ik nooit gedaan!!!! Ik weet dat ik eerst een winstpunt in de B moet hebben voordat ik aan SGW kan gaan beginnen, maar als ik het wil kan ik altijd les hierin gaan nemen!!!
Citaat:* Dan het laatste punt, zijn er hier in het noorden genoeg mogelijkheden voor evt. lessen...
shirefan schreef:* Ik ben 36 jaar, is dat niet te oud om te beginnen met SGW, heb niet de ambitie om heel hoog te gaan rijden, maar wil gewoon leuke sport gaan doen.
shirefan schreef:* Ik zal dan gaan rijden met een merrie van ons van nu 9 jaar. De merrie is Z1 dressuur, geen springconcoursen gelopen, maar wel vermogen om te springen, zal dit wat zijn. het is wel een paard met doorzettingvermogen en is niet echt kijkerig.
shirefan schreef:Ik vind het eigenlijk doodeng, want het is allemaal nieuw voor mij.
* ik heb verder nergens geen wedstrijdervaring in, is het dan wel verstandig om aan SGW te gaan beginnen? Ik vind SGW voor een paard gewoon het mooiste wat er is, de afwisseling lijkt me gewoon erg goed voor een paard.