Vandaag heb ik in Kootwijk mijn eerste endurance wedstrijd gereden. Vanmorgen om 6 uur ging de wekker en om 6.35 was ik op stal. Pablo keek ernstig beledigd, de rest was al het land op en hij stond nog binnen
Maar goed, zijn eten gegeven en daarna beenkappen om en hoppa in de trailer (die had ik gisteravond al aangehaakt ). Om 6.54 ging ik onderweg. Best saai zo alleen, Pablo die verroert zich niet achter me, dus wel heerlijk relaxed naar Kootwijk gereden. Toen ik net van de snelweg afging belde Viv om te vertellen waar ik heen moest op de parkeerplaats. Eenmaal aangekomen stond Tjody al aan de trailer en toen Pablo eruit kwam, hinnikte ze zo zoet naar m. Laten snuffen, het was immers al sinds september volgens mij dat ze elkaar niet meer gezien hadden. Maar klef en kleef hebben zich de rest van de dag niet veel verder als 3 meter bij elkaar vandaan bevonden. Andy had gauw een hele mooie ruime paddock voor ze gemaakt. Zowat meteen om half negen naar de vet om voor te keuren. Toch een spannend moment, want dat zijn dingen wat je echt niet kan voorbereiden, maar hij kwam er met super waardes doorheen (HF van 36 ad 12) dus we mochten starten! Ook Tjo werd helemaal goed bevonden. Dus poownies meegegeven aan Andy en Louise en hup naar de starttafel om een starttijd aan te vragen. Om 10.40 starten, mooi anderhalf uur om naar de voorbespreking te gaan en ons voor te bereiden. Stomme mensen van Goedhart stonden er ook weer(stom in de zin van kan mijn portomonnee daar nooit dichtenhouden hoor ), dus heb weer geld uitgegeven, wel aan een mooie heuptas voor mijn mobiel, vet kaart en autosleutel en een bidon. Poownies lekker gepoetst (lees haren happen momenteel) en gezadeld en toen was t al tijd om naar de start te gaan. Pablo ging als een hitsige arabier (die over t algemeen rustiger als hem onder het zadel waren) over het terrein.... Hij wilde graag lopen zeg maar. We mochten meteen starten en gingen eigenlijk als een stel idioten weg, maar ja laat maar lopen ze komen zichzelf van zelf tegen. Binnen no time 5 km punt, maar niet gegroomd omdat ze net op stoom waren. Gewoon lekker doorgekacheld, meeste in draf. Bij de PA meteen aangeboden, HF 52 super dus, maar wel ff gewacht op Viv. PA was op 18 km ofzo, daarna echt heel aso tot 29 km eigenlijk alleen maar gegaloppeerd. Maffe poownie hij bleef maar gaan (volgens mij heb ik dat soort dingen ook de hele tijd geroepen) . 2 km voor de Finish gaan stappen, maar helaas 69 HF (mag 60) dus 10 min, echt jammer want we hadden echt een goede tijd. Maar lieffie moest plassen, dus na 7 min weer aangeboden en toen wassie al 52. Dus was supertrots. Gauw naar de paddock om te laten eten/drinken en een halfuur later na de nakeuring. Ook hier wederom een superresultaat. Hij was ook nog fris en fruitig. Daarna hebben we klef en kleef weer in de paddock gezet en zelf lekker in het zonnetje gelegen. Om half vijf ofzo lekker naar huis gegaan. Owja, we starten om 10.40 en waren om 13.17 bij de finish. Snel gereden dus(volgens mij??). Ik heb er nog steeds geen woorden voor ik vond het zo onwijs gaaf! En ben zo supertrots op poownie. Hierbij wil ik Andy nog een dikke knuf geven voor het groomen en Viv voor het samen rijden ik vond het super *o/*
Moraal van het verhaal, maandag gaat de startkaart aanvraag op de bus (viv wanneer wil je weer klasse 1 starten
)

).